boem patat accident

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

boem patat accident

#1 Bericht door marksje »

gisteravond, 18.25 uur, op terugweg van het werk naar huis, op 300 m voor de veilige haven, fiets ik vrolijk door Gits-Centrum. Ik zie van op een oprit links van mij een auto starten die de baan naar links opdraait, dus in dezelfde richting als ik zelf rijd, maar wel op het moment dat ik daar ook ben. Wij rijden enkele meters naast elkaar en ik heb maar weinig ruimte, de ene kant de rijdende auto, de andere kant geparkeerde auto's, ik denk nog geen probleem als hij gewoon doorrijdt is er niets aan de hand; maar...de auto komt naar rechts om hem op de gelijkgrondse berm te gaan parkeren.
Hij geeft mij met zijn rechter flank een duw met ??? tegen mijn ???, gevolg is dat ik een zwieper maak naar rechts op de parkeerstrook. Ik zwiebel links, rechts, links, enz; en dat zou nog geen probleem geweest zijn had er daar geen geparkeerde auto gestaan. Vluchten kon niet meer, remmen...nog een poging en dan boem ! patat ! mijn fiets stond stil maar ik vloog vooruit met mijn aiaiaiai tegen de regelvijs van mijn stuur en daar lag hij dan. Het heeft wel een tijdje geduurd eer ik terug adem had en kon recht kruipen. De chauffeuse van de auto stond al bij mij, lijkbleek, ze had mij nooit zien aankomen (met mijn 6 (zes) lichten op mijn fiets). Schade: Eén auto met krassen op de flank, een auto met krassen op de achterbumper en dan mijn fiets...Ik weet het niet. Neusbuis stond gedraaid (gerecht, geen probleem), stuur stond gedraaid (gerecht, geen probleem) maar dan : Grootste voortandwiel scheef, van de slag is de neusbuis ± 1,5 cm ingeschoven; onder het zadel, waar alle frameonderdelen aan die "triangel" samen komen, is iets gebeurd, wat weet ik niet, feit is dat mijn zadel op de laagste stand tegen mijn achterspatbord komt en, mijns inziens, niet echt loodrecht meer staat, een deskundig onderzoek zal noodzakelijk zijn om de werkelijke schade op te meten.
Gelukkig is er geen lichamelijke schade, de pijn was vlug over. De verzekeringspapieren werden ingevuld. En nu...wachten op de verdere regeling en de Fuego voorlopig aan de kant. Ik heb mijn Relaxx'je opnieuw opgetuigd om morgen naar het werk te rijden.
en dan de reacties van de familie ;" Ziede wel dat een ligfiets gevaarlijk is", mijn antwoord : "Natuurlijk, iemand met een gewone fiets is in het donker veel beter te zien :roll:"
2008 eindigt weer goed, nonde....
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#2 Bericht door Johan Clerx »

ai ... das minder goed nieuws. Belangrijkste is natuurlijk dat er geen blijvende lichamelijke schade is. De rest zal wel voor de verzekering zijn zeker. Over de schuldvraag zal niet veel twijfel bestaan.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#3 Bericht door rik »

Brute pech op het einde van het jaar! Gelukkig geen lichamelijke letsels. Het is volgens mij niet de ligfiets die gevaarlijk is, maar de chauffeur van de auto! Vraag maar eens aan je familieleden of die chauffeur een klein kind op een fietsje wel zou gezien hebben! Gelukkig kan jij je nog een beetje reppen, een kind heeft die reflex meestal niet.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gast

#4 Bericht door Gast »

Gelukkig ben je er zelf met de schrik van af gekomen!!!
Jammer voor je fiets... :(

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#5 Bericht door Luc Willaert »

miserie miserie miserie

Gelukkig alleen blikschade

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

doemetoch


7 (zeven!) is beter dan 6(zes!) :
jij hebt een geweldig fout pinklicht op je helm nodig ! daar kan je zulke dames hoofdknik-gewijs even mee diets maken dat je er ook bent.
tijdens de rit moet je het verder op onschadelijke dingen richten zodat de medeweggebruikers er niet door verblind worden : oplossing, nen inoled extreme op de helm ... maar die pinken dan weer niet heeft iemand het juiste lampje met juiste optica voor zulke toepassingen ?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#7 Bericht door Pleeboy »

