velomobiel en de lijnbus

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
sniper
Neo Prof
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 13:01
Locatie: Meetkerke
Contacteer:

#31 Bericht door sniper »

allewedertje schreef:..en daar zou er op zijn/haar beurt iemand een aangifte over gaan doen, dan zijn er al minstens 2 klachten tegen dezelfde bestuurder voor identieke feiten.
het probleem is dat de gemiddelde belg denkt dat het toch niks uithaalt, en dan ook zo handeld

dan zal er idd niks veranderen, omdat er niks geweten is
het is aan ons allen om het systeem te gebruiken met al zijn mogelijkheden, en niet om te zeggen "we kunnen er toch niks aan veranderen"
better a bad day at sea
than a good day at the office

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#32 Bericht door crash-quest-dummy »

[quote="allewedertje
KB 01/12/75 art. 33 :
33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
[/quote]

de bushoorn laten weergalmen als hij dus net naast je rijdt is dus een andere questy ...
trouwens nog niks van de lijn gehoord hoor ...
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#33 Bericht door Johan Clerx »

Ik ben gisterenavond dus aangifte gaan doen. Politieman was heel begrijpend en heeft een PV opgesteld. Dat zal worden doorgestuurd naar de politie van de zone waarin de transportfirma gevestigd is. Die zullen het dan verder opnemen met de chauffeur.

De politieman vertelde me wel dat ik niet te veel mocht verwachten. De kans de de chauffeur wordt gestraft is hoe dan ook klein, tenzij er voor dezelfde feiten al eens klacht tegen hem werd ingediend.

Daar is het mij ook helemaal niet om te doen. Ergens hoop ik nog altijd dat de politie hem wel aan zijn verstand kan brengen dat zijn gedrag niet kan. Als hij daardoor ook maar een beetje anders gaat denken en handelen ben ik al heel blij.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#34 Bericht door Edje »

Dan heb je inderdaad iets gewonnen he, als je hem nog is tegenkomt ;-) kan het wat rustiger worden ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#35 Bericht door quattrovelootje »

Edje schreef:Dan heb je inderdaad iets gewonnen he, als je hem nog is tegenkomt ;-) kan het wat rustiger worden ;-)
Of juist het omgekeerde, een mens zit soms raar ineen ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#36 Bericht door Edje »

ben nen optimist he ;-) 8)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#37 Bericht door marksje »

Johan Clerx schreef:Ik ben .....
De politieman vertelde me wel dat ik niet te veel mocht verwachten. De kans de de chauffeur wordt gestraft is hoe dan ook klein, tenzij er voor dezelfde feiten al eens klacht tegen hem werd ingediend.
.....
Ik begrijp het niet goed, waarom zouden er al voorgaanden moeten zijn ?
Alles hangt gewoon af van wat de chauffeur verklaart; geeft hij een overtreding toe dan zal hij daar voor worden gestraft, geeft hij niets toe dan zal hij niet worden gestraft. Dat is juist het verschil tussen een aangifte van een gewoon persoon tegenover de vaststelling (proces verbaal) van een persoon met een politionele bevoegdheid qua verkeer (bvb een douanier maakt ook pv's verkeer op). Bij de aangifte van een gewoon persoon moet de overtreder de overtreding toegeven, bij de vaststelling door een politie... moet de overtreder gaan bewijzen dat hij geen overtreding beging.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#38 Bericht door Johan Clerx »

Wat hij bedoelde is dat de chauffeur heel waarschijnlijk wel een andere versie van de feiten zou opdisselen. :?

Plaats reactie