Valpartijen

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#16 Bericht door Filip »

Een paar keer vanuit stilstand toen ik nog maar pas mijn SPD-pedalen had... (blijkbaar ben ik niet de enige)

Ook eens bij het oprijden in Ledeberg van het zgn. "fietspad" op de Hundelgemsesteenweg Ledeberg -> Merelbeke.
Afschuwelijk rotfietspad vol putten (de andere rijrichting is al niet beter) dat men beter zou slopen... Ik ben toen (vrij boos) voortgereden op de rijweg, want ik had nog maar pas bewezen dat er daar geen "berijdbaar fietspad" is.

En gisteren in een tramrail geraakt in de Brusselsepoortstraat....

Gelukkig al bij al zonder veel erg.

Eens vallen doe ik met de bukfiets ook

Filip

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#17 Bericht door Luc Willaert »

Tot nu toe 2 keer gevallen.

De eerste keer was in de sneeuw, bijna 3 jaar geleden. Het was de eerste sneeuwdag in mijn ligfietscarriere? smorgens om 6u00 met een klein hartje vertrokken : ik reed nog maar 4 maand met de ligfiets,dus : bibber-bibber-bibber. Draai ik 100 meter van mijn huis de bocht om en zwiep, met een mooie zwaai lag ik er, nog steeds liggend maar wel een halve meter lager. Bleek er wat ijs onder de sneeuw te liggen. Daarna verder naar het werk gereden zonder problemen. Rijden in verse sneeuw vind ik prachtig zolang er geen ijzel is.

De tweede keer was de schuld van een radiootje. Ik had zo'n goedkoop radiootje gekocht van 2.5 euro met oortelefoontje. Dat ding viel steeds maar uit, de klank van stil naar luid, storingen,... Ik zat onderweg zodanig aan dat ding te prutsen dat ik van de weg gesukkeld ben en doordat de berm een stuk lager was dan de weg heb ik ook nog een mooie zwieper gemaakt.
Ik heb dan die radio uit colére richting een paar koeien gelanceerd en zo was ik er van af. Ik was wel vergeten dat er redelijk dure oplaadbare batterijen in zaten : dus die was ik nu ook kwijt :twisted: :evil:

Tot nu toe dus twee keer gevallen op zo'n 25000 ligfietskilometers : valt mee vind ik.
Laatst gewijzigd door Luc Willaert op zo 02 okt 2005, 22:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#18 Bericht door Filip »

Luc Willaert schreef:Tot nu toe dus twee keer gevallen op zo'n 25000 ligfietskilometers : valt mee vind ik.
Proficiat Luc!
Ik heb je met een 'carriere' van amper 500 ligfietskilometers reeds voorbijgestoken :oops:

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#19 Bericht door Luc Willaert »

in de categorie RECHT OP RODDEL.

3 gordels geleden (opa vertelt) had onze teergeliefde voorzitter tijdens de gordel het eerste ontwerp van de enige echte exclusieve gentse liggers t-shirt mee.

Halverwege de gordel had onze voorzitter zich dan ook in perfect Gentse-liggers-uniform gestoken.

Komen we een 10 minuten later in een bocht 4 paaltjes en 3 stilstaande bukkers (die bukkers staan altijd in de weg) tegen. Onze voorzitter ,die - zoals het een goeie voorzitter bepaalt - vooraan reed kon kiezen tussen een ontmoeting met zo'n bukker of een paaltje. Dus ons eerste echte gentse liggers t-shirt werd dans heel elegant door het slijk rond dat paaltje gegleden.

einde van de categorie RECHT OP RODDEL

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#20 Bericht door Wouter D »

ha, leuk om nog eens te horen, was ik allang vergeten,
aan de andere kant niet zo leuk dat jullie de voorzitter door het slijk halen, sjans dat ik hem nog wa verdedig.
btw wanneer is het voorzitterverkiezing?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#21 Bericht door Luc Willaert »

Wouter schreef:ha, leuk om nog eens te horen, was ik allang vergeten,
aan de andere kant niet zo leuk dat jullie de voorzitter door het slijk halen, sjans dat ik hem nog wa verdedig.
btw wanneer is het voorzitterverkiezing?
Niet de voorzitter, maar zijn t-shirt werd door het slijk gehaald :P :oops: :?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#22 Bericht door Edje »

Wouter schreef:btw wanneer is het voorzitterverkiezing?
Na het regenseizoen he :twisted: :twisted: :twisted:

Wegens gebrek aan modder :twisted: :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#23 Bericht door graddus »

Wat gebrek aan modder betreft, gewezen voorzitter, wanneer gaan we ons eens aan een mountainbiketoertocht wagen?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#24 Bericht door Johan Clerx »

Ik ben in mijn ligfietscarriere van zo'n 3000 km in de alleweder en zo'n 3500 km in de mango nog niet gevallen :D

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#25 Bericht door Duckjibepete »

na 30000 ligfietskilometers vorige week zo hard genepen in de voorrem, dat ik de tijd ni meer had om uit te klikken en ook niet om hand te zetten, achterwiel lichtte, en maakte bijna een 180°... maar niet gevallen, kon nog mijn hand zetten :lol: De mensen in de wagen die achter mij wachtte tot ik mijn capriolen tot een goed einde trachtte te brengen zullen weeral goe gelachen hebben :roll:

Tijdens een wedstrijd in Dilsen-Stokkem vorig jaar ben ik wel tegen 47 uit een 90° bocht gegaan, alles ging goed toen plots de achterkant uitbrak, tje, dat is wel effe schuiven :lol: Gelukkig heeft de staartpunt veel leed verzacht, maar heb drie nachten niet kunnen slapen van de brandwonden op onderarm en dij... :cry: De val was zo erg dat de katana-vork geplooid was... voor de rest was er niks stuk aan de jester... :lol:

Ben tijdens een tochtje eens onderuitgegaan op een beetje grind op een recht stuk, normaal heb ik redelijk wat stuurtechniek, erfenis van jarenlang mtb-en, maar voor ik het wist ging ik tegen 25 onderuit... tot grote verbazing en plezier van de liggers achter mij :lol:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#26 Bericht door lieve »

ik zou het niet meer weten hoeveel keer :oops:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#27 Bericht door Edje »

Johan Clerx schreef:Ik ben in mijn ligfietscarriere van zo'n 3000 km in de alleweder en zo'n 3500 km in de mango nog niet gevallen :D
Johan heb jij dat probleem ook :lol:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Nick_Nitro
Junior
Berichten: 75
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 15:27
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Vrasene(Beveren-Waas)
Contacteer:

#28 Bericht door Nick_Nitro »

Na 2 jaar zonder vallen ben ik dit jaar al 3 keer onderuit gegaan.
1 keer tegen lage snelheid.
Ik keek achteruit omdat ik een auto kabaal hoorde maken(ging op zijn claxon hangen)en toen ik terug naar voor keek zag ik dat er een auto stil stond voor mij en ik was niet op tijd uit mijn klikpedalen.
1 keer op grind tegen ongeveer 30, shit dat kan pijn doen.
En 1 keer vanmorgen.
Ik reed tegen 33 en er vloog een duif tegen mijne kop en daar ging ik dan de graskant in.
Dat met die duif van deze morgen is mij nog een raadsel hoe dat komt????
Mijne fiets ziet er nochtans niet uit als een duivenkot???
PS: en ik zie er ook niet uit als een duivenkot.

Gast

#29 Bericht door Gast »

Tot nu toe 2 keer gevallen. Beide keren zelfde omstandigheden. Ik weet het, ik weet het een ezel........

Een eerste keer op het "ligfietsweekend" vorig jaar in Moorslede. Even een Dolphin uittesten. Op een bepaald moment stond ik stil en gleed mij rechtervoet weg over enkele kiezelstenen. Ondergetekende tegen de vlakte; hilariteit alom want er stond veel volk te kijken :oops:

2e keer zelfde scenario maar toen was ik alleen maar had wel behoorlijke schaafwonden aan onderbeen.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#30 Bericht door Edje »

Hoe was het met de duif.

OF is die in de soeppot beland????







En natuurlijk hoop dat jij er niet aan overhoud he ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie