Nieuw licht speciaal voor fietskarren...

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Nieuw licht speciaal voor fietskarren...

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

... maar ongetwijfeld ook interessant voor ligfietsen:

http://www.weber-products.de/zubeh/mlite_main.html

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

Re: Nieuw licht speciaal voor fietskarren...

#2 Bericht door Jowan »

eeuwige reiziger schreef:... maar ongetwijfeld ook interessant voor ligfietsen:

http://www.weber-products.de/zubeh/mlite_main.html
bij mij werkt je link niet

Gebruikersavatar
ZesPak
Neo Prof
Berichten: 206
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
Postcode: 9120
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Melsele
Contacteer:

#3 Bericht door ZesPak »

.de :/ mijn portugees is nogal roest


maar als ik de foto's bekijk is het een lampje voor op het vlagje. Gaat je vlagje dan niet extra hard wapperen met dat extra gewicht?
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

ZesPak schreef:maar als ik de foto's bekijk is het een lampje voor op het vlagje. Gaat je vlagje dan niet extra hard wapperen met dat extra gewicht?
Dit lampje kan ook op andere plaatsen van de fiets gemonteerd worden. Daarenboven denk ik niet dat een kleine twintig gram je vlaggenstok meer dan gewoonlijk laat bewegen.

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#5 Bericht door tom peeters »

Lijkt mij niet onhandig, een lampje op de vlag. Het is immers belangrijk dat de verlichting zo hoog mogelijk wordt gemonteerd. Des te beter word je gezien. Maar je moet natuurlijk ook wel de kans hebben om een vlagje te steken. Bij de Leiba, waar het achterdeel boven het achterwiel hangt, is dit niet eenvoudig.
tom peeters

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

tom peeters schreef:Lijkt mij niet onhandig, een lampje op de vlag. Het is immers belangrijk dat de verlichting zo hoog mogelijk wordt gemonteerd. Des te beter word je gezien. Maar je moet natuurlijk ook wel de kans hebben om een vlagje te steken. Bij de Leiba, waar het achterdeel boven het achterwiel hangt, is dit niet eenvoudig.
Als ik me niet vergis, zit het remlicht van de Leiba reeds tamelijk hoog. Daarom zou het wel een goed idee zijn ervoor te zorgen dat achterlicht en remlicht hetzelfde zijn. Net zoals bij een motorfiets. Dan krijg je bij het remmen een sterkere lichtsterkte. Of is dat al zo bij de Leiba?

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#7 Bericht door tom peeters »

eeuwige reiziger schreef:
tom peeters schreef:Lijkt mij niet onhandig, een lampje op de vlag. Het is immers belangrijk dat de verlichting zo hoog mogelijk wordt gemonteerd. Des te beter word je gezien. Maar je moet natuurlijk ook wel de kans hebben om een vlagje te steken. Bij de Leiba, waar het achterdeel boven het achterwiel hangt, is dit niet eenvoudig.
Als ik me niet vergis, zit het remlicht van de Leiba reeds tamelijk hoog. Daarom zou het wel een goed idee zijn ervoor te zorgen dat achterlicht en remlicht hetzelfde zijn. Net zoals bij een motorfiets. Dan krijg je bij het remmen een sterkere lichtsterkte. Of is dat al zo bij de Leiba?
Ik denk dat dat inderdaad al zo is. En een voordeel van de Leiba is ook dat het achterlicht achteraan redelijk hoog zit, zelfs hoger dan het achterlicht van een gewone bukker. Maar het voorlicht daarentegen zit dan weer zeer laag. Daarom lijkt mij zo'n verlichting bovenop een vlaggetje wel nuttig, zeker als je van achter een stel geparkeerde wagens moet komen.
tom peeters

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#8 Bericht door Wouter D »

kost dus kleine 11 euro...
had iemand ook de intentie er zo eentje te bestellen, anders beter te samen bestellen, ik wil er dan wel eentje testen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie