"levensgevaarlijk kruispunt"

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

"levensgevaarlijk kruispunt"

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

tjonge jonge, komt een mens terug uit la douce France, en blijken de kruispunten op de Mechelse ring ineens aangekondigd te worden met lichtborden met de tekst "opgepast : levensgevaarlijk kruispunt" :shock:
...
muilkorven dat ding of in de gevangenis gooien (met staalkabels eroverheen zodat het niet kan gaan vliegen) of afsluiten zodat je er niet in kan te pletter storten of op zijn minst buiten het bereik van kinderen bewaren.
...
hier moet iets ernstigs gebeurt zijn én/of een burgemeester of gouverneur of minister van openbare werken die bang is dat hij/zij toch een foutje gemaakt heeft in de keuzemogelijkheden tussen vangrails, wegmarkering, verkeersborden, verkeerslichten én flitspalen die al allemaal aanwezig zijn ?
tjongejonge nogeensaantoe zeg.

soit, men weze gewaarschuwd, hou uw dochters binnen!

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

Re: "levensgevaarlijk kruispunt"

#2 Bericht door Scorpion Rider »

crash-quest-dummy schreef:soit, men weze gewaarschuwd, hou uw dochters binnen!
en uw zonen best ook :P :wink:

Maar eigenlijk wel een vreemd bordje.
Zou het bordje geplaatst zijn om achteraf te kunnen zeggen: we hebben je gewaarschuwd dat je er aan kon sterven meneer/mevrouw... :evil:

Beter kruispunt gewoon aanpassen, in plaats van bordjes plaatsen!

Zo kan ik nog wel meer van die bordjes verzinnen: :twisted:
- Opgelet slipgevaar: gevaarlijke olievlek op de autosnelweg binnen 25 meter!
- Opgelet: niet hoesten, muur staat op instorten en is niet ondergestut geweest.
- Opgelet: niet ademen, smogalarm vandaag en morgen.

:twisted: :evil:
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

Ach is gewoon een bordje om te zeggen dat het geld op is om dit kruispunt veiliger te maken, meer niet :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#4 Bericht door Scorpion Rider »

Tja geld kunnen ze bijdrukken, levens niet...
Het is maar waar de prioriteit aan wordt gegeven... je geld of je leven....
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#5 Bericht door marksje »

Als je de "overheid" hier op attent zou maken dan krijg je steevast als antwoord dat alle verkeersborden aanwezig zijn maar dat de weggebruikers deze negeren en dat daarom het kruispunt gevaarlijk wordt. Als je dan de opmerking maakt : " als meerdere weggebruikers de borden negeren, wil dit dan niet zeggen dat er iets scheelt aan de plaatsing van die borden of het tracé van de weg, of ik weet niet welke reden. Dat een observatie hun zou kunnen leren wat er mis is", wel dan trekken ze hun schouders op.
Ik voer al 10 jaar strijd om een kruispunt hier in de buurt (waar ik 2 x daags passeer) te wijzigen en het enige wat ik al bereikt heb is een brief achter mijn gat van de burgemeester naar mijn baas "dat ik mij met dingen bemoei die de mijne niet zijn en daarvoor misbruik maak van gemeenschapsmateriaal". Ik had namelijk wel een observatie gedaan, één verdekt opgesteld en één met een politievoertuig open en bloot (dit met medeweten van mijn baas, ik ben ook niet zo dom); het resultaat was hetzelfde, evenveel overtredingen...mijn besluit hieruit was dat de borden en de situatie niet goed zijn. maar ja...wat helpen kaars en bril, enz. Maar ik geef de strijd nog niet op.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie