Nederland fietsland (met doodsverachting)?

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
sniper
Neo Prof
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 13:01
Locatie: Meetkerke
Contacteer:

#16 Bericht door sniper »

Koendert schreef:
Edje schreef:Nu als ik dat fimpje bekijk zie ik meer fietsers overtredingen maken dan automobilisten, sorry ik ben niet van het land waar koning Fiets heerst :-s
Das waar maar dat komt ook door de verkeerssituatie waardoor fietsers naar alle hoeken en gaten zoeken om snel weg te geraken. Daarnaast is een automobilist nog nooit door een fietser in gevaar gebracht en anderzom is dat wel anders.
ik heb maar één moeder gezien die het nodig vond om haar kroost op een veilige manier naar de overkant te geleiden
nl stoppen en afstappen en dan oversteken

de grootste fout ligt hier imho bij de wegbeheerder
waar anders dan op het fietspad kunnen de auto's rijden
de rijstroken zijn net breed genoeg om een auto tussen te zetten
een vrachtwagen kan er zelfs niet tussen

ofwel bant ge de auto's daar, ofwel zoekt ge een veiliger oplossing voor de fietsers, maar zo is dat vragen om ongevalllen
better a bad day at sea
than a good day at the office

De ligfietser

#17 Bericht door De ligfietser »

sniper schreef:
de grootste fout ligt hier imho bij de wegbeheerder
waar anders dan op het fietspad kunnen de auto's rijden
de rijstroken zijn net breed genoeg om een auto tussen te zetten
een vrachtwagen kan er zelfs niet tussen

ofwel bant ge de auto's daar, ofwel zoekt ge een veiliger oplossing voor de fietsers, maar zo is dat vragen om ongevalllen
heb hetzelfde gedacht

Gebruikersavatar
Koendert
Neo Prof
Berichten: 194
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
Fiets: Optima Baron
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

#18 Bericht door Koendert »

De ligfietser schreef:
sniper schreef:
de grootste fout ligt hier imho bij de wegbeheerder
waar anders dan op het fietspad kunnen de auto's rijden
de rijstroken zijn net breed genoeg om een auto tussen te zetten
een vrachtwagen kan er zelfs niet tussen

ofwel bant ge de auto's daar, ofwel zoekt ge een veiliger oplossing voor de fietsers, maar zo is dat vragen om ongevalllen
heb hetzelfde gedacht
Ik kan jullie gedachte gang volgen maar de waarheid is nog verachterlijker. Deze smalle wegen met fietspaden zijn bedoeld met het achterliggende idee dat het langzame verkeer het "potentiële"snelle verkeer zal gaan ophouden :| Net zoals de fietssuggestiestroken waar al ik eens eerder over las, ook bedoeld zijn om snel verkeer te doen vertragen.
Je bent dus als fietser letterlijk en figuurlijk een levenschild om de snelheid van andere verkeersdeelnemers af te remmen. ](*,)

Zotter moet het niet worden. #-o

Zie ook hier de klacht:
http://www.fietsersbond.nl/link_meldpunt.asp?id=13087

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=5A9S-3JABa8
ZWALUW: Zit Wat Anders Ligt U Wel

sniper
Neo Prof
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 13:01
Locatie: Meetkerke
Contacteer:

#19 Bericht door sniper »

Koendert schreef:Je bent dus als fietser letterlijk en figuurlijk een levenschild om de snelheid van andere verkeersdeelnemers af te remmen. ](*,)
probleem is dat je als fietser verplicht bent het gevaarlijke fietspad te gebruiken

de enige manier van protest die ik zie, is dat de fietsers op de rijstrook van de auto's gaan rijden
het zal dan in ieder geval voor de fietsers minder gevaarlijk zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#20 Bericht door Bozzl »

rik schreef:Het valt mij ook op dat, wanneer een Nederlander hier in België langs de kant van de weg stopt, dit in 50% van de gevallen midden op een fietspad is! Dit terwijl er een parkeerstrook is ofwel is er enkele meters verder een veilige parkeerplaats! :shock:
Dat doen niet alleen Nederlanders.... op mijn woon-werk traject kom ik elke dag deze situaties tegen.... :cry:
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#21 Bericht door crash-quest-dummy »

De nodige provinciale en gemeentelijke overheden al op de hoogte gebracht van Kontichse groendiensten die het fietspad in volle scholieren spitsuur bezigen terwijl er een bruikbare parkeerplaats 20m (TWINTIG METER !) verderop beschikbaar is.

en kijk : het helpt, ze doen dat nu niet meer.

aan iedereen die een GSM oplader in/op zijn fiets heeft : bel de politie bij een geblokkeerd fietspad, ook al maak je er geen gebruik van ;)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#22 Bericht door Filip »

Heel interessante topic
crash-quest-dummy schreef:aan iedereen die een GSM oplader in/op zijn fiets heeft : bel de politie bij een geblokkeerd fietspad, ook al maak je er geen gebruik van ;)
Dit heb ik al opgegeven vóór ik eraan begonnen ben.
Als de automobilist in de wagen zit, en ik daar de tijd voor neem, dan stop ik ook wel eens en beveel ik vriendelijk maar kordaat om van het fietspad weg te gaan (werkt wel)

Wat ik ook wel doe - liefst op een héél drukke weg zoals de Gentse stadsring : Zo opvallend mogelijk en in een grote boog in het midden van de rijweg gaan fietsen (leve de achteruitkijkspiegel).
Ik hoop dan altijd dat de flikken me zien, en dat ik een PV voor de foutparkeerder kan uitlokken.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#23 Bericht door marksje »

Herhaling van mijn tekst hier in een ander item :
Heb net een weekje fietsen in Friesland achter de rug. De gescheiden fietspaden zijn heerlijk om op te fietsen, maar bij elke confrontatie met het autoverkeer heeft koning auto voorrang; komt daarbij dat in Nl reglement reglement is, althans wanneer het de autobestuurders goed uitkomt. Enige hoffelijkheid moet je niet verwachten, inspelen op een situatie...vergeet het maar, reglement is reglement. Indien er op een kruispunt, door wat dan ook (een ongeval, een stormwind,..) plots een bord zou verdwijnen, wel ze rijden gewoon knal op mekaar. Ik denk dat heel Nederlanders het knap moeilijk hebben in onze verkeerschaos waar aanpassen en inspelen op situaties zowat continue dient te gebeuren.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

sniper
Neo Prof
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 13:01
Locatie: Meetkerke
Contacteer:

#24 Bericht door sniper »

Filip schreef:en beveel ik vriendelijk maar kordaat om van het fietspad weg te gaan (werkt wel)
dat kan je alleen maar als je de arm der wet bent, anders kan je het vriendelijk vragen of ze zich willen verplaatsen

je zal maar bevelen, en dan de boek opvliegen voor het zich uitgeven voor politie
better a bad day at sea
than a good day at the office

Plaats reactie