goed weer/slecht weer

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

goed weer/slecht weer

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

Het valt me op dat er geweldig weinig onveiligheden gemeld werden tijdens het goede weer de afgelopen weken.

Aan de andere kant is 1 dag regen voldoende om iedereen weer slechtgemutst door z'n voorruit te zien staren ...
Zou het aan de auto's liggen of aan de fietsers ? Of zijn er ondertussen tijdelijk zoveel mensen op de fiets gestapt zodat er minder files zijn ?

Kortom, oppassen maar weer.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#2 Bericht door quattrovelootje »

Verschil tussen ons en autobestuurders is dat er mensen zijn die graag door de regen rijden. Allee, ondergetekende dan toch. Ik vond het heel aangenaam om afgelopen maandag voor het eerst sinds weken nog eens lekker door de regen te rijden met m'n velomobiel :lol: Of zou ik dan toch de enige zijn ?

Tihamér -één wiel minder, maar pret voor vier :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

#3 Bericht door Koster »

allewedertje schreef:Verschil tussen ons en autobestuurders is dat er mensen zijn die graag door de regen rijden. Allee, ondergetekende dan toch. Ik vond het heel aangenaam om afgelopen maandag voor het eerst sinds weken nog eens lekker door de regen te rijden met m'n velomobiel :lol: Of zou ik dan toch de enige zijn ?

Tihamér -één wiel minder, maar pret voor vier :wink:
Nee nee je bent niet de enige, hier zit er nog zo 1. Het is inderdaad fantastisch om per AW droog door de natte regen te rijden :p Ik geniet er elke dag van

Lara
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 14:33
Postcode: 2440
Locatie: Geel
Contacteer:

Re: goed weer/slecht weer

#4 Bericht door Lara »

crash-quest-dummy schreef:Aan de andere kant is 1 dag regen voldoende om iedereen weer slechtgemutst door z'n voorruit te zien staren ...
Zou het aan de auto's liggen of aan de fietsers ?
Misschien kan je je afvragen waarom die Cabrio's van auto's, auto's met een dakraam wél waterdicht zijn. Als het regent willen ze allemaal droog thuis komen . . . liefst nog zo snel mogelijk.

Als een fietser doorweekt nat is, rijd die rustig door. EN als de auto te nat wordt, gaat die misschien nog doorweken en lekken. Misschien is dat een verschil ?

Lara
[url=http://www.degeelsegenderbib.be][img]http://geelsegenderbib.hetdogma.be/img/20080802/degeelsegenderbibbanner.jpg[/img][/url]
[b]Just do something,[/b] [i]Try it,[/i] Believe in it . . . [url=http://www.netlog.com/LaraGeel]>Contact<[/url]

Plaats reactie