Publiciteit die we willen?
- Jef
- chauffeur
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
- Postcode: 2610
- Fiets: Optima Lynx
- Locatie: Wilrijk
- Contacteer:
Ach ja, ik denk soms ook dat ik jong ben, en dan wil ik ook wat......3 weken ziekenkas
Jonathan, om terug naar het topic te komen. Jij bent ongeveer half zo jong als ik dus zal het verschil wel meer dan 4 km zijn en zullen de respectieve snelheden wel een stuk hoger liggen.
Jonathan, om terug naar het topic te komen. Jij bent ongeveer half zo jong als ik dus zal het verschil wel meer dan 4 km zijn en zullen de respectieve snelheden wel een stuk hoger liggen.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
back to topic : het imago probleem
Eergisteren stond er een outo het fietspad te blokkeren (de man had pech, en koos voor ... het fietspad, tja, waarom toch). Op het moment dat ik stilstond om het fietspad van deze versperring te gaan verlossen, stopt en een 4x4 (die prompt het rond punt voor de andere outo's versperd), de bestuurder stapt uit en begint mij uit te maken voor gevaarlijke idioot omdat ik even daarvoor 55 reed op het fietspad en dat ie er wel voor zou gaan zorgen dat dat niet lang meer zou duren of het zou rap gedaan zijn... (Er was niemand op dit mooie rechte droge fietspad, dus waarom niet, en ik kon het niet weten want nijme likotremique, juist ja ...) Na mijn argumenten (cfr de wegcode) en dat de snelheidsbeperking op dat stuk 70 is (: ik kwam net van een ziekenhuisbezoek aan een collega en fietser die dankzij een 'nog net even gas geven en dan kan ik er mee tussen' outotist nu 5 zwevende ribben bijheeft en was dus vast van plan de discussie te winnen) , gooide de ie het over een ander boeg en ontmaskerde mij als hypocriete groene (En dat terwijl ik net in een geel-zwart vehikel rij en er verderop een donkerbruin cafee gelegen is inclusief vendelzwaaiers en zangstondebeoefenaars , begrijpe wie kan, ofwel was hij lid van die gilde, wat dan als een verzachtende omstandigheid zou kunnen mogen gelden...), onder de gordel dus, om dan snel weer in zijn SUV te stappen en rood aangelopen het ronde punt weer vrij te maken.
soit, de brave fietspadbelemmeraar begon met te mompelen dat ie niks tegen fietsers had, maar dat hij nu eenmaal pech had. Ik heb het fietspad van die arme outo verlost en mijn weg vervolgd... we gaan dat nog meemaken : http://www.youtube.com/watch?v=Ulxe1ie-vEY (niet voor gevoelige surfers.)
Eergisteren stond er een outo het fietspad te blokkeren (de man had pech, en koos voor ... het fietspad, tja, waarom toch). Op het moment dat ik stilstond om het fietspad van deze versperring te gaan verlossen, stopt en een 4x4 (die prompt het rond punt voor de andere outo's versperd), de bestuurder stapt uit en begint mij uit te maken voor gevaarlijke idioot omdat ik even daarvoor 55 reed op het fietspad en dat ie er wel voor zou gaan zorgen dat dat niet lang meer zou duren of het zou rap gedaan zijn... (Er was niemand op dit mooie rechte droge fietspad, dus waarom niet, en ik kon het niet weten want nijme likotremique, juist ja ...) Na mijn argumenten (cfr de wegcode) en dat de snelheidsbeperking op dat stuk 70 is (: ik kwam net van een ziekenhuisbezoek aan een collega en fietser die dankzij een 'nog net even gas geven en dan kan ik er mee tussen' outotist nu 5 zwevende ribben bijheeft en was dus vast van plan de discussie te winnen) , gooide de ie het over een ander boeg en ontmaskerde mij als hypocriete groene (En dat terwijl ik net in een geel-zwart vehikel rij en er verderop een donkerbruin cafee gelegen is inclusief vendelzwaaiers en zangstondebeoefenaars , begrijpe wie kan, ofwel was hij lid van die gilde, wat dan als een verzachtende omstandigheid zou kunnen mogen gelden...), onder de gordel dus, om dan snel weer in zijn SUV te stappen en rood aangelopen het ronde punt weer vrij te maken.
soit, de brave fietspadbelemmeraar begon met te mompelen dat ie niks tegen fietsers had, maar dat hij nu eenmaal pech had. Ik heb het fietspad van die arme outo verlost en mijn weg vervolgd... we gaan dat nog meemaken : http://www.youtube.com/watch?v=Ulxe1ie-vEY (niet voor gevoelige surfers.)
