In de file of er voorbij??

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#16 Bericht door crash-quest-dummy »

resolutie van die plek is niet goed genoeg : dringend een kerncentrale of belangrijke industrie installeren in Waasmunster, dat komen de satelieten van onze geallieerde vrienden beslist eens kijken (cfr Doel, havengebieden, etc) ...
Stop Fueling Around

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#17 Bericht door Scorpion Rider »

allewedertje schreef:Dat noemt men "fietssuggestiestrook". Is dus geen fietspad, alleen een gedeelte van de rijbaan dat anders van kleur is en aangeeft dat daar fietsers (kunnen) rijden. ....enz....
Tihamér -vindt het pure geldverspilling
Het wordt pas ècht moeilijk als zo'n fietssuggestiestrook in het grijs wordt aangelegd zowel links als rechts EN in betonplaten terwijl in het midden van de weg asfalt ligt. Dat hebben ze gedaan bij de heraanleg van de rijschoolstraat in hartje Leuven.

Daar zullen ze gedacht hebben: driewielligfietsen mogen op het fietspad (dat uit af en toe lichtjes verzakte rode betonklinkers bestaat) maar mogen dus ook op de biljartgladde geasfalteerde autobaan rijden.
Hoe lossen we dit op?
We zullen eens iets uitproberen in de bebouwde kom: we leggen aan weerszijden geen fietspad maar fietssuggestiestroken en leggen die in beton voor de fietsers en in het midden van de weg leggen we asfalt voor de auto's, dan mag een fiets op drie wielen niet op het asfalt rijden! :evil: Geen enkele fiets! :evil: Nooit! :evil: Woehahaaa... (maar dan met een duivelse honende lachende toon) :evil: :evil: :evil:

Geldverspilling met een grote G!!!
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gast

#18 Bericht door Gast »

Scorpion Rider schreef:...en leggen die in beton voor de fietsers en in het midden van de weg leggen we asfalt voor de auto's,...
Toch niet helemaal juist. Ook de auto's moeten over het beton.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Toch niet helemaal juist. Ook de auto's moeten over het beton.
Ongetwijfeld, maar toch is het schrijnend in België vast te stellen dat bij nieuw aangelegde wegen de rijbaan niet zelden glanzendgladde asfalt is en het nieuwe fietspad uit betonplaten die op een herhaalde dromedarisrug lijken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de N37, Aalter-Tielt. Op een plannetje lijkt het schitterend: vrijliggend en netjes aangelegd fietspad... tot je er evenwel in de praktijk mee kennis maakt. Hobbelige betonplaten die ondertussen al op meerdere plaatsen zijn scheefgezakt. En dan moet je dat eens vergelijken met het eveneens vrijliggend fietspad Sluis-Oostburg. Schitterend pad met prachtig asfalt waar je comfortabel en ontspannend kunt rijden, ondanks het vele verkeer op de ernaast liggende N58.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rjr
Junior
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 15:26
Fiets: sunrider
Locatie: ede
Contacteer:

#20 Bericht door rjr »

Las gisteren dat ze in NL fietssnelwegen gaan aanleggen. (of zouden die eingelijk snelfietspaden moeten heten )
Niet geheel op mijn route maar het is een begin:
http://www.fietsberaad.nl/index.cfm?sec ... e+injectie

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#21 Bericht door Scorpion Rider »

Patrick Pevenage schreef:
Scorpion Rider schreef:...en leggen die in beton voor de fietsers en in het midden van de weg leggen we asfalt voor de auto's,...
Toch niet helemaal juist. Ook de auto's moeten over het beton.
Dat is natuurlijk waar, met hun rechterkant moeten ze op die beton rijden, behalve als ze fietsers voorbijsteken natuurlijk.
Visueel geeft dit aan de autobestuurder het idee dat ze in het midden van de éénrichtingsstraat moeten rijden omdat daar asfalt ligt en fietssuggestiestroken uit een ander materiaal links en rechts waardoor de gelijkenis op een fietspad nog groter is. Het zorgt voor meer verwarring.

De auto heeft dan de rechterkant die op asfalt rijdt en de linkerkant op beton. Maar het was mijn bedoeling om te accentueren dat hierdoor een oplossing is gevonden om ervoor te zorgen dat geen enkele hpv nog op asfalt mag rijden en dat dat misschien de trend is in de toekomst... alleen nog auto's op asfalt laten rijden (ook al is het maar 1 kant van de auto). Gewoon om de mensen die fietsen te koeieneren.
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
jo zanders
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: di 12 feb 2008, 11:00
Postcode: 3000
Fiets: Hurricane
Locatie: Leuven
Contacteer:

#22 Bericht door jo zanders »

Daar (Rijschoolstraat) rijden zo weinig auto's dat ik gewoon het gladde asfalt verkies om te liggen fietsen. (zeker bvb op zondagvoormiddag als ik naar de bakker fiets voor lekkere verse pistolets ....) Dat is veeeeeeel te uitnodigend. Ze moeten mijn ogen ook niet uitsteken he.

Misschien geen goed voorbeeld, maar soms heb ik daar lak aan en ga ik voor het genot ;).

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#23 Bericht door Scorpion Rider »

jo zanders schreef:Daar (Rijschoolstraat) rijden zo weinig auto's dat ik gewoon het gladde asfalt verkies om te liggen fietsen. (zeker bvb op zondagvoormiddag als ik naar de bakker fiets voor lekkere verse pistolets ....) Dat is veeeeeeel te uitnodigend. Ze moeten mijn ogen ook niet uitsteken he.

Misschien geen goed voorbeeld, maar soms heb ik daar lak aan en ga ik voor het genot ;).
Ik heb er een auto in de verkeerde richting in zien rijden, dus automobilisten hebben er nog veel meer lak aan :P
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Plaats reactie