PatRecumbent schreef:Dankzij de link van Rik geleerd dat op een velomobiel twee reflectoren moeten staan aan de zijde waar er twee wielen zijn.
En elke ligfiets moet reflectoren op de pedalen hebben.
Maar ik wil hier nu geen discussie losketenen over reflectoren. Dus iedereen denkt er het zijne van.
En als de wet van de Bientje Betuuntje er komt, moeten we officieel ook allemaal een fluovestje dragen. Ook "in" de velomobiel...
Kries schreef:Nog een "rare" :
bij verkeersbord C3 met onderbord M2 of M3
(C3 = Verboden toegang, in beide richtingen, voor ieder bestuurder)
(M2 = uitgezonderd fietsers M3 = M2 + bromfietsen A)
mag je een velomobiel niet rijden aangezien dat geen (brom-) fiets is maar een rijwiel.
Naar de letter van de wet klopt dat inderdaad. In de praktijk maakt men er toch geen heisa rond. Al een paar jaar rij ik met de velomobiel enkele van zulke straten in van de Brugse binnenstad. Tweemaal door de politie aan de kant gezet met de vraag of er met spierkracht dan wel met een motor werd gereden. Iedere keer: "Ok, rij maar door."
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)