Meldpunt fietspaden

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#31 Bericht door crash-quest-dummy »

Tuuurlijk wel, maar er zijn uitzonderingen : het is wel toegelaten ter hoogte van kruispunten om de zichtbaarheid te verhogen. En verder zou ik het leuk vinden als de fietspaden hun originele breedte zouden kunnen behouden.

(Het gat in de markt : een hondenvlaggetje :wink: )
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#32 Bericht door Jef »

Dat "onkruid" mag in juni gemaaid worden. Wees gerust, mijn ademhaling en ogen verlangen naar die maand


@Jan.E: Jef is lichtgroen :wink:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#33 Bericht door Edje »

Jef schreef:@Jan.E: Jef is lichtgroen :wink:
Jef woont dan ook iets korter bij Doel he, maar het is eerder lichtgevend groen :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#34 Bericht door rik »

De wet die bepaalt wanneer bermen mogen gemaaid worden heet het "bermdecreet". Dat decreet bepaalt dat er pas vanaf half juni mag gemaaid worden. Veiligheidsmaaibeurten kunnen al vanaf half mei.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#35 Bericht door Jef »

Edje, wonen niet, "werken" wel :wink:
En ik mag dagelijks tussen hoge grasmuren doorrijden. Op de hoeken kan ik daar best ff stoppen om rond te kijken of er niks afkomt. Als ik van mijn werk kom slaat het gras me de eerste 3 km letterlijk om de oren :cry:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#36 Bericht door marksje »

Ik vind die lange kruiden juist plezant; ik kan er mij af en toe gaan achter verschuilen voor de tegenwind 8)

(onkruid bestaat niet, het zijn allemaal kruiden. Sommige groeien wel af en toe op de verkeerde plaats, zoals in mijn tuin bvb :wink: )

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#37 Bericht door Scorpion Rider »

crash-quest-dummy schreef:zo'n ding van ~Mg los door de haag door ... :shock:
Hadden ze tijdens de tweede wereldoorlog niet ergens zo'n "haag" van betonblokken gelegd waar nog geen tank doorkon, dus de hedendaagse "tanks" op de weg zullen door zo'n "haag" dan ook niet kunnen gaan?
Die haag was ook niet zo heel hoog dacht ik, zeker geen 90 cm zoals een groene haag :wink:
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#38 Bericht door Broeno »

Motards zouden daar niet zo gelukkig mee zijn... En ne motard is ook zwakke weggebruiker hé...
@brunomobiel

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#39 Bericht door crash-quest-dummy »

volledig off topic : :idea: de outomobilisten en de motards zijn de zwakke weggebruikers, zelfs in zekere mate de velomobilisten (de watjes, bang voor de regen). de mensen die zich fysiek inspannend bewegen door weer ende wind zijn veel sterker, en anders worden ze het snel ! :idea:
Stop Fueling Around

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#40 Bericht door Scorpion Rider »

Broeno schreef:Motards zouden daar niet zo gelukkig mee zijn... En ne motard is ook zwakke weggebruiker hé...
Met twee vangrails bovenmekaar er langs is het ook voor de motards een vrij veilige "haag".

Het was maar om te zeggen dat er hoge hagen zijn waar ligfietsers en lage auto's achter verdwijnen en dat die hoge hagen geen auto's tegenhouden bij een ongeval. Een betonnen "haag" wel natuurlijk (sarcastische ondertoon :twisted: ).

Dus liever een lage haag (<50 cm) of helemaal geen haag (korte grassoort b.v.), dan is het voor iedereen beter qua zichtbaarheid en veiligheid :D

Daar zijn ze nog niet opgekomen vermoed ik, een LAGE haag :P
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#41 Bericht door steve'O »

Ik heb zonet een melding gegeven aldaar; ik ga zo ook hier geven voor mijn collega ligfietsers, moesten ze daar passeren;

In Lochristi, deelgemeente Beervelde, komende van Destelbergen, richting Laarne rijdend; (Heirweg/Dendermondse steenweg, zijstraat Bulstraat)

Overgang van het fietspad naast de baan naar het fietspad achter de berm ligt er zo erbarmelijk bij (kasseien) dat ik er vrijdag ben in geslaagd daar mijn kader van mijn cheetah te scheuren... :cry: :cry: :cry: Wat op het eerste zicht enkel de derailleurhanger bleek te zijn, is bij nader inzien véél erger...

Bij deze zijn toevallige passanten die hier op het forum vertoeven gewaarschuwd.

PS; als iemand weet wat de dichtsbijzijnde dealer met Raptobike is, of hoe je nog in contact kan komen met Tim Biesemans (op de mail reageert hij zo te zien niet) ivm met zijn laatste lage racers, info welkom!!!
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#42 Bericht door rik »

Steve'O schreef:Ik heb zonet een melding gegeven aldaar; ik ga zo ook hier geven voor mijn collega ligfietsers, moesten ze daar passeren;

In Lochristi, deelgemeente Beervelde, komende van Destelbergen, richting Laarne rijdend; (Heirweg/Dendermondse steenweg, zijstraat Bulstraat)

Overgang van het fietspad naast de baan naar het fietspad achter de berm ligt er zo erbarmelijk bij (kasseien) dat ik er vrijdag ben in geslaagd daar mijn kader van mijn cheetah te scheuren... :cry: :cry: :cry: Wat op het eerste zicht enkel de derailleurhanger bleek te zijn, is bij nader inzien véél erger...

Bij deze zijn toevallige passanten die hier op het forum vertoeven gewaarschuwd.

PS; als iemand weet wat de dichtsbijzijnde dealer met Raptobike is, of hoe je nog in contact kan komen met Tim Biesemans (op de mail reageert hij zo te zien niet) ivm met zijn laatste lage racers, info welkom!!!
Dat is behoorlijk pech hebben!
Op ligfiets.net is net een lowracer te koop aangeboden. Misschien iets voor jou?
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#43 Bericht door steve'O »

rik schreef: Dat is behoorlijk pech hebben!
Op ligfiets.net is net een lowracer te koop aangeboden. Misschien iets voor jou?
Even gekeken; Lijkt me wel wat, maar die ketting zo langs het voorwiel dan weer niet, grootste probleem is de afstand.... Zo ver rijden om dan niet zeker te zijn of ik daarmee wil rijden elke dag is wat te veel... Zou graag de Rapto eens testen, maar er zit hier nergens in de buurt een dealer :? :?
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#44 Bericht door Johan Clerx »

Tim heeft zijn actieviteiten in het ligfietswereldje stopgezet. Denk dus niet dat je nog reactie gaat krijgen.

Plaats reactie