superboetes voor fietsers

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#46 Bericht door Jan.E »

Doe toch eens normaal, geen enkele agent gaat een persoon met een kinderkoets die aan het bellen is een bekeuring geven. Zinloze discussie dus... :evil:

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#47 Bericht door marksje »

Jan.E schreef:Doe toch eens normaal, geen enkele agent gaat een persoon met een kinderkoets die aan het bellen is een bekeuring geven. Zinloze discussie dus... :evil:
Dit zijn ongeveer de enige zinnige woorden die ik hier lees =D>
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#48 Bericht door Scorpion Rider »

Jan.E schreef:Doe toch eens normaal, geen enkele agent gaat een persoon met een kinderkoets die aan het bellen is een bekeuring geven. Zinloze discussie dus... :evil:
Of ze het effectief zouden doen, dat denk ik ook niet.
Maar volgens mij is het toegelaten en ik geloof dat we zo terug voort kunnen beginnen discussiëren, dus zo zie je maar dat zinloze discussies niet alleen in de politiek voorkomen :P :D
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#49 Bericht door Jef »

Als ik het goed begrepen heb met de wetteksten ben je, strikt genomen, ook in overtreding als je de dorstigen laaft tijdens het rijden. Hoewel ik ook niet denk dat er een agent u zal bekeuren als ge aan uw drinkbus ligt te tutteren onder het rijden 8)
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gast

#50 Bericht door Gast »

Jef schreef:Als ik het goed begrepen heb met de wetteksten .... Hoewel ik ook niet denk dat er een agent u zal bekeuren als ge aan uw drinkbus ligt te tutteren onder het rijden 8)
Nee Jef, nee. Alleen als je het stuur volledig loslaat. Met één hand aan je stuur, en je ander hand aan de drinkbus tutteren màg.
Ik ken iemand met één arm die fietst. Mag die drinken onderweg? Ja, als hij langs de weg stilstaat 'naast' zijn fiets, en niet erop.
Volledig zinloos om hier verder over te borduren (want met een ligfiets geraak je daar toch niet over zonder kleer- of wielscheuren).

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#51 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Nee Jef, nee. Alleen als je het stuur volledig loslaat. Met één hand aan je stuur, en je ander hand aan de drinkbus tutteren màg.
Ik ken iemand met één arm die fietst. Mag die drinken onderweg? Ja, als hij langs de weg stilstaat 'naast' zijn fiets, en niet erop.
Volledig zinloos om hier verder over te borduren (want met een ligfiets geraak je daar toch niet over zonder kleer- of wielscheuren).
Surrealistisch, alleen zo kan ik deze discussie omschrijven. Ik kan dan ook Jan volledig bijtreden.

Patrick, een misschien wat rare vraag die me hierbij is opgekomen: is men dan strafbaar als men met een Flevobike rondtoert en dus stuurt met de benen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gast

#52 Bericht door Gast »

eeuwige reiziger schreef:Surrealistisch, alleen zo kan ik deze discussie omschrijven. Ik kan dan ook Jan volledig bijtreden.
.... is men dan strafbaar als men met een Flevobike rondtoert en dus stuurt met de benen?
Stefaan, ga jij ook beginnen? Je mag van mij gerust zonder handen met een Flevobike rijden en dus alleen sturen met de benen, als je bewijst dat je ook met de benen kunt remmen én met je grote teen de fietsbel bedient.
Met een tweewielige Flevobike is men zijn tanden toch al kwijt vooraleer men er kan mee rijden. Veel verschil maakt het dus niet uit.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#53 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Stefaan, ga jij ook beginnen? Je mag van mij gerust zonder handen met een Flevobike rijden en dus alleen sturen met de benen, als je bewijst dat je ook met de benen kunt remmen én met je grote teen de fietsbel bedient.
Met een tweewielige Flevobike is men zijn tanden toch al kwijt vooraleer men er kan mee rijden. Veel verschil maakt het dus niet uit.
:lol:

