boem patat accident
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
boem patat accident
gisteravond, 18.25 uur, op terugweg van het werk naar huis, op 300 m voor de veilige haven, fiets ik vrolijk door Gits-Centrum. Ik zie van op een oprit links van mij een auto starten die de baan naar links opdraait, dus in dezelfde richting als ik zelf rijd, maar wel op het moment dat ik daar ook ben. Wij rijden enkele meters naast elkaar en ik heb maar weinig ruimte, de ene kant de rijdende auto, de andere kant geparkeerde auto's, ik denk nog geen probleem als hij gewoon doorrijdt is er niets aan de hand; maar...de auto komt naar rechts om hem op de gelijkgrondse berm te gaan parkeren.
Hij geeft mij met zijn rechter flank een duw met ??? tegen mijn ???, gevolg is dat ik een zwieper maak naar rechts op de parkeerstrook. Ik zwiebel links, rechts, links, enz; en dat zou nog geen probleem geweest zijn had er daar geen geparkeerde auto gestaan. Vluchten kon niet meer, remmen...nog een poging en dan boem ! patat ! mijn fiets stond stil maar ik vloog vooruit met mijn aiaiaiai tegen de regelvijs van mijn stuur en daar lag hij dan. Het heeft wel een tijdje geduurd eer ik terug adem had en kon recht kruipen. De chauffeuse van de auto stond al bij mij, lijkbleek, ze had mij nooit zien aankomen (met mijn 6 (zes) lichten op mijn fiets). Schade: Eén auto met krassen op de flank, een auto met krassen op de achterbumper en dan mijn fiets...Ik weet het niet. Neusbuis stond gedraaid (gerecht, geen probleem), stuur stond gedraaid (gerecht, geen probleem) maar dan : Grootste voortandwiel scheef, van de slag is de neusbuis ± 1,5 cm ingeschoven; onder het zadel, waar alle frameonderdelen aan die "triangel" samen komen, is iets gebeurd, wat weet ik niet, feit is dat mijn zadel op de laagste stand tegen mijn achterspatbord komt en, mijns inziens, niet echt loodrecht meer staat, een deskundig onderzoek zal noodzakelijk zijn om de werkelijke schade op te meten.
Gelukkig is er geen lichamelijke schade, de pijn was vlug over. De verzekeringspapieren werden ingevuld. En nu...wachten op de verdere regeling en de Fuego voorlopig aan de kant. Ik heb mijn Relaxx'je opnieuw opgetuigd om morgen naar het werk te rijden.
en dan de reacties van de familie ;" Ziede wel dat een ligfiets gevaarlijk is", mijn antwoord : "Natuurlijk, iemand met een gewone fiets is in het donker veel beter te zien "
2008 eindigt weer goed, nonde....
Hij geeft mij met zijn rechter flank een duw met ??? tegen mijn ???, gevolg is dat ik een zwieper maak naar rechts op de parkeerstrook. Ik zwiebel links, rechts, links, enz; en dat zou nog geen probleem geweest zijn had er daar geen geparkeerde auto gestaan. Vluchten kon niet meer, remmen...nog een poging en dan boem ! patat ! mijn fiets stond stil maar ik vloog vooruit met mijn aiaiaiai tegen de regelvijs van mijn stuur en daar lag hij dan. Het heeft wel een tijdje geduurd eer ik terug adem had en kon recht kruipen. De chauffeuse van de auto stond al bij mij, lijkbleek, ze had mij nooit zien aankomen (met mijn 6 (zes) lichten op mijn fiets). Schade: Eén auto met krassen op de flank, een auto met krassen op de achterbumper en dan mijn fiets...Ik weet het niet. Neusbuis stond gedraaid (gerecht, geen probleem), stuur stond gedraaid (gerecht, geen probleem) maar dan : Grootste voortandwiel scheef, van de slag is de neusbuis ± 1,5 cm ingeschoven; onder het zadel, waar alle frameonderdelen aan die "triangel" samen komen, is iets gebeurd, wat weet ik niet, feit is dat mijn zadel op de laagste stand tegen mijn achterspatbord komt en, mijns inziens, niet echt loodrecht meer staat, een deskundig onderzoek zal noodzakelijk zijn om de werkelijke schade op te meten.
Gelukkig is er geen lichamelijke schade, de pijn was vlug over. De verzekeringspapieren werden ingevuld. En nu...wachten op de verdere regeling en de Fuego voorlopig aan de kant. Ik heb mijn Relaxx'je opnieuw opgetuigd om morgen naar het werk te rijden.
en dan de reacties van de familie ;" Ziede wel dat een ligfiets gevaarlijk is", mijn antwoord : "Natuurlijk, iemand met een gewone fiets is in het donker veel beter te zien "
2008 eindigt weer goed, nonde....
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 3186
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Brute pech op het einde van het jaar! Gelukkig geen lichamelijke letsels. Het is volgens mij niet de ligfiets die gevaarlijk is, maar de chauffeur van de auto! Vraag maar eens aan je familieleden of die chauffeur een klein kind op een fietsje wel zou gezien hebben! Gelukkig kan jij je nog een beetje reppen, een kind heeft die reflex meestal niet.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
doemetoch
7 (zeven!) is beter dan 6(zes!) :
jij hebt een geweldig fout pinklicht op je helm nodig ! daar kan je zulke dames hoofdknik-gewijs even mee diets maken dat je er ook bent.
tijdens de rit moet je het verder op onschadelijke dingen richten zodat de medeweggebruikers er niet door verblind worden : oplossing, nen inoled extreme op de helm ... maar die pinken dan weer niet heeft iemand het juiste lampje met juiste optica voor zulke toepassingen ?
