Dat was hij in het geval van Ward ook, en dat was geen probleem.crash-quest-dummy schreef:maar als tim die fiets oorspronkelijk verkocht heeft, staat trouwens op het factuur, kan die dan nog expert spelen ?
(eindelijk een avatar aangemaakt)
graaf accident
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Ik heb waarschijnlijk geen expert meer nodig :
1e voorstel ging akkoord met vervanging onderbak+oplappen deksel voor 2500EUR
na informeren van de expert dat ik niet akkoord ging, dus aanstuurde op een totaal verlies, met als detail dat de levertijd voor een nieuwe quest vrij hoog wordt, lees duur :
2e voorstel =1e + lakken van de fiets voor 3000EUR
na informeren van de expert dat ik nog steeds niet akkoord ging (+1,5kg aan plamuur, glasvezelmat, polyester en verf, daar maak je geen enkele wielertoerist gelukkig mee) + hetzelfde argument van de levertijd :
3e voorstel gaat volledig akkoord met de offerte van Ymte voor 3305EUR hoewel die 2000EUR geeft voor het wrak en de velomobiel schat op 4500EUR. (lees economische herstelwaarde 4500-2000=2500, dus een bonus van 800EUR voor de lange levertijd en gebrek aan 2e hands questen )
Nu de overige schade nog regelen.
1e voorstel ging akkoord met vervanging onderbak+oplappen deksel voor 2500EUR
na informeren van de expert dat ik niet akkoord ging, dus aanstuurde op een totaal verlies, met als detail dat de levertijd voor een nieuwe quest vrij hoog wordt, lees duur :
2e voorstel =1e + lakken van de fiets voor 3000EUR
na informeren van de expert dat ik nog steeds niet akkoord ging (+1,5kg aan plamuur, glasvezelmat, polyester en verf, daar maak je geen enkele wielertoerist gelukkig mee) + hetzelfde argument van de levertijd :
3e voorstel gaat volledig akkoord met de offerte van Ymte voor 3305EUR hoewel die 2000EUR geeft voor het wrak en de velomobiel schat op 4500EUR. (lees economische herstelwaarde 4500-2000=2500, dus een bonus van 800EUR voor de lange levertijd en gebrek aan 2e hands questen )
Nu de overige schade nog regelen.
Stop Fueling Around
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
bon, soit, even bijbenen :
expert ging na enkele 5en en 6en akkoord met de herstelling.
verder doet ethias een volledig voorstel, het enige dispuut is de gebruiksderving : ze stellen 5 EUR/dag voor en ik blijf me afvragen hoe dat bedrag wordt bepaald : blijkbaar niet door de kostprijs van het voertuig, blijkbaar wel door zijn gebruik en functie, en die is mijns inziens anders dan bij een open fiets, en eerder gelijk aan een auto (20 EUR/dag).
Ze stellen voor om via een bemiddelingskantoor te gaan : om alle schijn van partijdigheid de kop in te drukken : faire boel.
Helaas gaat dit dan verder tot advies vragen van een rechter.
Nu ben ik daar toe bereid, maar mocht iemand in de literatuur (technisch/vakbladen/sociologisch/verkeerstechnisch/...) argumenten vinden die gebruik en functie omschrijven van de velomobiel, dan kan dat uiteraard helpen.
zouden we geen rubriek 'verzekeringen' opstarten ??
expert ging na enkele 5en en 6en akkoord met de herstelling.
verder doet ethias een volledig voorstel, het enige dispuut is de gebruiksderving : ze stellen 5 EUR/dag voor en ik blijf me afvragen hoe dat bedrag wordt bepaald : blijkbaar niet door de kostprijs van het voertuig, blijkbaar wel door zijn gebruik en functie, en die is mijns inziens anders dan bij een open fiets, en eerder gelijk aan een auto (20 EUR/dag).
Ze stellen voor om via een bemiddelingskantoor te gaan : om alle schijn van partijdigheid de kop in te drukken : faire boel.
Helaas gaat dit dan verder tot advies vragen van een rechter.
Nu ben ik daar toe bereid, maar mocht iemand in de literatuur (technisch/vakbladen/sociologisch/verkeerstechnisch/...) argumenten vinden die gebruik en functie omschrijven van de velomobiel, dan kan dat uiteraard helpen.
zouden we geen rubriek 'verzekeringen' opstarten ??
Stop Fueling Around
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Ik den dat je daar je forumgangers geen plezier mee doet.
Simpel weg verzekeringen gaan hun info halen waar het te vinden is, dus ook Gentse ligger. Je gaat hun via een extra rubriek enkel de verzekering slimmer maken en op de duur U (ons) benadelen.
Wat wel zou kunnen is dat iemand een verzekerings dossier (digitaal bijhoud) dat op te vragen is door bekende (active) leden
Simpel weg verzekeringen gaan hun info halen waar het te vinden is, dus ook Gentse ligger. Je gaat hun via een extra rubriek enkel de verzekering slimmer maken en op de duur U (ons) benadelen.
Wat wel zou kunnen is dat iemand een verzekerings dossier (digitaal bijhoud) dat op te vragen is door bekende (active) leden
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen