Helm dragen in een velomobiel ??

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#31 Bericht door ward »

Efkes terug naar die valhelm de gewone zonder airbag,ik kan mijnen helm niet opzetten als er een hoofdsteun gemonteerd is want dan zit ik altijd met die verstelknop die vanachter op de helm zit en eigenlijk ook met de achterkant van de helm tegen die hoofdsteun en daar is gewoon niet met te rijden,ik kan de hoofdsteun ook niet lager meer zetten, trouwens die staat perfect afgesteld.
Zonder hoofdsteun is er geen enkel probleem omdat je met je hoofd boven de zitting uitkomt.
Zijn er nog die dit probleem hebben of heb ik gewoon een slecht systeem of slechte vorm van helm gekocht. :?: :?
Het merk is KED geloof ik.


ward

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#32 Bericht door Almereweder »

Ik heb een ABUS helm. De verstelknop komt tegen het hoofdkussen van m'n Strada. De accu trouwens ook, maar dat deert me niet zo :mrgreen: Als die knop in de weg zit, dan vervang je je de knop plus bandje toch gewoon door een vast stukje band? Als de helm eenmaal op maat staat, dan hoef je dat toch nooit meer te verstellen...
Afbeelding
En Ja, ik draag dus ook een helm in de Strada. Met lamp aan. Bijna Altijd.

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#33 Bericht door ward »

@Almereweder misschien zit jij vrij recht in je strada maar op mijn stinger lig ik toch vrij plat en steun ik toch echt wel op die kopsteun en als je dan met die knop of puntig uitsteeksel van de helm daar moet tegen liggen rijd dit ver van prettig laat staan dat daar nog een accu aanhangt. :roll: :wink:

ward

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#34 Bericht door Almereweder »

Nu ja, eraf met die knop dan ;)

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#35 Bericht door ward »

Almereweder schreef:Nu ja, eraf met die knop dan ;)
Eraf met heel die helm denk ik :wink: :lol:

ward

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#36 Bericht door Wouter D »

ossi schreef:Ik heb net hetzelfde voorgehad toen ik met mn faw ben beginnen rijden met dat verschil dat ik op een grasakker ben terecht gekomen waardoor er geen schade was aan de faw.Sindsdien ook een helm op mn bol. :mrgreen:
het valt toch op dat personen die normaal geen helm dragen wél overtuigd zijn nadat ze het aan de lijve hebben ondervonden en ervoor niet.

het is net ligfietsen in het algemeen, de doorsnee fietser vind ligfietsen gevaarlijk tot ze er zelf hebben mee gereden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#37 Bericht door Scorpion Rider »

spruitje schreef:
ossi schreef:Ik heb net hetzelfde voorgehad toen ik met mn faw ben beginnen rijden met dat verschil dat ik op een grasakker ben terecht gekomen waardoor er geen schade was aan de faw.Sindsdien ook een helm op mn bol. :mrgreen:
het valt toch op dat personen die normaal geen helm dragen wél overtuigd zijn nadat ze het aan de lijve hebben ondervonden en ervoor niet.

het is net ligfietsen in het algemeen, de doorsnee fietser vind ligfietsen gevaarlijk tot ze er zelf hebben mee gereden
Dat is volgens mij eigenlijk ook van toepassing op fietsen in het algemeen, de doorsnee automobilist vind fietsen naar het werk/school/winkel gevaarlijk, enkel op zondag als er weinig autoverkeer is durven sommigen recreatief te fietsen.
Een klassiek geval van self-fulfilling prophecy dus.

Een mooie uitspraak over auto's heb ik onlangs gelezen op het internet: "de auto is de koekoek in het verkeer. Het verdringt alle anderen uit "zijn" nest.
Net teruggevonden waar: bij de boekbeschrijving zoals in deze link te lezen.

Groetjes, Lodewijk.
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#38 Bericht door Scorpion Rider »

Ik heb een helm met 2 puntige knoppen met een ribbelstrook ertussen die je kan langer of korter maken, die gaat misschien net genoeg plat zijn.
In ieder geval heb ik een goede oplossing gezien op de kinderhelm van mijn zoon: 2 velcro stukken die mekaar overlappen, héél plat en nog altijd instelbaar. Misschien een alternatief om eens uit te proberen?

Groetjes, Lodewijk.
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#39 Bericht door FrodoriC »

Zoals eerder deze thread : de BELL sweep r, geen probleem met hoofdsteuntjes (of velomobiel(WAW specifiek)-dingen) zoals die ik heb op mijn Hurricane Sport, die ook redelijk plat ligt! zie naar foto's van toertochten (bv. autoloze zondag Gent 2010, ik ben degene met rode hurri met een motobak op, zwarte helm) :) :)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#40 Bericht door ward »

FrodoriC schreef:Zoals eerder deze thread : de BELL sweep r, geen probleem met hoofdsteuntjes (of velomobiel(WAW specifiek)-dingen) zoals die ik heb op mijn Hurricane Sport, die ook redelijk plat ligt! zie naar foto's van toertochten (bv. autoloze zondag Gent 2010, ik ben degene met rode hurri met een motobak op, zwarte helm) :) :)
Ja ik zie het, ik zal eens kijken naar een helm die vannachter wat ronder en platter is zonder al die uitsteeksels en knoppen.
Btw serieus voorblad op die hurry :lol: :wink:
Bedankt.

ward

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Helm dragen in een velomobiel ??

#41 Bericht door FrodoriC »

ward schreef:
FrodoriC schreef:Zoals eerder deze thread : de BELL sweep r, geen probleem met hoofdsteuntjes (of velomobiel(WAW specifiek)-dingen) zoals die ik heb op mijn Hurricane Sport, die ook redelijk plat ligt! zie naar foto's van toertochten (bv. autoloze zondag Gent 2010, ik ben degene met rode hurri met een motobak op, zwarte helm) :) :)
Ja ik zie het, ik zal eens kijken naar een helm die vannachter wat ronder en platter is zonder al die uitsteeksels en knoppen.
Btw serieus voorblad op die hurry :lol: :wink:
Bedankt.

ward
stoer toch ^^ ronder en platter, zo een nutcase-helm? ik kan daar wel niet in met mn kop, verkeerde vorm :p
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Plaats reactie