7 (zeven!) is beter dan 6(zes!) :
jij hebt een geweldig fout pinklicht op je helm nodig ! daar kan je zulke dames hoofdknik-gewijs even mee diets maken dat je er ook bent.
tijdens de rit moet je het verder op onschadelijke dingen richten zodat de medeweggebruikers er niet door verblind worden : oplossing, nen inoled extreme op de helm ... maar die pinken dan weer niet heeft iemand het juiste lampje met juiste optica voor zulke toepassingen ?
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
Maar 1 oplossing: een silva L1 hoofdlamp. Daar zit een 3 watt luxeon led in. Heeft me al een paar keer uit dit soort situaties gered. Effe mikken op de bestuurder of op een van de spiegels is gewoonlijk afdoende.crash-quest-dummy schreef:doemetoch
7 (zeven!) is beter dan 6(zes!) :
jij hebt een geweldig fout pinklicht op je helm nodig ! daar kan je zulke dames hoofdknik-gewijs even mee diets maken dat je er ook bent.
tijdens de rit moet je het verder op onschadelijke dingen richten zodat de medeweggebruikers er niet door verblind worden : oplossing, nen inoled extreme op de helm ... maar die pinken dan weer niet heeft iemand het juiste lampje met juiste optica voor zulke toepassingen ?
- paulheyndrickx
- catering
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
- Postcode: 9270
- Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
- Locatie: Laarne
- Contacteer:
oeioeioei! Gelukkig kan je het nog navertellen.
'k Zou toch de dokter maar eens raadplegen, je weet maar nooit wat er op langere termijn merkbaar wordt. Ik zou voor een nieuwe fuego gaan want ook daar kan op termijn schade aan blijken die je vooraf niet had gezien.
Sommige automobilisten kijken gewoon niet!
Kon ze je wel zien? Waren de ramen niet aangevroren of zo? Spiegels?
'k Zou toch de dokter maar eens raadplegen, je weet maar nooit wat er op langere termijn merkbaar wordt. Ik zou voor een nieuwe fuego gaan want ook daar kan op termijn schade aan blijken die je vooraf niet had gezien.
Sommige automobilisten kijken gewoon niet!
Kon ze je wel zien? Waren de ramen niet aangevroren of zo? Spiegels?
- skywise
- lijstbeheerder velomobielen
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
- Postcode: 9220
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Hamme
- Velomobiel: WAW 011 & 558
- Contacteer:
Auw!
Ik had vanmorgen bijna hetzelfde voor: met de kou verzwakken de batterijen van mijn standlichten vlugger en ik had het niet door... Bijna onder een bestelwagen die van de parking van Metropolis afreed... Maar ik had dus meer geluk: net op tijd kunnen remmen. Gelukkig voor jou dat er geen duidelijke lichamelijke schade is, maar ik sluit me bij Paul aan: best laten nakijken, want sommige kleine fractuurtjes vallen nu misschien niet op maar als tijdelijk gediagnosticeerd komen ze wel op rekening van de verzekering van de tegenpartij. Die verzekering die jou ook hopelijk van een nieuwe fiets gaat voorzien want jouw beschrijving ruikt naar perte-total...
Ik had vanmorgen bijna hetzelfde voor: met de kou verzwakken de batterijen van mijn standlichten vlugger en ik had het niet door... Bijna onder een bestelwagen die van de parking van Metropolis afreed... Maar ik had dus meer geluk: net op tijd kunnen remmen. Gelukkig voor jou dat er geen duidelijke lichamelijke schade is, maar ik sluit me bij Paul aan: best laten nakijken, want sommige kleine fractuurtjes vallen nu misschien niet op maar als tijdelijk gediagnosticeerd komen ze wel op rekening van de verzekering van de tegenpartij. Die verzekering die jou ook hopelijk van een nieuwe fiets gaat voorzien want jouw beschrijving ruikt naar perte-total...
Skywise (WAW 558 & 011)
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Ik had graag mijn geaccidenteerde fiets in de deskundige handen van Tim Biesemans gegeven voor het opmaken van een schadeattest en herstel (of iets anders). Ik heb hem reeds een mail gestuurd (waarop ik nog geen antwoord kreeg) en vandaag heb ik getracht hem te bellen doch kreeg geen contact. Iemand een idee hoe en of wanneer ik met hem contact kan opnemen ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Gelukt, Tim aan de lijn gehad, vrijdag 2 jan afspraak om de schade op te meten.
Dus....tot hiertoe zijn we op de goeie weg.
Kapellen is al niet dicht (147 km enkel), laat staan dat ik naar Nijeveen moet bollen (369 km enkel). Mijn kilometers gaan mij wel vergoed worden, allé na aandringen en zeggen dat ik dan mijn fiets ging laten "takelen" door Tim en de factuur hiervan ging voorleggen; men zag vlug in dat dat wel iets meer ging kosten dan mijn eigen kilometers.Luc Willaert schreef:Waarom neem je geen contact op met de fabriek?
Dus....tot hiertoe zijn we op de goeie weg.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...