Aangerand

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bjorn
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: za 02 dec 2006, 23:19
Postcode: 9130
Fiets: WAW 004
Locatie: Kieldrecht
Contacteer:

#16 Bericht door Bjorn »

Op klaarlichte dag!!!!!!

Wat mij vooral stoort is dat je waarschijnlijk niet alleen aanwezig was in de tunnel. Maar iedereen kijkt voor zich en denkt gelukkig het is niet bij mij. Het is door deze "bange " mentaliteit dat deze situaties zich steeds meer een meer voor beginnen te doen.

De personen die dit doen voelen zich oppermachtig

Het wordt wel eens tijd dat we met zen allen leren opkomen tegen zulk gedrag . En afstappen van de individualistische maatschapij.
En dan maakt het mij totaal niet uit van welke origine de mensen zijn maar het wordt wel eens tijd dat iedereen terug wat respect krijgt voor zijn medemens.

Voila het is eruit

grtz Bjorn
Nieuwe blog opgestart terug te vinden onder de www button

http://users.telenet.be/alleweder/

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#17 Bericht door crash-quest-dummy »

Geteverdegetver, innige deelneming.

In't vervolg uitstappen in/voor de lift, kan je beter een klapke doen met de mensen en zit je op gelijke ooghoogte. En vriendelijk blijven natuurlijk. Vooral tegen groepen, dat geeft een rare dynamiek. Een groepje met eenzelfde uniform (klederdracht, voertuig, haartooi, klap, ...) dus steeds vriendelijk bejegenen (om het niet wantrouwen te noemen).

Die gasten zien die lift/tunnel als hun (voetgangers en fietsers) territorium dat beschermd dient te worden tegen indringers in UFO's (hoe reageer je zelf als er een onverlaat zich in een outo op jouw fietspad waagt ...) : toon je dus als fietser (de fietshelm is dikwijls het enige herkenbare, de fietsbel werkt ook, tot uitstappen als ultieme bekentmaking als menselijke sterveling midden de mensen).

die trap was een reactie op jouw agressie (snelheid/versnelling is een wapen) (been there, done that :oops: , alleen had ik toen een leeg rijvak om de trap van de zwaaiende outomobilist te ontwijken)
(wie het zwaard hanteerd ...), zolang het bij blaffen bleef, werd er niet gebeten, maar als je zelf knapt niet schrikken als er wordt teruggeknapt.

Communiceren jongens, blijven communiceren. Doorprik de fabel van de heldhaftige aggressie. Dankzij de EU hebben we al een tijdje geen oorlog meer in Europa, maar het sluimert in ons allemaal :twisted: .

(ik weet het de beste stuurlui staan aan wal 8) , maar ik heb dat soort situaties ook al meegemaakt (in een trage 2PK (de UFO) op een nachtelijke snelle baan (territorium) waar 'enkele rakkers' (de verenigde verdedigers van het territorium) zich net aan het haasten waren in gestolen wagens, gevolg : wat geschud en een deukje, gelukkig waren we zelf ook met 5, want in mijn uppie had dat er toen veel slechter uitgezien :shock: ) en, tot slot, een beetje kennis ivm psychologie kan helpen)

(hoewel : uit http://nl.starwars.wikia.com/wiki/Jedi_Code om even bij ufo's te blijven :wink:

The Goal of Knowledge

Er is geen onwetendheid, er is kennis. Onwetendheid is even dodelijk als woede. Een beetje kennis kan gevaarlijk zijn, een gebrek aan kennis is fataal. Onwetendheid over anderen, feiten of de waarheid drijft individuen uit elkaar en leid tot twisten en geweld. Een Jedi spreid de kennis die bijeenbrengt, die mensen en werelden bindt. )
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#18 Bericht door skywise »

crash-quest-dummy schreef:...Die gasten zien die lift/tunnel als hun (voetgangers en fietsers) territorium dat beschermd dient te worden tegen indringers in UFO's (hoe reageer je zelf als er een onverlaat zich in een outo op jouw fietspad waagt ...) : toon je dus als fietser (de fietshelm is dikwijls het enige herkenbare, de fietsbel werkt ook, tot uitstappen als ultieme bekentmaking als menselijke sterveling midden de mensen).
Dit is een punt waar ik al eerder ervaring heb mee opgedaan in de Kennedy tunnel met een oudere blanke man. Daar heb ik inderdaad mee kunnen redeneren en de agressiviteit neutraliseren door er open mee te spreken. En als ik nu met hem in de lift zit is hij een aangename metgezel. Helaas heb ik het gevoel dat dit bij deze jongeren niet het geval gaat zijn. Hun reactie was veel minder die van: de lift is van ons, ga elders rijden, maar veel meer die van: gij racist, we zullen u eens een lesje leren.
crash-quest-dummy schreef:...die trap was een reactie op jouw agressie (snelheid/versnelling is een wapen) (been there, done that :oops: , alleen had ik toen een leeg rijvak om de trap van de zwaaiende outomobilist te ontwijken)
(wie het zwaard hanteerd ...), zolang het bij blaffen bleef, werd er niet gebeten, maar als je zelf knapt niet schrikken als er wordt teruggeknapt.
Mijn vluchtreactie was inderdaad heftig, maar het was een angstreactie op hun omsingeling. En als ik mijn oorspronkelijke houding analyseer kom ik tot de conclusie dat ze heel sterk is gegroeid als reactie op het voor mij als Vlaming agressief overkomende gevraag waar ik geen blijf mee weet.
crash-quest-dummy schreef:...Communiceren jongens, blijven communiceren. Doorprik de fabel van de heldhaftige agressie. Dankzij de EU hebben we al een tijdje geen oorlog meer in Europa, maar het sluimert in ons allemaal :twisted: .
Inderdaad en ik had ook beter moeten weten. Zolang agressie wordt beantwoord met agressie glijden we af naar onverdraagzaamheid. Iemand moet de communicatie durven aangaan. Mijn stiefmoeder zei dat ze aan haar Sierraleonese poetsvrouw ook heeft moeten uitleggen dat oudere minder begoede blanken haar misnoegden omdat ze zelf een heel leven hadden moeten werken om een mager pensioentje te verdienen, terwijl zij enkel en alleen omdat ze vluchtelinge was recht had op een overlevingsloon. Dit was haar dus niet duidelijk geweest ervoor! Wij gaan er maar al te vaak vanuit dat andere culturen vanzelf moeten inzien hoe ze zich hier dienen te gedragen en dat is dus niet zo. Zelfs niet blijkbaar als ze hier zijn opgegroeid!

Enfin, wanneer ik nog allochtonen tegenkom ga ik proberen om te vragen en uit te leggen. We zullen zien wat er dan gebeurt.
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#19 Bericht door Jef »

Kleine vraag aan de specialisten en mss een tip voor skywise.
Er hangen daar toch overal camera's. Zijn daar opnamen van en hoelang worden die bewaard?
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#20 Bericht door tom peeters »

Jef schreef:Kleine vraag aan de specialisten en mss een tip voor skywise.
Er hangen daar toch overal camera's. Zijn daar opnamen van en hoelang worden die bewaard?
Dat vroeg ik mij ook af. Trouwens, bij de fameuze "busmoord" twee jaar terug, hebben de politiediensten gebruik gemaakt van hun enorme kennis van het terrein, om de betrokkenen reeds enkele dagen nadien te identiferen. Kunnen diezelfde diensten niet ingeschakeld worden wanneer er (gelukkig maar) geen zware letsels zijn toegebracht ?
tom peeters

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#21 Bericht door Stijnsmb »

Oeps, voor iemand die probeert zo weinig mogelijk fauten te schreiven :wink: heb ik inderdaad nogal ne kemel geschoten met "rassist", hehe... Anderzijds, als we mekaar gaan verbeteren, auto wordt met niet "outo" geschreven :wink: Fouten verbeteren is m.i. niet slecht, integendeel.

Soit, ik wou Bjorn eigenlijk bijtreden. Veel Belgen hebben altijd schrik van de vreemdelingen, want ze zijn altijd in groep en met veel... Zijn wij niet met veel meer nog altijd?! Maakt nu niet uit of het een groepje vreemdelingen is of een groepje Belgen dat ambras wil maken, meestal zijn er op de plaats delict wel altijd meer mensen dan het aantal dat in dat groepje zit. Punt is, er zijn vreemdelingen die nu eenmaal graag ruzie stoken (spreek uit eigen ondervinding, ben in Brussel naar school geweest). Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, dat weet ik ook wel. Maar het zijn die groepjes die wél zo zijn die er bij ons indertijd voor gezorgd hebben dat verschillende mensen van bij ons op school als niet-racist de school binnenkwamen en er na hun studies vertrokken als racist, jammer maar helaas.

In Australië is het ooit verwoord als "jullie zijn hier welkom, maar neem onze cultuur aan zoals ze is, en dring ons jullie cultuur, religie en gewoonten niet op. Wij zijn zo gastvrij jullie hier binnen te laten en te laten meegenieten van onze cultuur en gewoonten. Als jullie daar niet mee kunnen leven zijn wij ook zo vriendelijk jullie opnieuw te laten vertrekken naar de plaats van waar jullie kwamen." Ik ben hoegenaamd géén racist, maar sta wel 100 % achter deze bewoordingen. Ik heb het zelf in het verleden zelf al gezegd, als het hen hier niet aanstaat dat ze dan teruggaan naar van waar ze komen.

Gewoon mijn eigen persoonlijke mening, er een andere mening op nahouden is toegelaten. :wink:


Stijn
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#22 Bericht door skywise »

Jef schreef:Kleine vraag aan de specialisten en mss een tip voor skywise.
Er hangen daar toch overal camera's. Zijn daar opnamen van en hoelang worden die bewaard?
Inderdaad en vandaar dat er een pv is opgemaakt in plaats van gewoon een vermelding in de statistieken. Alleen blijkt het niet zo eenvoudig te zijn om aan die beelden te geraken omwille van de privacy die wordt bewaakt door een heel strenge privacy-comissie. M.a.w. als de procureur vindt dat de feiten niet zwaar genoeg wegen wordt de zaak gewoon geseponeerd. Maar ze blijft dan wel gelden als precedent waardoor ik eventueel zelf een procedure kan aanspannen (via een advocaat => duurder dan de geleden schade). We zullen zien dus...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#23 Bericht door quattrovelootje »

skywise schreef:Inderdaad en vandaar dat er een pv is opgemaakt in plaats van gewoon een vermelding in de statistieken. Alleen blijkt het niet zo eenvoudig te zijn om aan die beelden te geraken omwille van de privacy die wordt bewaakt door een heel strenge privacy-comissie. M.a.w. als de procureur vindt dat de feiten niet zwaar genoeg wegen wordt de zaak gewoon geseponeerd
Je zou dan op z'n minst aan de PdK die je dossier behandelt eens kunnen vragen om die beelden op te vragen, daar doe je niks verkeerds mee.
Een nee heb je, ja kun je krijgen !

Tihamér -wie niet waagt ....
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#24 Bericht door tom peeters »

je moet een beetje achter de procureur aanzitten, en op regelmatige tijdstippen met vermelding van het PV-nummer navraag doen over de stand van het dossier.
tom peeters

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#25 Bericht door crash-quest-dummy »

volledig off topic ende terug te vinden in de babbelhoek http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3651
Stijnsmb schreef: Anderzijds, als we mekaar gaan verbeteren, auto wordt met niet "outo" geschreven :wink: Fouten verbeteren is m.i. niet slecht, integendeel.
http://money.cnn.com/2008/01/14/news/co ... 2008011409

auto's zijn out, vandaar outo's :wink: (is dus geen zpellingsvoud of fyptout, maar een bewust aangepast woord)(het valt me trouwens met veel genoegen op dat anderen dezelfde 'fout' beginnen te tokkelen) en dus ook outosalon, (=?) outozetel, outolak, outopiloot (sic), outodrop, ...
Stop Fueling Around

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#26 Bericht door Stijnsmb »

crash-quest-dummy schreef:volledig off topic ende terug te vinden in de babbelhoek http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3651
Stijnsmb schreef: Anderzijds, als we mekaar gaan verbeteren, auto wordt met niet "outo" geschreven :wink: Fouten verbeteren is m.i. niet slecht, integendeel.
http://money.cnn.com/2008/01/14/news/co ... 2008011409

auto's zijn out, vandaar outo's :wink: (is dus geen zpellingsvoud of fyptout, maar een bewust aangepast woord)(het valt me trouwens met veel genoegen op dat anderen dezelfde 'fout' beginnen te tokkelen) en dus ook outosalon, (=?) outozetel, outolak, outopiloot (sic), outodrop, ...
Ah... wist ik niet. Ik had mij dus weer te rap gefiksassioneerd op die faut (2 x ne vette :wink: ).

Stijn
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

Plaats reactie