Stop Fueling Around
-
- Helper
- Berichten: 319
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
- Postcode: 3012
- Fiets: HP Scorpion (trike)
- Locatie: Wilsele (Leuven)
- Contacteer:
Imago ligfiets
Ik ligfiets op een 'open' driewieler, een HP velotechnik Scorpion, geen velomobiel dus, of ik moet er iets rond gaan fabriceren, maar ben geen zelfbouwer, zodus blijft het een 'open' driewieler.
Soit, ik rij dus ook op 3 wielen en ben zowat even breed als een velomobiel, maar bij mij kunnen ze zien dat ik geen "moteurke" heb verstopt , da's het grootste verschil
In ieder geval rij ik daar dus al meer dan een jaar mee en heb al heel wat reacties gehad van mensen: meestal variaties op "gaat dat nu rapper dan een gewone fiets" of "ZO laag, is dat niet GEVAARLIJK!".
Mijn antwoord aan diegene die naar me toe stappen is:
JA, dat gaat een klein beetje rapper, iets minder luchtweerstand dan een gewone fiets, maar het is vooral COMFORTABELER.
NEE, zo laag valt heel goed mee, je kan niet door auto's kijken, maar je kijkt wel recht in een autobestuurder zijn gezicht! En met je blik op oneindig zie je juist recht naar al het verkeer ver en dichtbij, véél veiliger!
Van de kinderen op straat hoor ik reacties zoals: "Cool!" en " Kijk daar, mama/papa...". Van de volwassenen op straat meestal een verbaasde blik of een glimlach. De automobilisten laten meer plaats als ze je voorbijsteken en zien me vaak eerder dan toen ik nog op mijn mountainbike fietste, vreemd genoeg lijkt laag en breed opvallender. Ik denk dat het komt omdat het geen alledaagse vorm is.
Ik merk dus wel aan de verdeelde reacties dat er qua imago van de ligfiets dus nog wel wat werk aan de winkel is en dat het nog opgekrikt kan worden.
Ik hoop alvast door zelf het goede voorbeeld te geven dat er nog mensen op de ligfiets zullen overstappen/'overliggen'
Misschien in het lager en middelbaar onderwijs een ligfietsinitatie voorzien, 'jong geleerd is oud gedaan', nee?
Als ze de jongeren tijdens hun middelbaar voor hun theoretisch rijbewijs willen laten gaan als onderdeel van de lessen - en zo volgens mij de auto mee promoten - dan moeten ze volgens mij tegelijkertijd ook fietslessen inlassen en liefst met alle fietstypes zodat ze vanzelf bij de ligfiets uitkomen
Soit, ik rij dus ook op 3 wielen en ben zowat even breed als een velomobiel, maar bij mij kunnen ze zien dat ik geen "moteurke" heb verstopt , da's het grootste verschil
In ieder geval rij ik daar dus al meer dan een jaar mee en heb al heel wat reacties gehad van mensen: meestal variaties op "gaat dat nu rapper dan een gewone fiets" of "ZO laag, is dat niet GEVAARLIJK!".
Mijn antwoord aan diegene die naar me toe stappen is:
JA, dat gaat een klein beetje rapper, iets minder luchtweerstand dan een gewone fiets, maar het is vooral COMFORTABELER.
NEE, zo laag valt heel goed mee, je kan niet door auto's kijken, maar je kijkt wel recht in een autobestuurder zijn gezicht! En met je blik op oneindig zie je juist recht naar al het verkeer ver en dichtbij, véél veiliger!
Van de kinderen op straat hoor ik reacties zoals: "Cool!" en " Kijk daar, mama/papa...". Van de volwassenen op straat meestal een verbaasde blik of een glimlach. De automobilisten laten meer plaats als ze je voorbijsteken en zien me vaak eerder dan toen ik nog op mijn mountainbike fietste, vreemd genoeg lijkt laag en breed opvallender. Ik denk dat het komt omdat het geen alledaagse vorm is.
Ik merk dus wel aan de verdeelde reacties dat er qua imago van de ligfiets dus nog wel wat werk aan de winkel is en dat het nog opgekrikt kan worden.
Ik hoop alvast door zelf het goede voorbeeld te geven dat er nog mensen op de ligfiets zullen overstappen/'overliggen'
Misschien in het lager en middelbaar onderwijs een ligfietsinitatie voorzien, 'jong geleerd is oud gedaan', nee?
Als ze de jongeren tijdens hun middelbaar voor hun theoretisch rijbewijs willen laten gaan als onderdeel van de lessen - en zo volgens mij de auto mee promoten - dan moeten ze volgens mij tegelijkertijd ook fietslessen inlassen en liefst met alle fietstypes zodat ze vanzelf bij de ligfiets uitkomen
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.