velomobielen en verlichting
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer:
velomobielen en verlichting
Nonde nonde nonde, na twee uur was mijn batterij plat tijdens de rit rond Gent. Geen licht. Stel je voor dat ik die rit alleen had gereden!
Tim steld voor om de hoge Wattagelamp te vervangen door een lagere Wattage lamp (2,5 Watt). Dan kan ik toch veeeel langer rijden. Ok, dat kan, maar dat geeft mij nog geen goed gevoel. Ik zoek iets dat echt laaaang meegaat.
Ik had gehoopd om een Son-naafdynamo te kunnen installeren, maar dat zou problematisch zijn volgens Tim. Merde, ik had gehoopd om deze te combineren met een batterij en door middel van een relais die automatisch te laten overschakelen van dynamo naar batterij als je stil staat.
Ik vermoed dat ik mijn heim meer moet zoeken in de power-leds. Als ik zag wat voor lichtsterkte die achterlampp van Peter had. Man, dat deed pijn aan je ogen!
Maar Bernard had blijkbaar ook een goede verlichting. Drie lampen met power-leds. Waren die op één batterij aangesloten? Zou ik die kunnen inbouwen in mijn neus?
Ik zit vol met vragen en ik hoop weldra een goede oplossing te vinden, want momenteel ... vrees ik ritten in het donker.
Tim steld voor om de hoge Wattagelamp te vervangen door een lagere Wattage lamp (2,5 Watt). Dan kan ik toch veeeel langer rijden. Ok, dat kan, maar dat geeft mij nog geen goed gevoel. Ik zoek iets dat echt laaaang meegaat.
Ik had gehoopd om een Son-naafdynamo te kunnen installeren, maar dat zou problematisch zijn volgens Tim. Merde, ik had gehoopd om deze te combineren met een batterij en door middel van een relais die automatisch te laten overschakelen van dynamo naar batterij als je stil staat.
Ik vermoed dat ik mijn heim meer moet zoeken in de power-leds. Als ik zag wat voor lichtsterkte die achterlampp van Peter had. Man, dat deed pijn aan je ogen!
Maar Bernard had blijkbaar ook een goede verlichting. Drie lampen met power-leds. Waren die op één batterij aangesloten? Zou ik die kunnen inbouwen in mijn neus?
Ik zit vol met vragen en ik hoop weldra een goede oplossing te vinden, want momenteel ... vrees ik ritten in het donker.
Keep that brain creative,
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
- mario
- Belofte
- Berichten: 140
- Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
- Postcode: 9300
- Fiets: GO-ONE3
- Locatie: aalst
- Contacteer:
Groot probleem die verlichting!
Ik heb vooraan op de neus als test een wit smach knipperkicht kwestie van gezien te worden gaat zeeer lang mee.
Bovenaan de GO zit er een cat-eye 500 kwestie van te kunnen zien int donker,maar is nog niet voldoende er zitten namelijk 4 aa-bat in die herlaadbaar zijn en minder voltage 1.2 ipv 1.5 lichtsterkte neemt na 2 dagen af daarom heb ik twee setjes batterijen die ik om de 2 dagen verander.
Achteraan een achterlicht met ledjes geloof 0.04 wat met stoplicht die op brommers gebruikt wordt en een klaxon in de vorm van bipperen dan nog 4 pinkers (deze zijn 20w elk,maar worden weinig gebruikt) dit zit op een bromfietsbat van 12v die onder het zadel zit.
Ik moet maar een stekker in mijn verdeelkast(in de GO) pluggen om de bat te laden.
Om de voorlichten ook op de bat te laten werken moet je een licht hebben met weinig wattage een veel licht en dat is niet zo simpel.
<<<<<<<<<daarom is mijn verlichting vooraan nog steeds op proef.
Mijn enkele rit is dagelijks meer dan 1 uur
Mario
Ik heb vooraan op de neus als test een wit smach knipperkicht kwestie van gezien te worden gaat zeeer lang mee.
Bovenaan de GO zit er een cat-eye 500 kwestie van te kunnen zien int donker,maar is nog niet voldoende er zitten namelijk 4 aa-bat in die herlaadbaar zijn en minder voltage 1.2 ipv 1.5 lichtsterkte neemt na 2 dagen af daarom heb ik twee setjes batterijen die ik om de 2 dagen verander.
Achteraan een achterlicht met ledjes geloof 0.04 wat met stoplicht die op brommers gebruikt wordt en een klaxon in de vorm van bipperen dan nog 4 pinkers (deze zijn 20w elk,maar worden weinig gebruikt) dit zit op een bromfietsbat van 12v die onder het zadel zit.
Ik moet maar een stekker in mijn verdeelkast(in de GO) pluggen om de bat te laden.
Om de voorlichten ook op de bat te laten werken moet je een licht hebben met weinig wattage een veel licht en dat is niet zo simpel.
<<<<<<<<<daarom is mijn verlichting vooraan nog steeds op proef.
Mijn enkele rit is dagelijks meer dan 1 uur
Mario
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer:
Mijn probleem is dat ik hoop ritten naar de kust te kunnen maken en ... het kan gebeuren door opstandigheden dat je veel uren in het donker dan moet rijden op de weg terug. Allez, wie vertrekt er nu om 09:00 aan de kust? Ik wil ook effie de zon zien, zunne!
Ok, voor zij die raar kijken naar deze uitspraak. Het plan is wel om dat de doen in twee dagen, he. Zaterdag: rijden naar kust. Zondag: terug rijden. Tijd tussen rijden: genieten van een briesje wind door mijn haren op het strand of een wandelingetje langs de waterkant (allez, als ik dan nog ene voet voor den andere kan zetten, he).
