Honden & Ligfietsers

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#61 Bericht door Edje »

hoppelijk vonden ze hun baasje nog terug :cry: :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

#62 Bericht door Mathia »

:D Als ik zo'n hondjes tegen kom, blaf ik gewoon terug.
Meestal struikelen ze dan van verbazing en van de schrik. Dat werkt wel enkel bij de kleinere gevallen, tot nu toe kon ik met een sprint aan de groteren ontsnappen...

Elco
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 12:55
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: noord brabant
Contacteer:

#63 Bericht door Elco »

Edje schreef:hoppelijk vonden ze hun baasje nog terug :cry: :wink:
Ik vermoed dat ze van een boerderij afkwamen in de buurt. Er was verder geen mens te bekennen daar. Dus ze zullen de weg wel weten en anders hebben ze elkaar nog om gezelschap te houden :wink:


Ps: Ligfietsers kunnen wel geld gaan vragen: Ligfietshondenuitlaatservice :D

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#64 Bericht door Piet Piraat »

Ik zie dat je met geopend hand de hond benaderd. Een mooi gebaar, maar gevaarlijk voor de vingers! Beter is een gebald hand maken, de hond zal dit niet interpreteren als dreigend (toch niet meer dan met geopend hand) en die zo eens laten ruiken aan je handen. Stel dat die toch bijt, gewoon vuist in de bek duwen (mooi in theorie).

Met agressieve honden ga ik eigenlijk als volgt om. Als ik een hond zie in de verte, dan neem ik eens een goede teug water. Maakt die hond aanstalten, dan twijfel ik niet! Spuiten maar, en dan veel lawaai maken.

Och, en ik zie zelf heel graag honden!

Dailan
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 12:22
Postcode: 2870
Fiets: WAW049
Locatie: Kalfort
Contacteer:

#65 Bericht door Dailan »

beter ook de rug van je hand laten ruiken

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#66 Bericht door Jan.E »

Als er een kwade hond op u afgestoven komt, dan houdt gij de rug van uw hand maar klaar. Ik weet het zo net niet. Ik heb een rottweiler gehad, als die kwaad was, mocht gij uw hand eens komen houden. Ik verzeker u dat ge dat maar één keer kunt. Correctie, twee keer. :lol: :lol:

Dailan
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 12:22
Postcode: 2870
Fiets: WAW049
Locatie: Kalfort
Contacteer:

#67 Bericht door Dailan »

was enkel afgaande op het filmpje
een razende hond zul je idd moeilijk kunnen afweren

Elco
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 12:55
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: noord brabant
Contacteer:

#68 Bericht door Elco »

Deze hondjes waren nou niet zo bedreigend dat ik ze niet durfde laten ruiken. Ben niet snel bang voor honden.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#69 Bericht door marksje »

De hondjes kwamen duidelijk dichterbij uit interesse en niet uit agressie; agressieve honden (zonder baas) moet je overbluffen, maar daar is heel veel lef voor nodig (en een beetje zelfmoordneigingen ook); agressieve honden met baas is best tegen de baas vriendelijk zijn :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#70 Bericht door bicky »

Vroeger had ik ook last van 2 hondjes die uit een boerderij stormden tijdens mijn rit naar huis.
Die 2 kleine mormels liepen werkelijk onder je fiets.
Dit mag je letterlijk nemen. want ik heb tijden mijn laatste rit met mijn koers-bukfiets (zo een 1700 liggende km geleden) over eentje zijn poten gereden. Heb er later maar 1tje terug gezien. en die was niet zo happig om dicht te komen.

Gast

#71 Bericht door Gast »

Blijkbaar ben ik de enige hond op een ligger :lol:

Door de geur van onze roedel heb ik al een zeker respect bij honden. Door mijn dominantie is er dus geen enkele hondenprobleem.

Leuke anekdote :

in 2003 heb ik ( in samenwerking met mijn vrouwtje) een aanvallende pitbull letterlijk in de goot gegooid. Resultaat : pitbull weg, baasje kwaad maar een beetje ongerust.

Hondenliefhebbers worden zelden aangevallen en hebben meestal genoeg ervaring om de situatie in te schatten.

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#72 Bericht door ossi »

Jan.E schreef:Als er een kwade hond op u afgestoven komt, dan houdt gij de rug van uw hand maar klaar. Ik weet het zo net niet. Ik heb een rottweiler gehad, als die kwaad was, mocht gij uw hand eens komen houden. Ik verzeker u dat ge dat maar één keer kunt. Correctie, twee keer. :lol: :lol:
Ik zal met mn onderarm evenwijdig voor mn lichaam uitgestrekt naar de hond toelopen ( zoals die ingepakte mannen doen bij hondentrainingen) en als ie mn arm pakt neem ik zijn kop vanachter vast en trek terwijl ik mn arm zo hard mogelijk in zn bek duw.Gaan lopen heeft helemaal geen zin. :roll:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#73 Bericht door Wouter D »

wat meestal ook helpt is bruusk remmen, dat verwacht de hond niet, en loopt je meestal voorbij, van het verschieten is ie plots veel minder agressief;

en als je vlucht, dan liefst zo snel mogelijk, want sommige hinden kunnen ook heel snel lopen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#74 Bericht door Edje »

nu al ze hier toch over de detail in het filmke gaan spreken met open hand of rugkant naar de hond toegaan. zoals jij ze aan je handen laat ruiken is bij een agresieve echt wel gevaalijk maar enkel omdat je vooroverbuigd en de hond een beklemmend gevoel geeft, als hij je aanvliegt zou hij best is richting gezicht kunnen gaan,
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#75 Bericht door bicky »

Edje schreef:nu al ze hier toch over de detail in het filmke gaan spreken met open hand of rugkant naar de hond toegaan. zoals jij ze aan je handen laat ruiken is bij een agresieve echt wel gevaalijk maar enkel omdat je vooroverbuigd en de hond een beklemmend gevoel geeft, als hij je aanvliegt zou hij best is richting gezicht kunnen gaan,
Helpt een Ekoi Helm tegen honde beten ?

Plaats reactie