Ondersteboven en achterstevoren
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het voor de anderen zit, maar ik mag qua zichtbaarheid niet klagen: ik ben laag, maar ik heb bewust dat geel gekozen om zichtbaar te zijn en ik word weldegelijk gezien door het andere verkeer.Broeno schreef:Even een kleine bedenking: als ik hier regelmatig verhalen lees over accidentjes met velomobielen, zou ik op den duur beginnen denken dat het extra wiel en extra zichtbare oppervlakte t.o.v. een gewone of ligfiets niet zo veel toegevoegde veiligheid biedt...
Qua stabiliteit mag ik ook niet klagen, ik neem een aantal bochten een pak sneller met de Alleweder dan ik voordien met de bukfiets deed, en dan komt m'n wiel nog niet los van het wegdek.
Ik had gewoon snelheid moeten minderen voor dat manoeuver, of op de rijbaan blijven rijden tot aan het volgende kruispunt én ik moest minder scherp die borduur nemen, zéker met het natte wegdek
Het goeie nieuws is dat ik intussen de knie tot ruim voorbij 90° kan plooien zonder pijn, maar de wonde is nog steeds niet dicht en er zit nog steeds vocht achter de knieschijven.pleeboy schreef:ik hoop dat alles goedkomt met mens en machine!
Hopelijk kan ik zaterdag beginnen carossier spelen, de verf is er allesinds en de pinkers zijn besteld.
Nog even geduld dus
ET
- skywise
- lijstbeheerder velomobielen
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
- Postcode: 9220
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Hamme
- Velomobiel: WAW 011 & 558
- Contacteer:
Toch wel voor wat betreft de veiligheid voor de chauffeur, maar dat gaat ten koste van het koetswerk dat de klappen opvangt...Broeno schreef:Even een kleine bedenking: als ik hier regelmatig verhalen lees over accidentjes met velomobielen, zou ik op den duur beginnen denken dat het extra wiel en extra zichtbare oppervlakte t.o.v. een gewone of ligfiets niet zo veel toegevoegde veiligheid biedt...
Skywise (WAW 558 & 011)
- paulheyndrickx
- catering
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
- Postcode: 9270
- Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
- Locatie: Laarne
- Contacteer:
Als ik met de atb op mijn kant (2005) of tegen een vangrail (2007) ga, kom ik resp op de spoed of bij de tandarts terecht. De boel wordt gespalkt, dichtgenaaid en opgebouwd en ik kan weer verder. Als ik met de waw op de kant (2007) of tegen een wegversperring (vorige vrijdag) ga dan kom ik bij Fietser en Auto5 terecht. In het tweede geval komt de ziekenkas niet tussen.
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Alleen... 't kleine wereldje van het velomobielgebeuren is als de afstraling van de grote werkelijkheid. Dagelijks lezen we ook over een reeks ongelukken met de wagen, maar uiteindelijk vormt dit maar een klein gedeelte van het wagenpark. En zoals zo vaak: goed nieuws is geen nieuws...Broeno schreef:Even een kleine bedenking: als ik hier regelmatig verhalen lees over accidentjes met velomobielen, zou ik op den duur beginnen denken dat het extra wiel en extra zichtbare oppervlakte t.o.v. een gewone of ligfiets niet zo veel toegevoegde veiligheid biedt...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Idd, en via deze weg worden mensen gewaaschuwd en een verwittigd mens is er 2 waard!
Nu qua zichtbaarheid: mensen die denken dat die bulten opzij aan de deur alleen voor de pinkers dienen, die zien me niet, al de rest wel, veel beter dan een gewone fiets, laat staan een ligfiets.
Maar in deze autowereld zal de fietser steeds zelf het initiatief moeten nemen om niet platgewalst te worden...
Nu qua zichtbaarheid: mensen die denken dat die bulten opzij aan de deur alleen voor de pinkers dienen, die zien me niet, al de rest wel, veel beter dan een gewone fiets, laat staan een ligfiets.
Maar in deze autowereld zal de fietser steeds zelf het initiatief moeten nemen om niet platgewalst te worden...
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Juist, daarom ook vind ik het bijzonder belangrijk dat we als ligfietsers defensief rijden. Ik zorg ervoor dat ik mij naar de laatste centimeters rechts van de rijbaan laat wegdrummen bijvoorbeeld. Ik gebruik geen fiestspad als ik weet dat er talrijke zijstraten zijn waar mensen in volle vaart uitgevlamd komen; dan rij ik liever op de rijbaan zelf, zelfs al kost het me af en toe eens een vermanende vinger van "meneer de polies" (meestal begrijpt hij mijn standpunt ook...).Pleeboy schreef:Idd, en via deze weg worden mensen gewaaschuwd en een verwittigd mens is er 2 waard!
Nu qua zichtbaarheid: mensen die denken dat die bulten opzij aan de deur alleen voor de pinkers dienen, die zien me niet, al de rest wel, veel beter dan een gewone fiets, laat staan een ligfiets.
Maar in deze autowereld zal de fietser steeds zelf het initiatief moeten nemen om niet platgewalst te worden...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
nu, de vraag is wel of je liever materiele kosten hebt dan fysieke kosten.paulheyndrickx schreef:Als ik met de atb op mijn kant (2005) of tegen een vangrail (2007) ga, kom ik resp op de spoed of bij de tandarts terecht. De boel wordt gespalkt, dichtgenaaid en opgebouwd en ik kan weer verder. Als ik met de waw op de kant (2007) of tegen een wegversperring (vorige vrijdag) ga dan kom ik bij Fietser en Auto5 terecht. In het tweede geval komt de ziekenkas niet tussen.
liever geen kosten natuurlijk, maar als er dan al kosten zijn
ik heb liever kosten aan mijn fiets dan aan mezelf, een fiets is vervangbaar, (een gebit ook, )
maar als je tegen dek gaat met je fiets weet je nooit wat je kwetst.
om maar een voorbeeld te geven, een collega van me is twee weken terug gevallen met zijn fiets, zijn hand gebroken op drie plaatsen, minimum 2 maanden werkonbekwaam, hij is ook zelfstandig in bijberoep, dus hij verliest hier zeker bij, zijn carbonnen koersfiets heeft geen schade, ik denk echter dat hij liever brokken had met zijn fiets dan de huidige situatie
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
je loopt niet noodzakelijk meer of minder kans op een ongeval, maar ik laat liever mijn quest plakken dan mijn ribben en ik spreek uit ondervinding.
sommige VM rijders rijden ook meer met de VM dan ze met de fiets zouden doen dus verhoogt het risico enigzins.
Ik rij nog steeds per plooibukding rond en ik maak evenveel bijna-dood-ervaringen mee als per VM, enkel intenser ( vandaag nog bijna de gracht ingereden op een smal weggeltje door een madam die plaatselijk verkeer kwam spelen om een verkeerslicht met file te vermijden. De volgende keer stap ik af !
sommige VM rijders rijden ook meer met de VM dan ze met de fiets zouden doen dus verhoogt het risico enigzins.
Ik rij nog steeds per plooibukding rond en ik maak evenveel bijna-dood-ervaringen mee als per VM, enkel intenser ( vandaag nog bijna de gracht ingereden op een smal weggeltje door een madam die plaatselijk verkeer kwam spelen om een verkeerslicht met file te vermijden. De volgende keer stap ik af !
Stop Fueling Around
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Dees WE de blutsen er uit gehaald; ik ben eerst gewoon beginnen uitblutsen, maar dat gaf maar een pover resultaat (en de wielkas kreeg ik maar niet in orde). Dus heb ik na een uur besloten om het paneel er gewoon af te halen (alle rivetten uitboren) en dan kon ik vanzelf aan de gekreukte wielkast. Het is nog niet perfect, daarvoor moet ik eigenlijk ook die plaat er uit nemen, en daar had ik om onduidelijke redenen geen zin in(da stuk wielkast blijft uiteindelijk verborgen behalve als je eronder gaat liggen/kijken).
Ook in het demonteren van de motorkap had ik geen zin; ik kan leven met deze oneffenheden in de carosserie. Nadien het paneel nog iets beter uitgeblutst en dan opnieuw gemonteerd. Vervolgens overal de beschadigde lak opgeschuurd en dan de pinkers gemonteerd. Vanavond en morgenavond zorgen dat de lakschade wordt afgewerkt, zaterdag hopelijk de uitsporing onder de loep kunnen nemen en dan kan hij volgende zondag in Hasselt staan.
De knie is nog niet volledig genezen, maar dat zou tegen zondag ook geretoucheerd moeten zijn...
Greetz
ET
Ook in het demonteren van de motorkap had ik geen zin; ik kan leven met deze oneffenheden in de carosserie. Nadien het paneel nog iets beter uitgeblutst en dan opnieuw gemonteerd. Vervolgens overal de beschadigde lak opgeschuurd en dan de pinkers gemonteerd. Vanavond en morgenavond zorgen dat de lakschade wordt afgewerkt, zaterdag hopelijk de uitsporing onder de loep kunnen nemen en dan kan hij volgende zondag in Hasselt staan.
De knie is nog niet volledig genezen, maar dat zou tegen zondag ook geretoucheerd moeten zijn...
Greetz
ET