hmm Stan. Dat probleem van de reflectie op de neus van de mango heb ik niet. Zou dat met een andere zithouding of met de kleur van de mango te maken hebben?
Misschien eens proberen de lamp iets verder voor je uit te laten schijnen. Ik gebruik vooral de halogeenlampjes in de neus van de mango om de grond vlakbij te verlichten (zeker de 2,5 Watt) en de luxeon voor verder weg te verlichten. De 5 Watt halogeen zit er dan zo'n beetje tussen in.
Lamp voor op mijn helm
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
De kleur alleszins. Mijne is geel.
De zithouding is hetzelfde. Je hebt dezelfde maat van piepschuim onder je zit.
De voorlampen (5 Watt en 10 Watt) zitten bij mijn Mango nog achter een plastic venstertje. Ik merk via foto's op dit forum dat jouw nieuwe Mango de lampjes buiten heeft staan, wat veel efficiënter is. Ik denk dat ik in de Kerstvakantie de voorlichten door het venstertje ga porren.
Ik rij enkel met de zwarte deksel, als het regent. Dan heb ik minder last van mijn eigen licht, zowel binnen de kuip van mijn voorlicht als buiten van mijn hoofdlicht.
De zithouding is hetzelfde. Je hebt dezelfde maat van piepschuim onder je zit.
De voorlampen (5 Watt en 10 Watt) zitten bij mijn Mango nog achter een plastic venstertje. Ik merk via foto's op dit forum dat jouw nieuwe Mango de lampjes buiten heeft staan, wat veel efficiënter is. Ik denk dat ik in de Kerstvakantie de voorlichten door het venstertje ga porren.
Ik rij enkel met de zwarte deksel, als het regent. Dan heb ik minder last van mijn eigen licht, zowel binnen de kuip van mijn voorlicht als buiten van mijn hoofdlicht.
-
- Junior
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 16:22
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
He Stan ik rijd niet in een VM maar op mijn Fujin gebruik ik de hoofdlamp Petzl mio XP, ik had in het begin heel veel last dat mijn stuur en mijn benen verlicht waren door het schijnsel van de hoofdlamp, daardoor zag je erg weinig in het donker.
Ik draag in het donker nu een pet met een klep en daarop mijn hoofdlamp zodat het schijnsel niet op mijn benen en stuur komt dan heb je daar geen last meer van en heb je toch het volle licht van je hoofdlamp.
John
Ik draag in het donker nu een pet met een klep en daarop mijn hoofdlamp zodat het schijnsel niet op mijn benen en stuur komt dan heb je daar geen last meer van en heb je toch het volle licht van je hoofdlamp.
John
Zonder zeem in je broek is het nog fijner ligfietsen.
Inderdaad, 622, bedankt voor je reactie.
Ik zal het licht van mijn hoofdlamp een beetje moeten afschermen.
Bij mijn vroegere alleweder had ik dat probleem niet. Je zit er hoger en de neus ligt lager. (wel iets minder aërodynamisch)
Bij de Mango lig ik meer achterover en zit ik lager. De neus belemmert een beetje het zicht.
Ik heb naar jou "Petzl Myo XP" gegoogled en kijk wat ik hier vind:
http://www.outdoor-magazin.com/led-stir ... 108504.htm
Een test van LED verlichting voor op het koppeke!
Ik zal het licht van mijn hoofdlamp een beetje moeten afschermen.
Bij mijn vroegere alleweder had ik dat probleem niet. Je zit er hoger en de neus ligt lager. (wel iets minder aërodynamisch)
Bij de Mango lig ik meer achterover en zit ik lager. De neus belemmert een beetje het zicht.
Ik heb naar jou "Petzl Myo XP" gegoogled en kijk wat ik hier vind:
http://www.outdoor-magazin.com/led-stir ... 108504.htm
Een test van LED verlichting voor op het koppeke!
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
ik heb die zenix iq vn black diamond en ben daar heel tevreden over, al heb ik die niet nodig op mijn fiets vanwege afdoende verlichting van basta
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
Ik heb deze op m'n fietshelm gemonteerd, dit vanwege het duo-voordeel.
Ik vind nl dat je met LED verlichting weinig of geen reliëf ziet, dit in tegenstelling met (traditionele) halogeen verlichting.
Voordeel van LED is dat ze beter reflecterende (verkeers) borden doet oplichten en iets beter opvalt in het verkeer.....
Halogeenlicht is prettiger, omdat het natuurlijker licht is en aangenamer is om mee te werken.
Voordeel van dit typelamp van Petzl is dat je de straal kan bijstellen, zoals bij een zaklamp.
Je bevestigd de hele mikmak met nylonstrips over de rekkes, door de ventilatieopeningen van je helm. Heb je niet graag al dat gewicht op je hoofd, dan kies je voor het ype met langer snoer, waardoor je de batterijen elders kan monteren, bv in een extra drinkbushouder op de rug van je zitje....
Petzl
Grtz
Erik
Ik vind nl dat je met LED verlichting weinig of geen reliëf ziet, dit in tegenstelling met (traditionele) halogeen verlichting.
Voordeel van LED is dat ze beter reflecterende (verkeers) borden doet oplichten en iets beter opvalt in het verkeer.....
Halogeenlicht is prettiger, omdat het natuurlijker licht is en aangenamer is om mee te werken.
Voordeel van dit typelamp van Petzl is dat je de straal kan bijstellen, zoals bij een zaklamp.
Je bevestigd de hele mikmak met nylonstrips over de rekkes, door de ventilatieopeningen van je helm. Heb je niet graag al dat gewicht op je hoofd, dan kies je voor het ype met langer snoer, waardoor je de batterijen elders kan monteren, bv in een extra drinkbushouder op de rug van je zitje....
Petzl
Grtz
Erik
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde speeltje als Johan op mijn helm staan, en het is idd geweldig.
ivm de reflexieop het voordek kan je overwegen om met zwarte plakaatverf de bovenzijde, of toch het deel dat je er zelf van kan zien, van je vm matzwart te schilderen (krijg je er terug af)
er blijft genoeg zichtbaar oppervlak over voor de anderen, en je koplamp zal nog een deel van je banaan verlichten voor dat zwarte deel : je zichtbaarheid blijft in orde.
ik heb het zelf even overwogen, maar ik blijk zelf redelijk hoog te zitten : niet echt een probleem.
ivm de reflexieop het voordek kan je overwegen om met zwarte plakaatverf de bovenzijde, of toch het deel dat je er zelf van kan zien, van je vm matzwart te schilderen (krijg je er terug af)
er blijft genoeg zichtbaar oppervlak over voor de anderen, en je koplamp zal nog een deel van je banaan verlichten voor dat zwarte deel : je zichtbaarheid blijft in orde.
ik heb het zelf even overwogen, maar ik blijk zelf redelijk hoog te zitten : niet echt een probleem.
Stop Fueling Around