Velomobielverzekering - alle tips zijn welkom

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

Velomobielverzekering - alle tips zijn welkom

#1 Bericht door Johan Clerx »

Blijkbaar kan je bij Boelaerts en Lambert als buitenlander geen ligfietsverzekering meer afsluiten.

Ik stuurde hun een mailtje met betrekking tot het verzekeren van de Mango en dit is het antwoord dat ik kreeg:


Geachte heer Clerx,

Hiermede refereren wij aan uw emailbericht dd 9 januari 2006 inzake een aanvraag voor een ligfietsverzekering.

Deze “ligfietsverzekering” wordt gesloten op een transport/verblijfsverzekering. Het betreft hier een serviceprodukt ten einde onze relatie tegemoet te komen. Een van de voorwaarden is wel dat deze verzekering gesloten wordt in combinatie met overige particuliere verzekeringen.

Wat betreft Belgische ligfietsen kan ik berichten dat dit een lastige aangelegenheid wordt aangezien wij op particulier vlak niets voor u kunnen betekenen.

Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.


Jammer. Ik dacht nochthans dat oa Ward hier al een verzekering had afgesloten.

Ik zie nu eigenlijk niet echt een mogelijkheid meer om mijn velomobiel op een betaalbare manier te verzekeren. Iemand nog tips?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Yep dat was te vrezen, de kosten liepen te hoog op in geval van accident door de dure expertises. Dit was eerlijk gezegd te verwachten.

Nu vrees ik eerlijk gezegd dat hij niet te verzekeren meer is, enkel als je al je polissen bij een maatschappij gaat afsluiten EN er zo'n 200 € voor over hebt.

Eerlijk gezegd ben hier al een 6 tal maanden over aan het mailen, en krijg echt geen voet aan de grond bij de verzekeringsmaatschappijen.

Misschien is een oproepdoen bij de fietsbond, zodat er VEEL vragen komen bij een bepaald merk.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie