voorrang van rechts

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gast

#46 Bericht door Gast »

highway_patrol schreef:Patrick,

1. Volgens mij heb jij een geheel eigen interpretatie van 01.12.1975.
2. Als fietspaden samenkomen, zoals een kruispunt gedefiniëerd wordt, bevinden beide fietsers zich nog steeds op de voor hen voorbehouden plaats, en geldt voorrang van rechts.
3. Het fietspad ligt buiten de rijbaan, ...
4. Dus om alle twijfel weg te nemen, voorrang van rechts geldt ook op fietspaden. (nu houdt de wetgever het eens simpel...)
5. Over het met matige snelheid een kruispunt oprijden had sniper ook wel een beetje gelijk. De wetgeving bepaalt inderdaad dat een kruispunt dubbelvoorzichtig dient opgereden te worden. Maar in rechtspraak en col's van't PG is dit ondermeer gedefiniëerd als zijnde met matige snelheid.
highway_patrol, laat ons dit even bekijken ...
Antwoord punt 1 : ... of ik een geheel eigen interpretatie heb over het KB 01.12.1975 (het verkeersreglement) want ...
Antwoord punt 2 : Een kruispunt is nog altijd een plaats waar twee of meer openbare wegen 'samenlopen', en dus niet 'samenkomen' zoals je schrijft. Ik heb geleerd om woorden met een vergrootglas te bekijken en de nodige verbindingen te leggen. Daar kruipt veel tijd in. Het woord 'samenkomen' waarvan je spreekt vindt men alleen bij de verkeersdefinitie van een 'plein' en daar heeft het een totaal andere betekenis die gans de boel op stelten kan zetten.
Ik geef je een gratis hint. Bij 'samenkomen' spreekt het verkeersreglement over een openbare weg <onderscheiden> van zij die erop uitkomen. Een kruispunt is dit dus niet.
Antwoord punt 3 : Een fietspad ligt niet buiten de rijbaan. Een fietspad maakt geen deel uit van de rijbaan. Ook dit is belangrijk als de juiste woorden naast mekaar gelegd worden.

Als je jezelf daarin kunt vinden in verband met het weerleggen van 'mijn eigen' interpretaties, dan ga ik misschien, héél misschien want ik vind het erg vermoeiend om mij daar te blijven mee bezighouden, over naar uw punten 4 en 5.
Ik word echter bij nader toezien daarvoor véél te weinig betaald. En de gewone weggebruiker krijgt véél te véél te verwerken. Hij kan het niet aan. Het blijft uiteindelijk de taak van de advocaat om de zaak te verdedigen als het zover komt. Hij krijgt wél loon naar werk, maar hij moet er dan ook eerst voor werken.

highway_patrol
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
Postcode: 2880
Locatie: Bornem
Contacteer:

#47 Bericht door highway_patrol »

Het is geenszins mijn bedoeling om ergens frustraties te bezorgen, maar eerder om te voorkomen dat de forumbezoeker met een gemiddelde ligfietskruissnelheid van net onder de 50 een verkeerd beeld krijgt van voorrang van rechts, deze op een bepaald moment niet verleent en hierdoor in de problemen komt.

Anderzijds zie ik mijn stelling nog steeds niet weerlegt... :lol:
(kwestie van de pittige verkeersdiscussies op gang te houden :twisted: )
ex-WAW017
ex-WAW235

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#48 Bericht door paulheyndrickx »

highway_patrol schreef: de forumbezoeker met een gemiddelde ligfietskruissnelheid van net onder de 50

Hallo?

highway_patrol
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
Postcode: 2880
Locatie: Bornem
Contacteer:

#49 Bericht door highway_patrol »

25 is ook ergens net onder de 50 hè :D

Zo ben ik met de fiets overal op een kwartiertje, 't loopt alleen af en toe een beetje uit...

(da's de optimist in mij)
ex-WAW017
ex-WAW235

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#50 Bericht door Filip »

De wielomtrek berekenen: 'Straal X 2 X pi'
Maar volgens sommigen: 'Diameter X 2 X pi'

Ach ja, klein verschilletje :wink:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#51 Bericht door Edje »

8) Daar halen ze hun hoge snelheden, en ik maar trappen, zot dak ben :twisted: :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

highway_patrol
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
Postcode: 2880
Locatie: Bornem
Contacteer:

#52 Bericht door highway_patrol »

Ik was daarnet zo hard aan't rijden dat de tijd bleef stilstaan! :!:


Dus morgen om een nieuw batterijtje voor mijn horloge... :wink:
ex-WAW017
ex-WAW235

Plaats reactie