Aangerand

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Aangerand

#1 Bericht door skywise »

Jawel, en op klaarlichte dag in het zicht van de bewakingscamer's van de Sint-Annatunnel. Helaas door een aantal allochtonen (want ik wil niet rassistisch zijn) op BMXkes die mij van in de lift op rechteroever uitdaagden en waarop ik (stom ](*,) ) met een vrij hautain-aggressieve houding en blik heb gereageerd. Pas achteraf heb ik mij gerealiseerd dat ze opzettelijk traag reden en mij insloten in de tunnel, want toen ik eindelijk vrij veld had en een beetje doorreed zag ik dat de andere fietsers al aan de andere lift stonden te wachten. In de lift op linkeroever begonnen ze met hun achterwiel tegen mijn neus te stompen en waarschuwingen te uiten in de trant van: "blijf maar zitten, ja, da's veiliger". En bij het verlaten van de lift vormden ze een intimiderende haag waar ik volle snelheid ben doorgekoerst want ik had eerlijk gezegd weinig zin om het "gesprek" verder te zetten. Eén van hen heeft mijn staart een lelijke stamp verkocht met het volgende resultaat :( .

Ik heb nog naar 101 gebeld maar die zeiden dat ze niet meer konden tussenkomen tenzij ik terugreed en bevestigde dat ze nog altijd aanwezig waren. En dat terwijl ik eigenlijk blij was dat ik er met mijn vege lijf vandaan was geraakt. Het alternatief was de dag erna naar een politiekantoor te gaan om de zaak aan te geven, wat ik dus ook nu ga doen.

Mijn vraag naar het forum: zijn er nog andere mensen die gelijkaardige voorvallen hebben meegemaakt? En wat kan je als velomobilist doen om zo'n uitdaging te neutraliseren? Achteraf gezien heb ik immers echt het gevoel dat ze mij zochten en ik weet dan ook niet of ik nog via de Sint-Annatunnel durf rijden in de zomermaanden (liever een veeg lijf en WAW), maar anderzijds wil ik ook niet toegeven aan zo'n intimidatie. De tunnel is er toch voor iedereen: zowel rassisten als allochtonen! En ik ben niet eens een rassist al heb ik mij misschien wel zo gedragen. :roll:
Bijlagen
Velomobiel_018 verkleind.JPG
Skywise (WAW 558 & 011)

jonathan

#2 Bericht door jonathan »

Hehe, je zou denken dat die velomobilisten van het forum hier vervloekt zijn.
Is altijd wel iemand met schade toegebracht door een ander... :evil:

Zeker aangeven!
En gewoon door die tunnel blijven rijden, pak volgende keer je fototoestel maar mee!!

Jonathan-geen rassist maar wel een hekel aan dat soort gedoe

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#3 Bericht door WFvN »

Hm, geen leuke ervaring lijkt me.

Maar ze waren uitdagend. Op welke manier?

Ik krijg gelukkig doorgaans juist positieve commentaren van de allochtone medemens. Vaak duimpje omhoog, commentaar dat het een tof ding is, brede glimlachen etc.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gast

#4 Bericht door Gast »

Da's wel heel jammer.

Enne...tussen de allochtonen zitten ook een pak rascisten hoor. Kortom gesteld ze zijn niet minder en niet meer dan wij. En idioten vind je overal. Hopelijk neemt het slechte gevoel snel af en blijft het verder kalm.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#5 Bericht door skywise »

Ben juist terug van het aangeven bij de politie hier in Hamme. Ze waren heel vriendelijk en begrijpend maar moesten wel toegeven dat ze het naar Antwerpen zouden moeten doorsturen en dat het niet zo zeker was of het naar het parket zou gaan. Maar gezien ik zei dat ik regelmatig door de tunnel moest en ik eigenlijk ook wilde weten hoe ik mij in 't vervolg beter moet gedragen, zei hij dat hij mij sowieso een kopie van het proces verbaal in de bus ging doen en er speciaal naar vragen dat dit niet zonder gevolg zou blijven. Enfin, afwachten dus.

@WFvN: uitdagend door mij te "omsingelen" zodat ik niet door kon rijden, ostentatief midden in de lift gaan staan en mij geen plaats laten, met hun achterwielen tegen mijn koetswerk aanduwen en uiteindelijk met bedreigingen...
Dit is trouwens de eerste keer dat ik het met allochtonen aan de stok krijg, ik heb meestal de ervaring dat ze inderdaad enthousiaster zijn dan de gemiddelde blanke, maar het anderzijds wel bijna vanzelfsprekend vinden dat zij er eens mogen inzitten en ermee rondrijden, waar ik toch niet zo voor te vinden ben. Het blijft uiteindelijk een vrij gevoelgi speeltje van zo'n slordige 6000 Euro...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

Re: Aangerand

#6 Bericht door quattrovelootje »

skywise schreef:Ik heb nog naar 101 gebeld maar die zeiden dat ze niet meer konden tussenkomen tenzij ik terugreed en bevestigde dat ze nog altijd aanwezig waren
Hmm, ik vrees dat je ze dik bij je p*** hebben gehad ! Als je de 101 belt voor tussenkomst, moeten ze die sturen, punt uit ! Een uitleg van "dat ze niet konden tussenkomen tenzij jij eerst terugreed" is flauwekul en afkapperij ! Ik hoop niet dat je zoiets ooit nog meer meemaakt, maar moest dat toch het geval zijn en ze willen je afschepen : blijven aandringen en eisen dat er een ploeg ter plaatse komt !!! Wat is me dat nu toch ?!

Tihamér -wordt voor heel wat minder naar bepaalde plaatsen/tussenkomsten gestuurd !
i ride my bikes to ride my bikes

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#7 Bericht door Stijnsmb »

a) als zij je uitdagen en jij reageert daarop met een vrij hautain-aggressieve houding en blik maakt dat van jou geen rassist;
b) zij moeten je niet uitdagen, ze moeten je gerust laten. Eventueel vriendelijk goeiedag zeggen en meer niet - en dat geldt niet enkel voor allochtonen, maar voor iedereen.
c) zij (= iedereen) moeten er niet zomaar vanuitgaan dat ze zomaar in je velomobiel mogen zitten en ermee rondrijden. Dat is om te beginnen iets wat je eerst vraagt, en wat niet vanzelfsprekend is dat je dat mag. Wat niet van jou is daar blijf je af. Ik heb ooit zo eens ('t was toevallig ook een allochtone) een moeder hare kleine op mijne moto zien zetten. Dat is net hetzelfde als aan een auto voelen of hij los is en er eens gaan inzitten, m.a.w. dat doe je niet. De 2de keer dat ze dat deed ben ik er nogal redelijk kwaad naartoe gegaan. Begreep ze precies niet wat ze verkeerd deed. En wie gaat de schade betalen als diene kleine een kras maakt in mijn tank met die gespen van zijn schoenen... Zij? Ik denk het niet. Dus, wat niet van jou is, afblijven. Mijn helm... Idem. Ooit eens ene mijnen helm zien nemen en proberen op zijne kleine zijne kop te wringen. Heb ik ook beleefd, maar met aandrang (en de nodige blik) gevraagd om mijnen helm terug te zetten. Mensen denken, och, nen helm dat is stevig. Als dat ene keer valt moogt ge dat wegsmijten. Maar dat gaan ze niet geloven. En ze gaan zeker geen 3-400 € geven voor uwe nieuwe... Dus opnieuw, wat niet van jou is, afblijven. En zo zullen er waarschijnlijk nog veel mensen voorbeelden hebben.


Stijn
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

Gast

#8 Bericht door Gast »

Blijkbaar zijn jullie niet zo bekend met die 'racisten', want dat woord heb ik diverse keren op een verkeerde manier zien schrijven. Weten jullie écht niet wat een racist is?
En leer ook eens ballen aan je lijf krijgen, verdomde ligfietspussies. Is het nu werkelijk zo dat bij de eerste de beste gelegenheid die opdoemt, en waarbij je belaagd wordt, je het onderspit moet delven. Blijkbaar maken jullie toch niet veel mee want in het echte leven komt het op overleven. Stelletje jankers en broekschijters!!
Misschien is het beter te schrijven over topsnelheden bergaf. Dat is véél gevaarlijker. Het lijkt althans zo.
En noem het ook niet 'aangerand'. Aanranden betreft iets anders. Aangerand worden zo je nooit wensen te willen, tenzij je de ballen aan je lijf op een of andere wijze wenst kwijt te spelen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Blijkbaar zijn jullie niet zo bekend met die 'racisten', want dat woord heb ik diverse keren op een verkeerde manier zien schrijven.
En leer ook eens ballen aan je lijf krijgen, verdomde ligfietspussies. Is het nu werkelijk zo dat bij de eerste de beste gelegenheid die opdoemt, en waarbij je belaagd wordt, je het onderspit moet delven. Blijkbaar maken jullie toch niet veel mee want in het echte leven komt het op overleven.
Misschien is het beter te schrijven over topsnelheden bergaf.
Patrick, uit "het echte leven" weet ik dat je verdomd voorzichtig moet zijn als je conflict raakt met onze "getinte medeburger". In school werd ik al met dergelijke zaken geconfronteerd. Heel vlug wordt het incident uitgespeeld en algauw krijg je het etiket "racist" opgeplakt. Door de huidige PC-cultuur is het bijzonder moeilijk je daarbij te verdedigen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#10 Bericht door paulheyndrickx »

Patrick Pevenage schreef:Blijkbaar zijn jullie niet zo bekend met die 'racisten', want dat woord heb ik diverse keren op een verkeerde manier zien schrijven. Weten jullie écht niet wat een racist is?
En leer ook eens ballen aan je lijf krijgen, verdomde ligfietspussies. Is het nu werkelijk zo dat bij de eerste de beste gelegenheid die opdoemt, en waarbij je belaagd wordt, je het onderspit moet delven. Blijkbaar maken jullie toch niet veel mee want in het echte leven komt het op overleven. Stelletje jankers en broekschijters!!
Misschien is het beter te schrijven over topsnelheden bergaf. Dat is véél gevaarlijker. Het lijkt althans zo.
En noem het ook niet 'aangerand'. Aanranden betreft iets anders. Aangerand worden zo je nooit wensen te willen, tenzij je de ballen aan je lijf op een of andere wijze wenst kwijt te spelen.
Is dat het standaardantwoord dat je moet geven wanneer een burger een klacht neerlegt bij de politie?
Wat zou het antwoord geweest zijn indien Skywise er eentje bont en blauw had geslagen? En wat zegt het boekje over de reactie op een ineengeramde fietser?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#11 Bericht door wost »

Patrick Pevenage schreef:Blijkbaar zijn jullie niet zo bekend met die 'racisten', want dat woord heb ik diverse keren op een verkeerde manier zien schrijven. Weten jullie écht niet wat een racist is?
En leer ook eens ballen aan je lijf krijgen, verdomde ligfietspussies. Is het nu werkelijk zo dat bij de eerste de beste gelegenheid die opdoemt, en waarbij je belaagd wordt, je het onderspit moet delven. Blijkbaar maken jullie toch niet veel mee want in het echte leven komt het op overleven. Stelletje jankers en broekschijters!!
Misschien is het beter te schrijven over topsnelheden bergaf. Dat is véél gevaarlijker. Het lijkt althans zo.
En noem het ook niet 'aangerand'. Aanranden betreft iets anders. Aangerand worden zo je nooit wensen te willen, tenzij je de ballen aan je lijf op een of andere wijze wenst kwijt te spelen.
Is dit humor :?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gast

#12 Bericht door Gast »

wost schreef:Is dit humor :?
Ik heb nergens gepretendeerd dat dit humor is. Ook standaardantwoorden zoals Paul schrijft worden niet gebruikt.
Als iemand beroep doet op iemand moet hij meteen geholpen worden. Punt. Gebeurt dit niet dan is dit fout.
Maar als je op het slechte moment op de verkeerde plaats bent, dan ga je het meestal alleen moeten rooien. Dat komt moreel heel hard aan als je vege lijf bedreigd wordt en dat geraak je niet gewoon, tenzij met improvisatieantwoorden en galgenhumor. En dan dienen de eieren hardgekookt te zijn.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#13 Bericht door Jan.E »

Den eerste die een gat stampt in mijne velomobiel, gaat hard moeten lopen en anders gaat dien ne slechten dag hebben, dat schrijf ik u op een papierke. :evil: :evil:

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#14 Bericht door rik »

Jan.E schreef:Den eerste die een gat stampt in mijne velomobiel, gaat hard moeten lopen en anders gaat dien ne slechten dag hebben, dat schrijf ik u op een papierke. :evil: :evil:
Mijn gedacht!
DF 269
Ice sprint1 26"

jonathan

#15 Bericht door jonathan »

Jan.E schreef:Den eerste die een gat stampt in mijne velomobiel, gaat hard moeten lopen en anders gaat dien ne slechten dag hebben, dat schrijf ik u op een papierke. :evil: :evil:
die heeft een afspraak met den pas.chirurg!!! zonder twijfel kleurling of ni.

Plaats reactie