Ok, voor zij die raar kijken naar deze uitspraak. Het plan is wel om dat de doen in twee dagen, he. Zaterdag: rijden naar kust. Zondag: terug rijden. Tijd tussen rijden: genieten van een briesje wind door mijn haren op het strand of een wandelingetje langs de waterkant (allez, als ik dan nog ene voet voor den andere kan zetten, he).
Keep that brain creative,
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: velomobielen en verlichting
Beste oplossing is een hoofdlamp waar "Johan Mango" iedere vermetele automobilist rond dit jaargetij mee verblindt.nestofdragons schreef:Ik zit vol met vragen en ik hoop weldra een goede oplossing te vinden, want momenteel ... vrees ik ritten in het donker.
http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=1444
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
NOD,
Je kan beginnen met de 4amph batterij te vervangen door een 7amph. Heb ik in de Mango ook gedaan.
Je hebt maar voor 2u licht omdat je een 10watt halogeen in de neus hebt zitten. Ik heb in de mango nu een 5watt halogeen zitten die in combinatie met de 3watt luxeon hoofdlamp op mijn helm voldoende licht geeft om 's nachts langs een onverlicht jaagpad terug naar huis te rijden. De 5watt in combinatie met een 7amph batterij geeft echt wel voor een hele tijd licht hoor. (moet nog eens juist uitproberen hoe lang maar schat toch zo'n uur of 7 à .
Werkt op 4 herlaadbare kr16 batterijen (maatje tussen de AA's en de "dikke ronde" batterijen in). Momenteel goed voor een uur of 2 licht op de hoogste stand. De batterijen die ik nu gebruik zijn van de aldi en hebben hun beste tijd echt wel gehad. Via een collega heb ik een 3000mamphu versie van de kr16 kunnen vastkrijgen. Daardoor zal de die 2 uur wel gevoelig verhogen.
Je kan beginnen met de 4amph batterij te vervangen door een 7amph. Heb ik in de Mango ook gedaan.
Je hebt maar voor 2u licht omdat je een 10watt halogeen in de neus hebt zitten. Ik heb in de mango nu een 5watt halogeen zitten die in combinatie met de 3watt luxeon hoofdlamp op mijn helm voldoende licht geeft om 's nachts langs een onverlicht jaagpad terug naar huis te rijden. De 5watt in combinatie met een 7amph batterij geeft echt wel voor een hele tijd licht hoor. (moet nog eens juist uitproberen hoe lang maar schat toch zo'n uur of 7 à .
Werkt op 4 herlaadbare kr16 batterijen (maatje tussen de AA's en de "dikke ronde" batterijen in). Momenteel goed voor een uur of 2 licht op de hoogste stand. De batterijen die ik nu gebruik zijn van de aldi en hebben hun beste tijd echt wel gehad. Via een collega heb ik een 3000mamphu versie van de kr16 kunnen vastkrijgen. Daardoor zal de die 2 uur wel gevoelig verhogen.
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: velomobielen en verlichting
Wel, ik moet eerlijk bekennen dat dit wel heel weinig is. Met de batterij van de Versatile doe ik toch vijf tot zes ritten van gemiddeld 40 minuten per rit. Misschien is de oplossing veel eenvoudiger dan je denkt: koop gewoon een krachtiger batterij.nestofdragons schreef:Nonde nonde nonde, na twee uur was mijn batterij plat tijdens de rit rond Gent. Geen licht. Stel je voor dat ik die rit alleen had gereden!
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
Re: velomobielen en verlichting
Heb jij der ondertussen ook zo eentje Stefaan?eeuwige reiziger schreef: Beste oplossing is een hoofdlamp waar "Johan Mango" iedere vermetele automobilist rond dit jaargetij mee verblindt.
http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=1444
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer:
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: velomobielen en verlichting
Mijn hart scheurt open! Mijn ziel krijt! Ellendig is het!Johan Clerx schreef:Heb jij der ondertussen ook zo eentje Stefaan?
Neen dus...
Ondertussen werd me aangegeven dat er een tussenhandelaar in Kuurne is. Ik heb de verantwoordelijke gecontacteerd, die me wist te vertellen dat ze de gewenste hoofdlamp in voorraad hebben. Nu er wat meer vrije tijd is met de proefwerkenperiode (jajajaaaaa, leraren hebben veel vrije dagen, jajajaaaaaaaaaaa, we kennen het refreintje wel ), hoop ik zo snel mogelijk naar Kuurne te "versatielen". Dan ga ik ook een paar auto's van de weg schijnen. Ik verkneukel me er al in!
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer:
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer:
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
gewoon naar elektrinica zaak gaan, die hebben ze daar mee hopen
en anders bestellen via www.conrad.nl of www.conrad.be of www.conrad.de of http://www.de-munter.be/ deze laatste doet enkel batterijen.
en anders bestellen via www.conrad.nl of www.conrad.be of www.conrad.de of http://www.de-munter.be/ deze laatste doet enkel batterijen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Mmmmm. 'k Zal me maar van mijn beste kant laten zien, nietwaar?! Dan moet er nog deze week eentje gaan halen... Schrik echter niet van de prijs: 125 galetten per stuk. Hoor ik daar een ja?nestofdragons schreef:Eeuwige, wie is dat dan wel in Kuurne? Wil ook wel effie daar eentje halen. Wie weet kan ik je dat bezorgen wanneer ik je eens tegenkom.
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer: