Jaagpaddrempels

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#31 Bericht door skywise »

Vital schreef:Petitie maken?
Ik dacht eerst mijn mailtverkeer door te sturen naar een aantal fietsverenigingen en de pers, kwestie van mensen wakker te schudden, alvorens met een petitie te beginnen...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#32 Bericht door ET »

sky,

ik zie in je brief precies nergens het argument dat vele fietser hier even door de berm gaan rijden om de drempels te ontwijken; waardoor ze weer hun doel voorbij schieten.

ET

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#33 Bericht door skywise »

ET schreef:sky,

ik zie in je brief precies nergens het argument dat vele fietser hier even door de berm gaan rijden om de drempels te ontwijken; waardoor ze weer hun doel voorbij schieten.

ET
Stond al in mijn oorspronkelijke mail:
skywise schreef:Van: Christophe Fierens [mailto:cfiere0@hotmail.com]
Verzonden: donderdag 8 oktober 2009 11:08
Aan: gemeente@hamme.be; bpe@hamme.be; dav@hamme.be; _Email Technische Dienst; _Email Info; _Email Toerisme; spiessens alex
Onderwerp: jaagpaddrempels



Geachte,

mag ik weten wie het lumineuze idee heeft gehad om macadammen drempels aan te brengen op het jaagpad langs de Durme (grondgebied Hamme-Waasmunster-Tielrode)? En wat daar precies de bedoeling van is? Wielerterroristen gaan gewoon even de berm gebruiken en even leuk doorvlammen, maar voetgangers iets minder goed te been rolstoelgebruikers, kinderwagens en ongeveerde fietsers gaan vloeken en één keer op twee onverrichterzake een alternatieve route moeten zoeken. De aangebrachte drempels zijn trouwens zo hoog dat er zelfs stapvoets niet kan worden overgeraakt omdat fietsen een minimumsnelheid (om niet om te vallen) hebben waar dus totaal geen rekening mee is gehouden.

En waarom met een kanon op een mug schieten? Het gaat om problemen die enkel voorkomen op drukke zomerdagen en deze drempels liggen er 365 dagen per jaar tot groot ongenoegen van pendelaars die door weer en wind op verlaten jaagpaden proberen wat zuivere lucht binnen te krijgen in plaats van hun leven te wagen langs de ontwikkelingswereld die fietspaden heet langs gewestwegen.

U mag zich aan nog heel wat klachten verwachten want ik ben zeker niet alleen.



Een verongenoegde fietspendelaar.

Christophe Fierens
Moerheide 131
9220 Hamme
052/473445
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#34 Bericht door crash-quest-dummy »

een petitie kan je in 1 keer vertikal klasseren, vele klachten zijn meer werk om te negeren :twisted:

misschien moet je er dus een bordje bijplanten met de adressen en telefoonnnrs van gemeente en zeekanaal zodat mensen weten waar ze terecht kunnen met hun klachten.

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#35 Bericht door steve'O »

crash-quest-dummy schreef:een petitie kan je in 1 keer vertikal klasseren, vele klachten zijn meer werk om te negeren :twisted:

misschien moet je er dus een bordje bijplanten met de adressen en telefoonnnrs van gemeente en zeekanaal zodat mensen weten waar ze terecht kunnen met hun klachten.
Dát is pas een gedacht :twisted: :twisted: :twisted:
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#36 Bericht door wost »

vandaag opheldering in de gazet van antwerpen. Gemeenten wisten van niets de beheerder van de dijken (zeeschelde) heeft die zonder overleg aangelegd. Gemmente hamme neemt het voortouw om samen met de andere gemeenten te protesteren. Is ook nogal hinderlijk voor buggy's en rolstoelen zo blijkt. Zag ze zelf vandaag voor de eerste keer, voelde ze opeens na een bocht in het donker levensgevaarlijk tegen 25.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#37 Bericht door Beinsberger E »

Wat ik gevaarlijk vind is als je op een onverlichte weg over een fietspad moet tegen de rijrichting in, zoals de weg Zwartberg - Meeuwen bijvoorbeeld een mooi tweerichtingsfietspad, in een velomobiel is dat zeer vervelend omdat je zo laag bij de grond zit en de aotolichten je totaal verblinden, dit zorgt er voor dat ik soms tegenliggers die met een slechte fietsverlichting rijden pas op het allerlaatste moment opmerk, ik wil er niet aan denken dat dit eens fout afloopt, spijtig genoeg is aan deze situatie niet veel te doen

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#38 Bericht door Piet Piraat »

Die witte lijntjes, dwars, langs de Durme. Vorig weekend ook opgemerkt :-) De eerste keer ben ik er te traag over geweest. Dat was nog ergens langs de Schelde, exacte locatie ontsnapt me nu, maar heel dichtbij was ook een restaurantachting ding. Ze zijn inderdaad heel erg vervelend.

De volgende keren, inderdaad, gewoon over stormen, een beetje aan het stuur trekken om de rug van de ligging te halen en de shockproof de rest laten doen. Zo ging het een stuk vlotter.

Ook zo toen ik ergens aan een brugje kwam. Stond daar een chicke typ, duidelijk een politieker, en iemand met paperassen en een fototoestel. Ze weten ondertussen wel dat piraten niet vertragen!
Au contraire :twisted:

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#39 Bericht door skywise »

Bedankt voor 't opmerken wost. Ondertussen het artikel opgesnord: http://www.gva.be/oost-vlaanderen/hamme ... nrust.aspx
Skywise (WAW 558 & 011)

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#40 Bericht door rik »

skywise schreef:Bedankt voor 't opmerken wost. Ondertussen het artikel opgesnord: http://www.gva.be/oost-vlaanderen/hamme ... nrust.aspx
Ik denk niet dat ze daar nog lang zullen liggen!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#41 Bericht door skywise »

En inderdaad... ze zijn weg! :twisted:
Skywise (WAW 558 & 011)

Plaats reactie