graaf accident

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#16 Bericht door Johan Clerx »

Is niet echt een voordeel lijkt me. Pas maar op dat ze geen 50-50 voorstellen. Ook naar de hoogte van vergoedingen mbt lichamelijk of morele schade zeker geen voordeel.

Gast

#17 Bericht door Gast »

Ik meen dat de RDR-regeling hier van toepassing is. Tot een bepaald maximumbedrag wordt de schade aan de schadelijder - die in zijn recht is - uitbetaald door zijn eigen verzekeringsmaatschappij. Het speelt dus geen rol of de tegenpartij bij dezelfde of bij een andere verzekeringsmaatschappij hoort. Je eigen maatschappij betaalt de rekening, en hoe lager ze dat bedrag kunnen houden, hoe meer ze er uiteraard niet aan toedragen. Dus niet te snel roepen van joepie, 't is mijn eigen verzekering die haar goesting mag doen en daarom zal het wel vlot verlopen in mijn voordeel.
Niettemin toch beter eens navragen want heel zeker ben ik het ook niet.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#18 Bericht door crash-quest-dummy »

RDR is enkel van toepassing bij een aanrijding tussen 2 gemotoriseerde voertuigen (lees met een eigen verplichte verzekering).

morgen gaan de draadjes eruit, kan ik binnenkort alvast terug zitfietsen.

voordeel is wel : daar kan ik een krat brandhout op meebrengen van 40x40x40cm, jammer dat dit niet in de quest kan (zo vind ik het ook jammer dat er geen kinderzitje bij in kan achter je).
de nadelen hoef ik hier niet op te noemen (gaat voor geen meter vooruit in vgl met, koud koud koud, omverschuiven bij ijzel, >3305EUR revalidatiekost bij frontale aanrijdingen met opgefokte brommertjes,...)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Marc N Agnes
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 17:24
Postcode: 1500
Fiets: M5 26/20
Locatie: 1500 Halle
Contacteer:

graaf accident

#19 Bericht door Marc N Agnes »

Een verkeersongeluk is nooit een pretje.
Fietsers zijn vaak niet of slechts verzekerd via de "familiale" en hierdoor worden ze vaak ten onrechte in het onrecht gesteld. Lichamelijke letsels worden wel terugbetaald door bv autoverzekeringen zelfs indien je in de fout bent, omwille van het eenvoudige feit dat je als fietser steeds de zwakste bent. Velomobielen misschien niet tov bromfietsers. Soit.
Indien je lid bent van de Fietsersbond in België geniet je van een rechtsbijstandsverzekering. Deze heren kennen de trukken van het vak, hebben ervaring in het verdedigen van fietsers bij "ongevaldiscussies" en kunnen vaak een groter bedrag opeisen voor de geleden schade.
Zie http://www.fietsersbond.be/Fietsverzeke ... kering.asp
Marc
liggers weten waarom

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#20 Bericht door crash-quest-dummy »

tja jongens en meisjes,
de expert van de tegenpartij zegt dat het een perte totale zal worden...
wordt vervolgt ...

nog een interessante site gevonden :
www.vzw-verkeersslachtoffers.be
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#21 Bericht door Jef »

Dit wordt een geval om te volgen daar een pt wil zeggen dat de kosten te hoog zijn tegenover de (rest)waarde. Nu zullen we eens zien op welke termijn een VM, volgens de verzekeringen, wordt afgeschreven.
't Is maar dat ge weet wanneer ge een nieuwe moet bestellen om niet te horen te moeten krijgen dat ge met een oude rammelkast rondrijdt. :oops: Reken wel op een 2 à 3 jaar levertijd als ge een nieuwe Q of M wilt.

Nog eventjes mijn ervaring met ongevallen. Een racefiets 'EddyMerckx' pt gereden tegen een auto, auto in fout gesteld en ik een jaar op mijn centen moeten wachten. :cry:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#22 Bericht door marksje »

Als ge een jaar op je centen moet wachten, ligt dit (meestal) aan je eigen verzekering. Normaal betaalt deze u uit en vorderen zij het bedrag op bij de verzekering van de tegenpartij.
Het is geweten dat de ene verzekering daarin al wat vlugger is dan de andere. Ik zou zeggen : ze niet met rust laten, regelmatig stand opvragen en eventueel intresten vragen. Verzekeringen zijn geen liefdadigheidsinstellingen, elke Euro die ze niet moeten geven (of vlug geven) is er één gewonnen. U ne keer goe kwaad maken doet soms wonderen.
(zelf al twee keer ondervonden).
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#23 Bericht door Wouter D »

ah, crashtest, je kan dus nu de quest van NOD kopen en dan kan die binnen een jaar je per-total-quest kopen, hoeft ie zoveel zaag werk niet meer te doen. en jij hebt een goeie quest.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#24 Bericht door crash-quest-dummy »

-Ik heb inderdaad bijkomende info gevraagd aan die expert mbt vervangwaarde, wrakwaarde en afschrijvingspercentages etc. (hij stelde voor om enkel de onderste delen te vervangen en de bovenkant op te lappen omdat het anders een pt zou worden)

-zelfs voor een ordinaire fiets is de gebruiksderving x de levertijd van een quest 3j9m (?) meer waard dan een nieuwe quest, en ik kan toch gebruiksderving claimen tot ik een nieuwe quest heb ? (trouwens zeer interessant om dit voor een VM in de rechtspraak te laten vastleggen !)en ondertussen plak ik met de pt waarde mijn wrak terug ineen (na uitspraak).

curieus hoe dat gaat uitpakken ...
eerst een tegenexpert aanstellen : wie kan me iemand aanbevelen ?
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#25 Bericht door Johan Clerx »

Tim Biesemans (www.tim.be) is invoerder van de Quest en de Mango in België en heeft ook de expertises gedaan voor de mango en de go-one die Wardje in de kreukels heeft gereden.

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#26 Bericht door nestofdragons »

Hela, Wouterke. Reken er niet op dat ik hier hersteldienstje ga spelen, he. :wink:

By the way ... ik ben langzaam maar zeker op mijn idee om te Quest te verkopen aan het terug komen. Jaja, ik weet het. Wispelturig qua aard. Zit nu eenmaal in het beestje (mij dus), he.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#27 Bericht door Edje »

nope voorspelbaar :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#28 Bericht door wost »

nestofdragons schreef: By the way ... ik ben langzaam maar zeker op mijn idee om te Quest te verkopen aan het terug komen. Jaja, ik weet het. Wispelturig qua aard. Zit nu eenmaal in het beestje (mij dus), he.
Je kan altijd de onderkant van de waw combineren met de bovenkant van de quest en vice -versa, de beste van de 2 kombinaties houd je dan.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#29 Bericht door nestofdragons »

En de twee andere kanten aan elkaar zetten en verkopen. ;)
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#30 Bericht door crash-quest-dummy »

maar als tim die fiets oorspronkelijk verkocht heeft, staat trouwens op het factuur, kan die dan nog expert spelen ?

(eindelijk een avatar aangemaakt)
Stop Fueling Around

Plaats reactie