@marksje: aiai das minder, zoals de rest het al zei: gelukkig weinig/geen lichamelijk letsel.
@cqd: ik geloof dat Tihamér zoiets op zijn camionette heeft :lol:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#8 Bericht door Johan Clerx »

crash-quest-dummy schreef:doemetoch


7 (zeven!) is beter dan 6(zes!) :
jij hebt een geweldig fout pinklicht op je helm nodig ! daar kan je zulke dames hoofdknik-gewijs even mee diets maken dat je er ook bent.
tijdens de rit moet je het verder op onschadelijke dingen richten zodat de medeweggebruikers er niet door verblind worden : oplossing, nen inoled extreme op de helm ... maar die pinken dan weer niet heeft iemand het juiste lampje met juiste optica voor zulke toepassingen ?
Maar 1 oplossing: een silva L1 hoofdlamp. Daar zit een 3 watt luxeon led in. Heeft me al een paar keer uit dit soort situaties gered. Effe mikken op de bestuurder of op een van de spiegels is gewoonlijk afdoende.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#9 Bericht door paulheyndrickx »

oeioeioei! Gelukkig kan je het nog navertellen.
'k Zou toch de dokter maar eens raadplegen, je weet maar nooit wat er op langere termijn merkbaar wordt. Ik zou voor een nieuwe fuego gaan want ook daar kan op termijn schade aan blijken die je vooraf niet had gezien.

Sommige automobilisten kijken gewoon niet!
Kon ze je wel zien? Waren de ramen niet aangevroren of zo? Spiegels?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#10 Bericht door Edje »

hmmm das pech Mark hopelijk is fiets snel terug in orde.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#11 Bericht door skywise »

Auw! :shock: :shock: :shock:
Ik had vanmorgen bijna hetzelfde voor: met de kou verzwakken de batterijen van mijn standlichten vlugger en ik had het niet door... Bijna onder een bestelwagen die van de parking van Metropolis afreed... Maar ik had dus meer geluk: net op tijd kunnen remmen. Gelukkig voor jou dat er geen duidelijke lichamelijke schade is, maar ik sluit me bij Paul aan: best laten nakijken, want sommige kleine fractuurtjes vallen nu misschien niet op maar als tijdelijk gediagnosticeerd komen ze wel op rekening van de verzekering van de tegenpartij. Die verzekering die jou ook hopelijk van een nieuwe fiets gaat voorzien want jouw beschrijving ruikt naar perte-total... :cry:
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#12 Bericht door marksje »

Ik had graag mijn geaccidenteerde fiets in de deskundige handen van Tim Biesemans gegeven voor het opmaken van een schadeattest en herstel (of iets anders). Ik heb hem reeds een mail gestuurd (waarop ik nog geen antwoord kreeg) en vandaag heb ik getracht hem te bellen doch kreeg geen contact. Iemand een idee hoe en of wanneer ik met hem contact kan opnemen ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#13 Bericht door Luc Willaert »

Waarom neem je geen contact op met de fabriek?

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#14 Bericht door ossi »

Rot voor je,hopelijk haal je er voordeel uit. :shock:

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#15 Bericht door marksje »

Gelukt, Tim aan de lijn gehad, vrijdag 2 jan afspraak om de schade op te meten.
Luc Willaert schreef:Waarom neem je geen contact op met de fabriek?
Kapellen is al niet dicht (147 km enkel), laat staan dat ik naar Nijeveen moet bollen (369 km enkel). Mijn kilometers gaan mij wel vergoed worden, allé na aandringen en zeggen dat ik dan mijn fiets ging laten "takelen" door Tim en de factuur hiervan ging voorleggen; men zag vlug in dat dat wel iets meer ging kosten dan mijn eigen kilometers.
Dus....tot hiertoe zijn we op de goeie weg.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie