crashed-quest

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

crashed-quest

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

Verdummy !

rij ik weer eens over fietspad en een outo die niet uitkeek los in de flank gekregen (elleboogsteun van de 20"Q in de nu gekneusde ribben), huppesaké op de zij en verder zijdelings over de kop (helmke deed dienst, rolbeugel ook)(randen van de kuip staan in de schouders) uitschuiven over de kasseien met wat schaafwonden aan de rechterarm en ... verdummy toch :evil:

materiele schade : overal gekrast, bovenkuip los van de horizontale rand aan beide kanten, scheuren in wielkast en flank, rechterachterpinker, rechter spiegel, helm.

de outomobilisten (pechvogel en getuige) steken het op de te hoe struiken, de politieagent bedenkt een vlaggetje als oplossing, terwijl er gewoon de nodige haaietanden staan waar je maar mee moet rekening houden.

ik prijs me weer eens gelukkig met de beschermende eigenschappen van de VM : een collega heeft iets gelijkaardigs meegemaakt en heeft er 5 zwevende ribben bijgekregen + een longperforatie, ik vroeg me met hem nog af of een VM in zulks geval enige verbetering is : het antwoord is dus ja.

dju toch ...
Bijlagen
plaats des onheils.JPG
Stop Fueling Around

Gast

#2 Bericht door Gast »

Oeps CQD,

gelukkig ben je zelf nog redelijk intact. Blijkbaar een slechte periode voor de VM'ers.
Succes met de afhandeling en de reparatie.

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#3 Bericht door WFvN »

Toch erg vreemd dat sommige automobilisten met het behalen van hun papiertje waarvoor volwassen gedrag vereist is, er ineens een vrij infantiele logica op nahouden: Wat je niet ziet, is er niet.

Knap kl*ten man..... hopen dat jij en je fiets spoedig hersteld/gerepareerd zijn.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#4 Bericht door ET »

damn,

hier schaam ik me van ook automobilist te zijn...

gekneusde ribben zijn naar't schijnt een pijnlijke zaak; hopelijk genees je snel.
de schade aan de VM is ook nogal klote...





Maar wat ik me afvraag: tijdens een koprol, loop je dan veel risico om uit je VM geslingerd te worden? en heeft het bijgevolg zin om er een 4-puntsgordel in te installeren?

Greetz

ET

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#5 Bericht door Johan Clerx »

Verdomme Johan. Jij hebt ook niet veel geluk de laatste tijd. Das twee keer op korte tijd. Als ik al de velomobiel ongelukken hier de laatste weken bij mekaar begin te tellen zou ne mens nog schrik beginnen krijgen. Denk dat ik blij mag zijn dat ik mijn grootst aantal km langs jaagpaden mag afmalen.

Sterkte! Belangrijkste is dat je zelf niets hebt. Hoop dat de afhandeling van de materiele schade mee valt.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

het ambetantste is dat hij niet meer kan rijden, toch niet veilig ... iemand een VM te huur ? 't is dringend !

ik ben er nog nooit uitgeslingerd. bij een frontale aanrijding schuif je naar voren, er dus in, en bij een zijdelingse haak je in een Q met je schouders onder de rand van het instapgat.

wat ik me afvroeg : die verstevigingsrand heeft de slag opgevangen, bij een Q26" zit die er niet meer in, en zou vervangen zijn door een aluminium strip tussen onderbak en deksel : is dat zo, en is dat dan even efficient ?
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#7 Bericht door ET »

Crash-Quest-Dummy schreef:iemand een VM te huur ? 't is dringend !
CQD,

bij Jonathans crash twee weken geleden boden enkele mensen dépannage aan, pols bij hen even? Ik heb helaas nog gene VM, anders met plezier...

Sterkte

ET

Gast

#8 Bericht door Gast »

Jammer, de mijne is reeds uitgeleend en 'k heb er maar 1 :wink:
Laatst gewijzigd door Gast op ma 07 apr 2008, 8:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#9 Bericht door Johan Clerx »

crash-quest-dummy schreef:wat ik me afvroeg : die verstevigingsrand heeft de slag opgevangen, bij een Q26" zit die er niet meer in, en zou vervangen zijn door een aluminium strip tussen onderbak en deksel : is dat zo, en is dat dan even efficient ?
Wat bedoel je net met die "verstevegingsrand"? Volgens mij is er op dat gebied geen verschil tussen mijn Mango's en de Quest en ik denk niet dat er een alustrip zit tussen de kano en de top.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#10 Bericht door rik »

't Is me wat! Hopelijk is het nu voor lange tijd gedaan met crashende velomobielen.
Ik wens jou en je quest alvast een spoedig herstel.
DF 269
Ice sprint1 26"

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#11 Bericht door Broeno »

Ai, het spijt me dat te horen CQD! :( Gelukkig ben je er zelf nog redelijk goedkoop vanaf gekomen. Ben je in 't gelijk gesteld zodat de tegenpartij je schade moet betalen?
Met al die VM-ongelukken zou je op den duur nog gaan geloven dat de velomobiel niet zo veilig is... :? Misschien vanuit hpv eens aandringen bij de juiste instanties om in de volgende sensibiliseringscampagne voor automobilisten over het opletten voor fietsers ook eens de ligfiets en de velomobiel te vermelden?...
Desondanks blijf ik toch met de idee spelen om mijn toch al redelijk 'groene' Smart binnen een tijdje te vervangen door een supergroene VM. :roll:
Succes met een spoedig herstel van je waarschijnlijk uiterst pijnlijke gekneusde ribben...
@brunomobiel

jonathan

#12 Bericht door jonathan »

Johan Clerx schreef:
crash-quest-dummy schreef:wat ik me afvroeg : die verstevigingsrand heeft de slag opgevangen, bij een Q26" zit die er niet meer in, en zou vervangen zijn door een aluminium strip tussen onderbak en deksel : is dat zo, en is dat dan even efficient ?
Wat bedoel je net met die "verstevegingsrand"? Volgens mij is er op dat gebied geen verschil tussen mijn Mango's en de Quest en ik denk niet dat er een alustrip zit tussen de kano en de top.
toch wel
vanachter aan de hoofdsteun was er vroeger (en nu nog op M) een glasvezele brug. Die is idd vervangen door alu. Aan beide hing/hangt(in Q hqgt het echt, in m rust het op) het stoeltje. De positie is bij 26'' Q wel wat lager dus zal wss wel iets minder op vangen. Verschil is is dat de bak van 26'' nu wat zwaarder is op die vr een deel dienst doet als dragend element. Het volledig doorlopend frame is verleden tijd. Zeker met de niewe achterbrug. Die gewoon tussen de wielkast en zijwand hangt. En dan niks frame tot helemaal aan begin wielkasten waar voorframe begint.

Het heeft waarlijk meer van een alleweder gekregen dan van wat anders. :wink:

succes met de reparaties crash

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#13 Bericht door BartC »

Ouch, het spijt me te horen dat je je naam eer aan doet...

Het belangrijkste is echter dat je er zelf redelijk goed afgekomen bent en dat je zelf niet in fout bent, zodat je onkosten vergoed zullen worden.

Het argument dat je zo laag bent vind ik ook nogal zielig. Als er niet genoeg zicht is op de weg moet de automobilist zijn snelheid maar aanpassen, zodat hij op een veilige manier wat verder de weg op kan rijden tot hij wel voldoende zicht heeft.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#14 Bericht door Broeno »

Tja, als ik een beetje advokaat van de duivel mag spelen en met het risico iedereen op mijn nek te krijgen: we zijn inderdaad nogal laag en dikwijls veel sneller dan men verwacht. En als ik het plannetje goed verstaan heb kwam CQD van de rechterkant. Volledig in zijn recht, daar nie van, maar automobilisten verwachten nooit fietsers van die kant van een fietspad.

Ik denk dat we gewoon nood hebben aan een sensibiliseringscampagne om automobilisten erop te wijzen dat er naast gewone fietsen ook nog ligfietsen en velomobielen bestaan. Gisteren gebabbeld met wat motorvrienden en die hadden zelfs nog nooit van velomobielen gehoord. :shock: :oops: En ik veronderstel dat ze niet de enigen zijn. Hoe kun je verwachten dat mensen rekening houden met iets dat ze niet kennen? :?

Een andere mogelijkheid is altijd gewoon op de weg te rijden, net zoals die Aixam-crèmekarrekes. :twisted: Daar werk je heel wat mensen mee op de zenuwen, maar ze hebben je toch (meestal) gezien hé... :wink: Maar nog eens: wat we nodig hebben is sensibilisering !
@brunomobiel

jonathan

#15 Bericht door jonathan »

Broeno schreef:Tja, als ik een beetje advokaat van de duivel mag spelen en met het risico iedereen op mijn nek te krijgen: we zijn inderdaad nogal laag en dikwijls veel sneller dan men verwacht. En als ik het plannetje goed verstaan heb kwam CQD van de rechterkant. Volledig in zijn recht, daar nie van, maar automobilisten verwachten nooit fietsers van die kant van een fietspad.

Ik denk dat we gewoon nood hebben aan een sensibiliseringscampagne om automobilisten erop te wijzen dat er naast gewone fietsen ook nog ligfietsen en velomobielen bestaan. Gisteren gebabbeld met wat motorvrienden en die hadden zelfs nog nooit van velomobielen gehoord. :shock: :oops: En ik veronderstel dat ze niet de enigen zijn. Hoe kun je verwachten dat mensen rekening houden met iets dat ze niet kennen? :?

Een andere mogelijkheid is altijd gewoon op de weg te rijden, net zoals die Aixam-crèmekarrekes. :twisted: Daar werk je heel wat mensen mee op de zenuwen, maar ze hebben je toch (meestal) gezien hé... :wink: Maar nog eens: wat we nodig hebben is sensibilisering !
Met sensibilisering trek je aandacht
En hoe denk je dat de publieke opninie staat tov fietsen uit ployester waar je sneller dan brommers mee rijdt??? Die brommers hebben al lang 75 restricties, wij niet. En laat ons dat zo houden. Geen aandacht zoeken en braaf zijn. Een verbod is altijd sneller uitgesproken dan een positief wijze opmerking via een eventuele beloning.

We zijn te klein om een grote mond te hebben.

Jonathan-zit echt niet te wachten op ligfietstoeristen op de baan in groepen van 50

Plaats reactie