Volledig reglementaire ligfiets

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#16 Bericht door Recumby »

even voor de mieren-neukers: volgens de verkeerswet is een fiets slechts een racefiets als ie een racestuur heeft.....
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#17 Bericht door marini »

daimed , waar zijn mijn reflectoren?
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gast

#18 Bericht door Gast »

Een fietsenwinkel hoeft geen fiets te leveren die wettelijk in orde is. Ze weten het trouwens zelf niet altijd wat er allemaal op een fiets hoort te staan.

In de Makro staan er zo genoeg fietsen die nergens in orde mee zijn.

Het blijft eigen verantwoordelijkheid : het zijn uw benen die uw fiets op de openbare weg voortbewegen.

Afgaande van wat ik zag : de Versatile heeft ook vooraan geen twee witte reflectoren.
Is maar een detail : kan bij ongeval gebruikt of misbruikt worden.

Een tweewielige ligfiets is een fiets. Dus geen driewieler of vierwieler. Alles samen worden zij rijwiel genoemd.

Op pedalen ALTIJD gele of oranje reflectoren. Ook een bel.

En nog van dat alles. Indien er interesse is kan ik alles kort samenvatten in een volgend bericht.

By the way : als test een bericht gestuurd naar Tim Biesemans om te zien wat hij voorzag op zijn fietsen voor wat de wettelijke verplichte lichten en reflectoren betrof : antwoord zero-nul. Wie zei daar ook alweer dat onze Tim op alle e-mails reageert??

Het zal misschien niemands probleem zijn, tot je een kwade agent tegen het lijf loopt die 150 euro aan boetezegels voorstelt. En ga dan maar procederen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:By the way : als test een bericht gestuurd naar Tim Biesemans om te zien wat hij voorzag op zijn fietsen voor wat de wettelijke verplichte lichten en reflectoren betrof : antwoord zero-nul. Wie zei daar ook alweer dat onze Tim op alle e-mails reageert??
Eerlijk gezegd vind ik dit bijzonder bedroevend. Ook ik heb nu al driemaal een mail naar Biesemans gestuurd. Antwoord? Vergeet het. Niets. Bros. Zero. Nul.

Is dat nu eigenlijk een manier van zaken doen???

Bij Joris Fabri is dat heel anders ("De Groene 2-Wieler"). Bijna steeds heb je de dag erop al een antwoord. Vaak heel uitgebreid. Die man verdient een pluimpje.

http://www.degroene2wieler.be

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#20 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Op pedalen ALTIJD gele of oranje reflectoren.
Heeft Shimano wel pedalen met reflectoren?

Gast

#21 Bericht door Gast »

Nog nooit gezien op klikpedalen.

Niettemin MOETEN ze erop staan. Onmogelijk echter te verwezenlijken.

Trouwens, op ligfietsen (en laat het duidelijk zijn - ik heb NOG geen ligfiets maar dat komt) zouden die reflectoren zonder nut zijn.

Hiaat in wetgeving, én of zoniet wetgever die niet weet wat een ligfiets feitelijk is.

Laat Verhofstadt even proefrijden en van dat probleem zijn we weer vanaf :?: :!:

Gast

#22 Bericht door Gast »

A propos Eeuwiger Reiziger, daarnet een e-mail verstuurd naar de Groene Tweewieler uit Wichelen (bedankt voor de tip - vijf kilometer van mijn deur - waaw!!).

Heeft Optima-fietsen.

Voor mijn collega en ik gevraagd : huur van twee Optima Rider-fietsen mogelijk :?:

Hoop op bevestigend antwoord. Mag ons iets kosten :!: :!:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#23 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:A propos Eeuwiger Reiziger, daarnet een e-mail verstuurd naar de Groene Tweewieler uit Wichelen (bedankt voor de tip - vijf kilometer van mijn deur - waaw!!).
Indien de plannen doorgaan om een trike te kopen, zal ik ook bij de Groene 2-wieler voor onderhoud en herstel gaan. Fabri boezemt me heel wat meer vertrouwen in dat Biesemans die het blijkbaar niet nodig vindt op e-mails te antwoorden...

Gast

#24 Bericht door Gast »

Vandaag toch een mail gekregen van Tim Biesemans waarvoor dank.

Eerlijkheid gebiedt mij om dit te melden.

