auto's op fietspaden

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#31 Bericht door Dries »

weet schreef: Heeft iemand hierover een beetje meer ervaring en welke verzekering neem ik het best (voor de volgende keer)
ik heb gehoord van de fietsersbond, heeft hier iemand ervaring mee?
die verzekering van de fietsersbond doet eigenlijk maar 1 ding: rechtskosten dekken. Dat wil zeggen dat de fietsersbond zorgt dat je een advocaat hebt die weet wat fietsen wil zeggen, en die ook betaald. De paar gevallen die ik vaagweg ken die omvergereden / tegen een auto aangereden zijn, hebben allemaal een redelijke schadevergoeding gekregen.
Een ander verhaal is dat van Hans zijn Waw, daar is de verzekering na bijna 1 jaar nog over aan 't chicken, maar daar heeft de fietsersbond geen zaken mee omdat er een geschil is tussen twee verzekeringsmaatschappijen.

Je bent automatisch verzekerd bij de fietsersbond als je lid bent. Hier op het forum scheen niet iedereen ervan overtuigd, maar hoe meer leden de fietsersbond heeft, hoe meer invloed dat ze kan uitoefenen!

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#32 Bericht door graddus »

ome Willem schreef:Feit is dat wij zwakke weggebruikers moeten wachten op een autoloze zondag om te kunnen fietsen zonder de kans om omvergereden te worden.
De laatste keer dat er binnen vijf km twee aanslagen op mijn leven werden gepleegd was tegelijkertijd de laatste 'autoloze' zondag :?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#33 Bericht door Ward De Meyer »

graddus schreef: De laatste keer dat er binnen vijf km twee aanslagen op mijn leven werden gepleegd was tegelijkertijd de laatste 'autoloze' zondag :?
:D :D

Plaats reactie