Vaste fietslichten niet langer verplicht!

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
karien
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 20:34
Postcode: 8020
Fiets: hurricane challenge
Locatie: ruddervoorde
Contacteer:

#16 Bericht door karien »

mijn ervaring kwa agenten is..
als ze met 2 zijn ..
is er altijd 1 teveel.. :twisted:

ze spelen psies altijd het spelleke..
goede en minder goede agent dan..

trouwens de agenten mogen er wat mij betreft zijn..

van mij mogen die mannekes doppen die de 30/50/70km plakaten langs de weg plaatsen.. :P
kreed gisteren van loppem naar waardamme richting ruddervoorde...
mooie 2 strokenbaan..
km of 6 aan 70 en 50..
heel de weg naar mijn kmtelller gekeken..
kwilde rijden zoals het moest..
now interresant ritje.. 8)

karien

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Fietspad voorzien

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

Trobken schreef:De langste brug van België (die van Temse dus) krijgt er 'n broertje bij. Naast de huidige brug komt er een 2de brug te liggen (aan de kant van Temse-centrum).

Deze dient om de N16 te ontdubbelen, overal heeft deze 2 rijstroken, enkel aan de brug van Temse niet, wat dus 'n flessenhals is en -zeker tijdens de alsmaar langer wordende spits- voor lange files zorgt.

Belangrijker voor ons ligfietsers :wink: is dat de tweede en nieuwe brug een groot fietspad-en wandelpad zal krijgen met schiereilandjes met bankjes voor de vermoeide ligfietser :D of wandelaar om de x-aantal meter.
Schitterend! Hier in de streek komt er ook een fietsbrug bij, nl. over het kanaal Gent-Brugge ter hoogte van Beernem.

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#18 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Dat fietspad is mooi. Maar wie gaat er nu uitrusten naast een autostrade op een bankje. Twee meter achter je heb je 4 rijstroken voorbijdenderende auto's en vrachtwagens. Een prachtig zicht, maar gezellig ???

Wat verder rijden langs de Schelde en je hebt wel rustige plekjes. Hopelijk met mooi weer in mei bij de tourtocht.
Bruno Van den Bussche

Gast

#19 Bericht door Gast »

karien schreef:mijn ervaring kwa agenten is..als ze met 2 zijn ..is er altijd 1 teveel.. :twisted:
ze spelen psies altijd het spelleke..goede en minder goede agent dan..
Dat is strategie, Karien. Als bij een verhoor van de dader de waarheid heel moeilijk naar boven komt, laten we eerst de moeilijke politie-inspecteur op hem los. Eens dat de voordien hardnekkig tegenstrubbelende verdachte doodmoe en suf wordt van al zijn gezaag, sturen we de andere, de zalvende vaderfiguur, op hem af. De dader zakt inéén gelijk een pudding bij het ervaren van zoveel plots opduikende politieliefde. Hij zou zijn ziel verkopen aan de brave politieman, zelfs al is ze al verkocht aan de duivel.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: info over de nieuwe brug van Temse

#20 Bericht door skywise »

Trobken schreef:http://www.temse.be/nieuws_scheldebrug.html 8)

Daar staat:
Medio 2009 : beëindiging / openstelling
En wanneer gaat het jaagpad langs de Belgomine terug open? Of wordt dat definitief omgeleid?
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Trobken
Neo Prof
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
Postcode: 9140
Locatie: Temse (Temst)
Contacteer:

#21 Bericht door Trobken »

Afbeelding
Afbeelding

Nog es 'n visuele voorstelling van de nieuwe brug.

Over de dijk op Linkeroever van Temse richting Antwerpen heb ik nog niks gelezen... naast deze dijk loopt er echter een zeer mooi verkeersluw wegje doorheen de bossen, dat uitkomt aan de steenbakkerijen van Steendorp. 'n Mooi en zelfs iets sneller alternatief.

Je rijdt de Scheldebrug over naar Temse, gaat er direct af links, maar inplaats van weer links te rijden naar de Scheldedijk (de kaai te Temse) toe, rij je met een lus direct rechts de N16 onderdoor (langs het zwembad van Temse) en hou daar rechts aan... je komt zo in Steendorp waar je -ter hoogte van de steenbakkerijen- zo weer kan aansluiten op de Scheldedijk...
(zie onderstaand planneke)



http://maps.google.be/maps?f=d&hl=nl&ge ... &z=14&om=0

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#22 Bericht door skywise »

Dat ziet er inderdaad een mooie brug uit! En dat weggetje waar jij het over hebt is inderdaad pitoresc maar gaat helaas fel op en af (niet zo ideaal voor een velomobiel) en wordt ook gebruikt door auto's van locale inwoners die niet zo opgezet zijn met regelmatige fietsgebruikers die hun doorgang hinderen. Bovendien heb ik het probleem dat op de weg terug op de afdaling een voorrang van tegenliggend verkeer én in 't dal een voorrang van rechts geldt zodat de 40-50 km/h die welkom is om de erop volgende helling aan te snijden moet worden afgeremd (soms tot bijna 0)! :evil:

Geef mij dan maar 't jaagpad met zijn leuke bochtjes (33 om precies te zijn) :twisted: dat nu trouwens naadloos aansluit op het stuk tussen de steenbakkerijen en Rupelmonde zodat je bij de steenbakkerij niet meer op de rijweg moet (ik heb daar op de nog dampende asvalt gereden toen het pas was aangelegd - er was wel een lint over gespannen, maar dat was duidelijk niet voor een WAW bedoeld :lol: ).

Enfin, mijn batterijen zijn goed opgeladen, dus ik kan vanavond eens zien hoe het met het jaagpad staat...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#23 Bericht door skywise »

En ik ben dus een kijkje gaan nemen:
De doortocht vanuit Steendorp is nog altijd halverwege (half-)afgesloten met een hek en een "loopt dood" bord, maar aan de andere kant lijkt het allemaal open te zijn. Je moet wel effe de kaai op en de pijlen Avia-Belgomine volgen maar naast het nieuwe Belgomine kantoorgebouw lijkt het oude jaagpad in ere hersteld te zijn...
Vrijdag uitproberen...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Trobken
Neo Prof
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
Postcode: 9140
Locatie: Temse (Temst)
Contacteer:

Updating

#24 Bericht door Trobken »

Thx voor het updaten van m'n informatie.
En zeggen dat ik er vlakbij woon... :roll:


Maar goe voor te weten dus, merci!

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Updating

#25 Bericht door skywise »

Trobken schreef:Thx voor het updaten van m'n informatie.
En zeggen dat ik er vlakbij woon... :roll:


Maar goe voor te weten dus, merci!
Ge kunt niet alles weten, hé! :wink: Ik heb trouwens te vroeg victorie gekraaid want amper 100m na het nieuwe gebouw van Belgomine is de weg versperd door de op het droge getrokken oude pontons van de VVW... :( :( :(

wordt alleszins vervolgd... :arrow:
Skywise (WAW 558 & 011)

Plaats reactie