aanrijding

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bjorn
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: za 02 dec 2006, 23:19
Postcode: 9130
Fiets: WAW 004
Locatie: Kieldrecht
Contacteer:

#16 Bericht door Bjorn »

Spijtig dit te horen Jonathan.

Ook ik ben van mening om de minnelijke schikking niet te aanvaarden.
De tegenpartij heeft waarschijnlijk namelijk geen enkel idee wat een velomobiel kost dus zij zullen de herstelkost automatisch te hoog vinden.
voor hun is dit namelijk maar een blikken fietsje.


grtz Bjorn
Nieuwe blog opgestart terug te vinden onder de www button

http://users.telenet.be/alleweder/

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#17 Bericht door marini »

neemt ni weg dat ik met een hersenspinsel al een tijdje rondloop en naar aanleiding van deze aanrijding het in de groep gooi.
Waarom heeft een velomobiel geen zijdelingse airbag?

misschien de aanleiding schetsen... naar het nieuwjaarstreffen rijden ben ik een wiel en meer verloren en tegen een betonnen muur proberen op te rijden. naast mij zaten twee tassen met daarin een luchtzak (strandbal) , ik heb de indruk dat deze mij een hoop leed gespaard hebben. vandaar dus deze kronkel. voor en achter heeft genoeg kreukelzone om mij te besparen van ellende.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#18 Bericht door Wouter D »

heel erg jammer inderdaad van je leuke faw.
maareuh, toch even een bedenking. sjans dat je met je alleweder waart, was je met de flevobike geweest, dan was jij er even erg aan toe als nu je alleweder.

zo zie je maar eens wat voor een bescherming een VM kan bieden.

hopelijk snel herstel voor beiden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#19 Bericht door rik »

marini schreef:neemt ni weg dat ik met een hersenspinsel al een tijdje rondloop en naar aanleiding van deze aanrijding het in de groep gooi.
Waarom heeft een velomobiel geen zijdelingse airbag?

misschien de aanleiding schetsen... naar het nieuwjaarstreffen rijden ben ik een wiel en meer verloren en tegen een betonnen muur proberen op te rijden. naast mij zaten twee tassen met daarin een luchtzak (strandbal) , ik heb de indruk dat deze mij een hoop leed gespaard hebben. vandaar dus deze kronkel. voor en achter heeft genoeg kreukelzone om mij te besparen van ellende.
Dé oplossing: iedereen zijn velomobiel vol strandballen duwen \:D/ #-o :lol:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#20 Bericht door marksje »

Filip schreef:Geen compassie: alles netjes professioneel laten schatten en herstellen !
Filip
Ik volg Filip zijn stelling, doorgeven aan de verzekering, expertise laten uitvoeren (zal al moeilijk genoeg zijn de expert te overtuigen van de waarde van je fiets, laat staan een particulier die het gaat moeten betalen) en professioneel laten herstellen. Je denkt er iets aan te verdienen ? ik zou tevreden zijn als mijn kosten zouden zijn vergoed en mijn VM terug in zijn oorspronkelijke zou zijn. Ook met de dagvergoeding die je krijgt voor derving voertuig gaat ge geen VM kunnen huren, je zult mogen bijleggen.
Deze week nog een aangifte gehad van een fietsongeval van een jaar terug (bij de doortocht van de Ronde van Vlaanderen 2007). De fietser had het ongeval doorgegeven aan zijn verzekering, de automobilist niet, die zegt nu zelfs daar nooit te zijn geweest; een geluk dat er getuigen waren. Een goede raad: vertrouw in zulke zaken niemand.
Het klinkt msschn wat pessimistisch maar ik heb al teveel miserie meegemaakt met die regelingen in der minne, als alles gespeeld wordt zoals het hoort schiet er nog niets van over.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#21 Bericht door BartC »

Ik ben zelf ook een voorstander van minnelijke schikkingen (zolang het alleen blikschade is natuurlijk), maar ik zorg er wel altijd voor dat ofwel de verzekeringspapieren goed ingevuld zijn, ofwel er een ondertekende verklaring is, zodat er achteraf minder risico is op een discussie...

In dit geval lijkt Jonathan me ook weinig risico te hebben op problemen, aangezien ze de papieren ook ingevuld hebben.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#22 Bericht door crash-quest-dummy »

direct officieel een VM gaan huren voor veel geld (onkosten), ...
tip www.vzw-verkeersslachtoffers.be !

(een collega met een bukker heeft door zone pippo een paar zwevende ribben bij en ondertussen blijkt ook nog een longperforatie ed) :twisted:
Stop Fueling Around

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#23 Bericht door eeuwige reiziger »

Bjorn schreef:Ook ik ben van mening om de minnelijke schikking niet te aanvaarden.
De tegenpartij heeft waarschijnlijk namelijk geen enkel idee wat een velomobiel kost dus zij zullen de herstelkost automatisch te hoog vinden.
voor hun is dit namelijk maar een blikken fietsje.
Inderdaad, dààr schuilt immers het gevaar. Ongetwijfeld gaat men ervan uit dat alles wel zal opgelost zijn met een paar honderd euro, want zeg nu eerlijk, de meeste mensen hebben in de verste verte niet het minste idee over de kostprijs van een velomobiel.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#24 Bericht door skywise »

Vreselijk drukke week achter de rug waardoor ik pas nu deze thread ontdek. Ik kan alleen maar zeggen: geluk dat je het er lichamelijk goed vanaf hebt gebracht en zorg dat je je geld krijgt. Ik zou ook opteren voor een bezoekje aan Flevobike en een zo zwaar mogelijk bestek zonder dat ie perte-total wordt verklaard. In de minne of niet, betalen moeten ze, ja. Vooral voor de dure claxon die je gaat laten monteren... (die van fietser.be heeft mij nog nooit in de steek gelaten).

En voor de anderen: dit is de reden waarom ik in de bebouwde kom op straat rij. Gevaarlijk :?: Helemaal niet 8)* Hinderlijk voor het autoverkeer :?: Natuurlijk :!: maar dat is een landbouwtractor, graafmachine of andere buldozer ook en die zijn veel groter en dus moeilijker om voorbij te steken...

*van schrikken gaan maar weinig autobestuurders dood :lol:
Skywise (WAW 558 & 011)

unplugged
Supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: di 22 jan 2008, 21:21
Contacteer:

#25 Bericht door unplugged »

:cry: Innige deelneming, Jonathan. Hopelijk valt ie nog te reanimeren in meer of mindere mate, met eenzelfde of soortgelijk design 8).

Los van hoe ge dit verder regelt en wat ge krijgt (al dan niet rechtstreeks of via verzekering), het blijft zwaar klote, man.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#26 Bericht door Duckjibepete »

Oppassen manne met linkse fietspaden hé... levensgevaarlijk. Jonathan, ik weet niet hoelang je zelf al met de wagen rijdt, maar het eerste wat een kind leert als het een straat moet oversteken is naar links kijken. Dat is ook het eerste wat je doet met een wagen. Het verkeer komt immers van links en niet van rechts... En onze infrastructuur is er totaal niet op voorzien. Je moet met de wagen dikwijls op het fietspad, om al te kunnen zien of er een fietser nadert... en dan moet je het fietspad blokkeren omdat je anders niet kan zien of er wagens aankomen... Dus als je kan nooit links rijden, het verkeer is dodelijk, je bent er gelukkig goed vanaf gekomen... en je idd niet laten doen door de verzekering hé :wink:
ride to live, live to ride

jonathan

#27 Bericht door jonathan »

Ondertussen is het al een hele "zeep" geworden.

-dat van een andere velomobiel huren is niet doenbaar, mag niet van de verzekering zo blijkt. Als je er met het openbaar vervoer kan geraken mag je niet huren.

-ik kan met dit weer echt niet 100km per dag blijven rijden, ik ben er nu al ziek van.

ik heb zin om het te laten vallen, hem gewoon te repareren en gewoon naar mijn werk te kunnen rijden.

Jonathan-ziek thuis
Laatst gewijzigd door jonathan op wo 14 mei 2008, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#28 Bericht door Jef »

Jonathan,

Keep up the spirit man :!:
Zeker niet laten vallen om hem snel te kunnen herstellen en mee te kunnen rijden.
Laat de verzekering haar werk doen, da kan heel lang duren :cry: , en laat hem dan herstellen.
Verder, snel beterschap en binnenkort terug veel trapplezier :wink:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#29 Bericht door Stijnsmb »

Thread nu pas gelezen... Veel sterkte, ik hoop dat alles in orde komt.


Stijn
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

jonathan

#30 Bericht door jonathan »

Jef schreef:Jonathan,

Keep up the spirit man :!:
Zeker niet laten vallen om hem snel te kunnen herstellen en mee te kunnen rijden.
Laat de verzekering haar werk doen, da kan heel lang duren :cry: , en laat hem dan herstellen.
Verder, snel beterschap en binnenkort terug veel trapplezier :wink:
op zich klopt dat he...

maar ik heb een velomobiel NODIG, elke dag
die tocht door de regen maken twee maal per dag is er gewoonweg teveel aan

Plaats reactie