Verlichting is een optie deelt hij mede. Voor de rest wordt de fiets wettelijk in orde gezet tenzij de klant het anders wenst. Ik vermoed dat hij de verplichte reflectoren hiermee bedoelt.

Punt is wel dat bij een tweewielige ligfiets, als de diameter van het wiel of de wielen groter is dan 50 cm (band niet inbegrepen) er altijd vooraan een wit of geel licht, en achteraan een rood licht moet opstaan.

Gast

#25 Bericht door Gast »

Heb na een mail vorige maand over optima ligfietsen ook nix teruggehad van tim biesemans! Zaken doen in technologische tijden is ingewikkeld geworden precies :roll:

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#26 Bericht door graddus »

Er ook al eens aan gedacht dat die mensen het misschien gewoon wel razend druk hebben? Er wordt de laatste weken tenslotte nogal wat promotie gemaakt voor de (lig)fiets...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#27 Bericht door Wouter D »

'razend' druk is inderdaad wel het juiste woord, je moet weten dat ik in de relatie die ik met ligfietszaken probeer te onderhouden ook wel eens meer over weer mail, de beste manier om die mensen te bereiken, is nog steeds de telefoon. wat betreft de ligfiets, hebben zij net als tim een race-team dat ze zoveel mogelijk proberen te ondersteunen, ik weet dat manu wel eens meer buiten zijn winkel vertoeft met nieuwe fietsen te gaan testrijden en dergelijke meer, dus ik vermoed niet dat er nog veel gaatjes zitten in zijn agenda.

Tim biesemans van zijn kant heeft dan ook wel een bloeiende ligfietszaak, maar tevens dankzij een grote werkplaats ook andere werkzaam heden, zoals: installeren plus afwerking van de nieuwe winkel-werkplaats-loods (mooie stek) anderszijds sommge constructie werken. Laatst was ie nog bezig met een de bouw van een metalen trap. Ik las recent in een mail dat ie inderdaad een beetje achterkomt met zijn mail. En ik ken hem (noch de ligfiets) niet in die zin dat ze mogelijk nieuw clienteel in het ongewisse zouden laten.

wat natuurlijk niet wil zeggen dat je niet naar alternatieven kunt grijpen... als je nog van die winkels vindt die deelnemen in de verhuur/verkoop van ligfietsen, dan kan je daar best een linkje van achterlaten bij links (ik dacht toch dat we die hadden hier op het forum. Op later tijdstip kan daar ook vermelding van gemaakt worden op http://www.gentseliggers.tk waar een beetje op de achtergrond aan wordt gewerkt door Geert Joos
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

graddus schreef:Er ook al eens aan gedacht dat die mensen het misschien gewoon wel razend druk hebben? Er wordt de laatste weken tenslotte nogal wat promotie gemaakt voor de (lig)fiets...
Kom, kom... Ik ken meerdere zakenlieden die iedere dag hun e-mail bekijken en op de meeste berichten onmiddellijk ook antwoorden. Het getuigt juist van klantvriendelijkheid om een berichtje van ontvangst te sturen, wanneer de tijd ontbreekt om onmiddellijk te antwoorden.

speedy
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 24 mar 2004, 13:55
Fiets: greenmachine
Locatie: kapellen
Contacteer:

#29 Bericht door speedy »

beste Patrick, Stijn en andere mensen die al lang op een antwoord van mij wachten, Buiten het feit dat ik het zeer druk heb en met de verhuis van mijn winkel nog een drukkere periode achter de rug heb probeer ik toch mijn best te doen om de emails te beantwoorden. doordat ik een redelijk bekend email-adres heb word mijn mailbox overladen met zeer veel virussen hieruit proberen we de "echte" mails telkens uit te vissen maar het is mogelijk dat een "echte mail' per ongeluk mee in de prullenbak gaat. daarbij komt ook dat de voorbije maanden iets mis is geweest met de server van mijn site waardoor ik ingevulde aanvragen soms veel te laat en waarschijnlijk soms helemaal niet heb ontvangen. bijvoorbeeld stijn ik heb heel mijn mailbox uitgekamd en niets gevonden dat uw emailadres bevat, stuur je mail nog eens door dan kan ik een antwoord geven.
Voor snelle antwoorden mag je me ook altijd bellen dat werkt nog altijd het beste.
Tim "speedy" Biesemans

Gast

#30 Bericht door Gast »

okey, ga ik doen :) ! bedankt voor het antwoord...

Plaats reactie