natte stoeprand

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

natte stoeprand

#1 Bericht door Broeno »

Deze morgen aan lage snelheid een lage stoeprand schuin proberen op te rijden...
1. lage wieltjes raken moeilijker op stoepranden
2. dat de stoeprand spiegelglad is van de regen helpt niet
3. was efkes geen levende reclame voor het gemak van ligfietsen
4. maar ik heb me toch maar geen pijn gedaan want ik kwam niet van hoog genoeg! :P
RECUMBENTS RULE !! :twisted:
@brunomobiel

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door BartC »

Ja, stoepranden zijn nogal vervelend vaak als ze nat zijn.
Het feit dat je bij een ligfiets niet even je voorwiel omhoog kan heffen zoals bij een bukker om er makkelijker op te rijden helpt ook niet echt.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

Je bent ni de eerst en zal zeker niet de laatste zijn vrees ik, heb ook al is in de knoop gelegen in deze situatie, he tis wel gieren als je daar ligt zonder iets van pijn te voelen :P
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#4 Bericht door Broeno »

Stom hé, ik dacht nog: zou ik daar nu oprijden of toch eerst afstappen? Nee, ja, toch niet, misschien een beetje scherper draaien en OEPS! :oops:
Efkes een deukje in mijn ego maar voor de rest nie veel gevoeld. :lol:
En dan rij ik nog met ne relatief hoge fiets. Dan moet zo'n lage echt wel 'relaxed' zijn om mee onderuit te gaan, want echt vallen kun je dat toch nie meer noemen! :twisted:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

noem het handje op de grond zetten ;-) allez als je nie ttegen 40-50 rijd the, anders is het eerder billeke schuren zonder lachen :?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

zo'n stoepje legt zelfs een VM om :cry:
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#7 Bericht door marksje »

Ik heb hetzelfde voor gehad in Adinkerke (juist ja even voorbij Plopsaland). Het zijn (of waren) daar van die gladde schuinoplopende sierboordsteentjes. Het begon te regenen en ik dacht ha even schuilen onder een balkonnetje, zwiep en daar lag hij.
Een paar toeschouwers zeiden dat ik niet de eerste was die tegen de grond ging en men verwees mij naar een fietsenwinkel even verderop; dat bleek de zaak van de burgemeester te zijn. Ik ben daar mijn ervaring gaan vertellen (en ondertussen daar geschuild) en bleek dat die steentjes er nog maar één jaar lagen en er allemaal opnieuw uit moesten en vervangen gingen worden door een ruwer model.
In Gistel is het idem; daar hebben ze in die steentjes inkervingen gemaakt.
Ik vraag mij feitelijk af wat voor een " :evil: " architect of aannemer dergelijke rommel durft te gebruiken.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#8 Bericht door Wouter D »

dat stoeprandje hoeft nog niet eens nat te zijn, met kleine wielen ga je zo onderruit als je even niet oplet, al genoeg meegemeekt, speels randje oprijden weer afrijden, ff raken aan zijkant en hup op de billen :lol:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#9 Bericht door Gast »

Ik zie niet in waarom met een fiets een stoeprand dient opgereden te worden. De stoep, het trottoir dus, is nog altijd naar mijn mening hét terrein voor de voetganger, en niet voor de fietser. Dat zegt het verkeersreglement.
Je moet als fietser voor de stoeprand afstappen, en te voet de stoeprand nemen. Zo hoort het te 'gaan'.
Als je op een stoeprand al vallend en botsend de hort opgaat, en je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt, krijg je van mij nog een boete bovenop. Dat is om het leed te verzachten.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

een randje op de weg vooral bij beton wegen is ook al meer dan voldoende hoor,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#11 Bericht door Gast »

Patrick Pevenage schreef:Ik zie niet in waarom met een fiets een stoeprand dient opgereden te worden. De stoep, het trottoir dus, is nog altijd naar mijn mening hét terrein voor de voetganger, en niet voor de fietser. Dat zegt het verkeersreglement.
Je moet als fietser voor de stoeprand afstappen, en te voet de stoeprand nemen. Zo hoort het te 'gaan'.
Als je op een stoeprand al vallend en botsend de hort opgaat, en je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt, krijg je van mij nog een boete bovenop. Dat is om het leed te verzachten.
Laat het ons dan "borduurstenen" noemen. En als je niet weet waar je die kan vinden, dan nodig ik je uit om eens rond het Leuvense te toeren en te voelen hoe hoog die kunnen zijn. En dan bedoel ik wel borduurstenen op "fietspaden".

:roll:

Gast

#12 Bericht door Gast »

Kries schreef:En dan bedoel ik wel borduurstenen op "fietspaden".:roll:
Het gaat hier nog altijd om stoepranden. Maar inderdaad, op fietspaden overal ten lande kom je ook allerhande onnodige oneffenheden tegen. Dat hoeft daarom niet altijd rond het Leuvense te zijn.

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#13 Bericht door Broeno »

Ter verduidelijking voor de lange arm van de wet: met 'stoeprand' bedoelde ik de kleine verhoogde schuine borduursteen naast de weg waar eerst wat parkeerplaatsen voor auto's zijn en dan pas het echte voetpad. Ik was dus nog geen voetgangerkes aan 't omver maaien maar reed gewoon de 'parkeerplaats' op om niet op de weg zelf te moeten stoppen.
Voor de streekgenoten: 't begin van de Stationsstraat in Waregem, vlakbij de kerk...
@brunomobiel

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#14 Bericht door Jan.E »

En hier parkeren de auto's op het fietspad, dan moet je wel ergens naartoe.

Gebruikersavatar
karien
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 20:34
Postcode: 8020
Fiets: hurricane challenge
Locatie: ruddervoorde
Contacteer:

#15 Bericht door karien »

we gaan wij eens da manneke der wet mee kleers en al in 't water gooien..

en dan het ladderke weghalen... :P

eens zien hoe em dan piept.. :twisted:

z'n levensgezellen zo d'n das om willen doen.. 8) O:)
Karina.. der mag meer gelachen worden in dees wereld.. :o)

Plaats reactie