Kries schreef:Laat het ons dan "borduurstenen" noemen. En als je niet weet waar je die kan vinden, dan nodig ik je uit om eens rond het Leuvense te toeren en te voelen hoe hoog die kunnen zijn. En dan bedoel ik wel borduurstenen op "fietspaden".
Daarom heb ik dus een driewieler gekozen: om op en af de Leuvense fietspaden te geraken zonder valpartijen, fietsopheffen, gebroken spaken en gebogen velgen!
Ik zal eens een fotootje maken van het "kleine" borduurtje bij mijn werk dat je op moet om op het fietspad te geraken richting Leuven.
Maar de reactie van de provincie was: "borduren verlagen klinkt naar een fietsoversteekplaats maken". M.a.w. het is niet de bedoeling dat je daar al fietsend oversteekt, nu ja zoals het daar nu is aangelegd geworden kan ik eigenlijk alleen via de auto veilig mijn werk binnengeraken. Koning 'Auto' & schoonmoeder 'Bus' heersen daar met 4 baanvakken!
Probeer dat maar eens over te steken met de fiets of zelfs te voet! Er ligt eigenlijk ook alleen een fietspad en geen voetpad (af en toe eens een grijze strook van 30 cm betonklinkers tussen het fietspad en de weg noem ik GEEN voetpad maar een voetkoord!!!!
Bij een T-kruispunt wat verderop is ook zo'n hoge borduur, daar mag je dus eigenlijk niet het kruispunt al fietsend gebruiken. M.a.w. een fietspad is enkel om rechtdoor te rijden en daar mag nooit erop of eraf van gegaan worden! Behalve als je afstapt, te voet oversteekt en je fiets op het fietspad heft!!! Anders zou je met de fiets aan 15 km/h sneller zijn dan met de auto en dat mag niet, als de auto's in de file staan dan moeten de fietsers ook vertraagd worden anders zou het verschil te groot worden en zouden er meer mensen met de fiets komen en dat willen we niet.
Zo voelt het toch aan
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.