'k Wil dat wel eens doen, maar dan met steunwielletjes achteraan... :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#54 Bericht door Jef »

Patrick Pevenage schreef: Volledig zinloos om hier verder over te borduren (want met een ligfiets geraak je daar toch niet over zonder kleer- of wielscheuren).
:lol: :lol: :lol:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#55 Bericht door Scorpion Rider »

Ruim 100 fietsers beboet in Leuven.
Zie artikel op vrt nieuws website

Veel leesplezier :wink: :twisted:
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#56 Bericht door marksje »

Scorpion Rider schreef:Ruim 100 fietsers beboet in Leuven.
Zie artikel op vrt nieuws website

Veel leesplezier :wink: :twisted:
Veel leesplezier is daar niet aan. Ik vind het alarmerend dat men op een korte tijd 100 fietsers kan beboeten; het was blijkbaar hoognodig dat er werd opgetreden.
Waarom geen opmerking en direct beboeten zult u vragen. Wel de dag van vandaag lacht men gewoon met opmerkingen en doet men vrolijk voort zoals men bezig was; als het dan plots blijkt dat het geld kost; olala ! plots kent iedereen het verkeersreglement.
Er zijn zelfs tegenwoordige jonge, en ook minder jonge, fietsers die bvb gewoon rijden zonder de handen aan het stuur te houden; op zich niets op tegen, wie deed of doet dit niet al eens; maar dan zien ze een politieagent, kijken die gewoon recht in de ogen en doen nog nooit enige beweging naar hun stuur, ze doen alsof die agent daar niet staat. En dan zijn ze verwonderd dat ze een boete krijgen, allé voor efkens zonder handen te rijden ! Neen voor boertig gedrag en gebrek aan respect niet alleen tegenover die agent maar tegenover alle andere weggebruikers.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#57 Bericht door Wouter D »

ik zie de laatste tijd veel fietsers zonder licht, nog goed dat ik veel in mijn spiegels kijken en goed kijk wanneer ik moet afslaan, of ik had ze niet gezien, ik denk dat er veel zijn die niet eens beseffen dat ze niet gezien worden in het donker
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#58 Bericht door Johan Clerx »

spruitje schreef:ik zie de laatste tijd veel fietsers zonder licht, nog goed dat ik veel in mijn spiegels kijken en goed kijk wanneer ik moet afslaan, of ik had ze niet gezien, ik denk dat er veel zijn die niet eens beseffen dat ze niet gezien worden in het donker
of met zo'n onnozel klein lampke vooraan waarvan de batterijen dan ook nog eens bijna af zijn.

Vanavond had ik, in de gietende regen bijna zo'n manneke van een jaar of 10 onder de auto. Je vraagt je eigenlijk al af wat zo'n ventje na 9 uur nog buiten doet. Los daarvan kon je hem echt bijna niet zien. Gelukkig reed ik zelf langzamer dan mocht volgens de regels.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#59 Bericht door Wouter D »

nu, deze met het onnozele kleine lampje zijn wettelijk in orde he, deze zonder licht zijn dat niet

dat die kleine nog op straat zit, moet je aan zijn ouders vragen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#60 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik zie de laatste tijd veel fietsers zonder licht, nog goed dat ik veel in mijn spiegels kijken en goed kijk wanneer ik moet afslaan, of ik had ze niet gezien, ik denk dat er veel zijn die niet eens beseffen dat ze niet gezien worden in het donker
In Brugge is het weer eens een ware epidemie. Overal fietsers die blijkbaar menen dat je in volle duisternis zeker geen licht moet opsteken... Gisterochtend reed ik bijna vlak op een tegenligger die in alle vroegte niet alleen geen licht had aangestoken maar ook nog eens aan mijn kant van het immens brede fietspad aan het rijden was.

Wat mij betreft, mag de Brugse politie een voorbeeld nemen aan die van Leuven...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie