Oogcontact - Blindering buitenlandse wagens
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
Oogcontact - Blindering buitenlandse wagens
Als fietser erg belangrijk om oogcontact te kunnen maken met de andere weggebruikers. In België is het verboden ruiten van bestuurder en passagier te verdonkeren. Kom regelmatig wagens tegen met buitenlandse nrplaat die niet in orde zijn ivm deze wet. Nochtans moet een voertuig aangepast zijn aan de wet van het land waarin het rondrijdt dacht ik?...
ride to live, live to ride
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Oogcontact - Blindering buitenlandse wagens
Neen, een voertuig moet conform zijn de wetgeving van het land waarin het ingeschreven is.Duckjibepete schreef:Als fietser erg belangrijk om oogcontact te kunnen maken met de andere weggebruikers. In België is het verboden ruiten van bestuurder en passagier te verdonkeren. Kom regelmatig wagens tegen met buitenlandse nrplaat die niet in orde zijn ivm deze wet. Nochtans moet een voertuig aangepast zijn aan de wet van het land waarin het rondrijdt dacht ik?...
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Re: Oogcontact - Blindering buitenlandse wagens
Ik ben absoluut geen specialist in deze materie; maar waaronder vallen dan zaken zoals bveeuwige reiziger schreef:Neen, een voertuig moet conform zijn de wetgeving van het land waarin het ingeschreven is.
- de winterbanden in Duitsland
de sneeuwketingen in Oostenrijk
het fluovestje in verschillende landen
de 2e gevaarsdriehoek in Spanje
Want als ge daarmee niet in orde zijt, hebde het toch ook aan uwe rekker?
Pas op, ik ben voorstander van al deze zaken hé, maar een beetje éénduidigheid binnen Europa zou mogen.
ET
P.S.: ik rijd met winterbanden, ik heb sneeuwkettingen, ik heb een fluovestje per zitplaats en ik heb 2 gevaarsdriehoeken... Ik heb zelfs een oranje zwaailamp, want da's een pak beter zichtbaar dan de vier pinkers
En op de fiets is het met helm en flouvestje; 't mag belachelijk ogen maar je bent een pak zichtbaarder en beschermd als je valt
- Jan.E
- catering
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
- Postcode: 3520
- Fiets: te veel fietsen om op te noemen
- Locatie: Zonhoven
- Contacteer:
Als Belg mag je in de winter in Duitsland rijden zonder winterbanden, daar ben ik 100 procent zeker van. Ik moet eeuwige hier gelijk geven. Moto's moeten in Duitsland ook tuv gekeurd, wij mogen zonder keuring in Duitsland rijden. Al eens op het trike treffen geweest in Halen? daar komen Engelsen met trikes aan, die krijgt ge hier in geen honderd jaar gehomologeerd. Zelfgemaakte trikes, waar 6 man op kan zitten, met ne jaguar motor, misschien wel 8m lang. Die mannen kunnen hier rondrijden zonder problemen. Voorwaarde is wel dat ze in Engeland in orde zijn met de mot.
Heb je daar ook de wetteksten over?Jan.E schreef:Als Belg mag je in de winter in Duitsland rijden zonder winterbanden, daar ben ik 100 procent zeker van.
Ken ondertussen toch al verschillende mensen die geverbaliseerd zijn hiervoor en volgens hun rechtsbijstandsverzekering is er geen verhaal mogelijk.
K
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Re: Oogcontact - Blindering buitenlandse wagens
Dat is niet helemaal correct. Het is idd zo dat het technisch reglement verbiedt dat de voorste zijruiten en de voorruit met een folie worden bekleefd tenzij .... je over een ijkingsattest beschikt uitgereikt door Charleroi (maar dat moet dateren van voor 2003). Sommige merken/modellen voertuigen worden echter standaard met verduisterde ramen geleverd (zgn. gerookt glas), hetgeen wel is toegelaten (heeft de maken met de graad van verduistering/percentage van doorlaatbaarheid).Duckjibepete schreef:In België is het verboden ruiten van bestuurder en passagier te verdonkeren.
Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Oogcontact - Blindering buitenlandse wagens
Als ik me niet vergis, is er een verschil tussen de technische voorwaarden waaraan voertuigen moeten voldoen en de verkeersvoorschriften.ET schreef:Ik ben absoluut geen specialist in deze materie; maar waaronder vallen dan zaken zoals bv
- de winterbanden in Duitsland
de sneeuwketingen in Oostenrijk
het fluovestje in verschillende landen
de 2e gevaarsdriehoek in Spanje
Want als ge daarmee niet in orde zijt, hebde het toch ook aan uwe rekker?
Pas op, ik ben voorstander van al deze zaken hé, maar een beetje éénduidigheid binnen Europa zou mogen.
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
Natuurlijk mag je dat, tot ze je tegenhouden, word je beboet, om nog maar niet te spreken van een ongeluk, dan trekt de verzekering zijn handen terug.Jan.E schreef:Als Belg mag je in de winter in Duitsland rijden zonder winterbanden, daar ben ik 100 procent zeker van
Je mag ook zonder gordel rijden, en zonder verzekering, en zelfs zonder rijbewijs... in België duurt het alleen een beetje langer dan in het buitenland eer ze je daarop betrappen. Er is amper controle... Europa? Eén grote farce! Lees net in laatste Kampeertoerist dat in Spanje op vier jaar tijd 3X de snelheidsbeperkingen voor mobilhomes veranderd hebben...
Hoeveel mensen zijn er op de hoogte van het milieuvignet dat je nodig hebt in verschillende Duitse steden? Sta je daar mooi als je daar een hotelletje geboekt hebt en je kan je wagen laten staan
Europa is al een even grote grap als de joenaited steets of emerika!
ride to live, live to ride
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
Re: Oogcontact - Blindering buitenlandse wagens
Pikzwart zijn die pooierbakken hun ruiten!allewedertje schreef:Dat is niet helemaal correct. Het is idd zo dat het technisch reglement verbiedt dat de voorste zijruiten en de voorruit met een folie worden bekleefd tenzij .... je over een ijkingsattest beschikt uitgereikt door Charleroi (maar dat moet dateren van voor 2003). Sommige merken/modellen voertuigen worden echter standaard met verduisterde ramen geleverd (zgn. gerookt glas), hetgeen wel is toegelaten (heeft de maken met de graad van verduistering/percentage van doorlaatbaarheid).Duckjibepete schreef:In België is het verboden ruiten van bestuurder en passagier te verdonkeren.
Tihamér
ride to live, live to ride
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Bij mijn weten heeft dat alles niets van doen met de technische reglementering die in een bepaald land van kracht is met betrekking tot een aldaar ingeschreven voertuig.Duckjibepete schreef:Natuurlijk mag je dat, tot ze je tegenhouden, word je beboet, om nog maar niet te spreken van een ongeluk, dan trekt de verzekering zijn handen terug.
Je mag ook zonder gordel rijden, en zonder verzekering, en zelfs zonder rijbewijs... in België duurt het alleen een beetje langer dan in het buitenland eer ze je daarop betrappen. Er is amper controle... Europa? Eén grote farce! Lees net in laatste Kampeertoerist dat in Spanje op vier jaar tijd 3X de snelheidsbeperkingen voor mobilhomes veranderd hebben...
Hoeveel mensen zijn er op de hoogte van het milieuvignet dat je nodig hebt in verschillende Duitse steden? Sta je daar mooi als je daar een hotelletje geboekt hebt en je kan je wagen laten staan
Europa is al een even grote grap als de joenaited steets of emerika!