Oeps, een inch is 2,54 cm.skywise schreef: Als ik mij niet vergis geldt dat enkel voor wielen die groter zijn dan 50cm, waarbij dus al de 20" eruit vallen.
Waarmee 20" dus 50,8 cm is...
Geldt het nu dan wel?
Theo
Oeps, een inch is 2,54 cm.skywise schreef: Als ik mij niet vergis geldt dat enkel voor wielen die groter zijn dan 50cm, waarbij dus al de 20" eruit vallen.
JA!TheoZ schreef: Oeps, een inch is 2,54 cm.
Waarmee 20" dus 50,8 cm is...
Geldt het nu dan wel?
Theo
Interessant maar dat gaat voor ons 26 inch achterwiel en trappers natuurlijk niet op...rik schreef:Als ik mij niet vergis geldt dat enkel voor wielen die groter zijn dan 50cm, waarbij dus al de 20" eruit vallen.skywise schreef:En verder geldt voor fietsers ook dat de trappers en de wielen of banden reflectoren moeten hebben, wat natuurlijk nonsens is in het geval dat het betreffende fietsonderdeel niet zichtbaar is omwille van omkapseld...
Euh... JAssj3gohan schreef:406mm bead set diameter + 2x30mm band... Vind je het gek?
Neen, ik ben daar niet mee bezig.ssj3gohan schreef:Is het u dan ook nog nooit opgevallen dat men voor nagenoeg dezelfde bandenmaat getallen tussen de 590 en 700mm gebruikt, en inchmaten tussen de 27 en 29?
Bij nader inzien heb ik mij indertijd bij de interpretatie van het Franse wegreglement vergist. In artikel R190 is er sprake van "tricycles", maar dan gaat het niet om "rijwielen". Wel om gemotoriseerde voertuigen met drie wielen. Als er dus een verplicht fietspad is, hoort een velomobiel in Frankrijk op het fietspad te rijden en niet op de rijbaan. Artikel 1 omschrijft de fiets als een "cycle à deux ou trois roues". Kortom, in Frankrijk is een velomobiel een fiets; in België niet. Leuk toch, die Europese eenmaking...!eeuwige reiziger schreef: De conclusie luidt dat men als trikers en velomobilist in België als Nederland op rijbaan als fietspad mag rijden, terwijl in Frankrijk je de rijbaan hoort te gebruiken. Althans, dat is de letter van de wet.
Euh, toch af en toe. Alleen zijn fietspaden in het landelijke Frans-Vlaanderen zo goed als onbestaande... De Fransen en reglementen, een moeilijke combinatie...Edje schreef:Change dat je niet vele in France gaat fietsen he
we waren op vakantie in de Drome en we hebben daar redlijkj veel gefietst, ik met een (gehuurde) ice trike Ewout( mijn zoon) op een racefiets. Wat me heel erg opviel was de verdraagzaamheid, en de voorzichtigheid van de franse autmobilisten t.o.v. fietsers, ze reden ons altijd met een wijde boog voorbij, als het niet lukt blijven ze gewoon achter jeEdje schreef:Change dat je niet vele in France gaat fietsen he
skywise schreef:Vanmorgen tegengehouden door de arm der wet in Brasschaat die vond dat ik een fietser was en mij beval het fietspad te volgen. Ik heb natuurlijk uitgelegd dat ik wel een rijwiel maar geen fiets was en dus volledig in mijn recht was om de rijbaan te gebruiken, maar hij was niet overtuigd. Ik heb dan ook zijn bevel opgevolgd maar niet zonder te vermelden dat ik hem documentatie zou opsturen.
Ik had als nieuwbakken velomobilist bij elke agent die ik tegenkwam het idee dat ik aan de kant gezet zou gaan worden. Zo veel lol op de openbare weg, dat moest wel verboden zijn!wout schreef:deze avond ben ik staande gehouden door een patrouille in Sleidinge. Ook bij mij waren ze er niet van overtuigd dat ik niet op het fietspad moet rijden....skywise schreef:Vanmorgen tegengehouden door de arm der wet in Brasschaat die vond dat ik een fietser was en mij beval het fietspad te volgen.
de politie uw vriend, ja hoor vandaag wel
Eerder in deze draad had ik geleerds dat een driewieler met twee wielen vooraan twee reflectoren naar voor gericht moet hebben. Dus heb ik op elke spiegel een professionele reflecterende sticker aangebracht. Ook achteraan heb ik een rode reflecterende sticker aangebracht, over de volledige hoogte van de Go-One.wout schreef: ... Verder kreeg ik de opmerking dat ik reflectoren dien te hebben op de zijkant. reflecterende stickers zouden niet voldoende zijn. ...