Opgelet voor luie automobilisten
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
ik heb sinds het begin van de winter en dus donker 's morgends en 's avonds nog geen enkele controle gezien op fietsvelichting... kom elke dag fietsers tegen zonder licht... die vinden dat doodnormaal... ik heb twee lichten voor en één op de helm, en twee achter... ben ik de onnozelaar? Stuur maar eens een paar lidkaarten naar de politiediensten van Mechelen en Haacht, want denk dat ze daar al maanden zitten te wachten op nieuwe levering van de drukkker...
ride to live, live to ride
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Wij doen het wel. En meer zelfs, iemand met een defekte verlichting krijgt direkt (in bruikleen) een setje (voor- en achterlicht) om zijn weg reglementair verder te zetten. Als hij (of zij) hunne fiets komen tonen dat hij in orde is, recupereren wij het setje. Als da gene service is.Duckjibepete schreef: ik heb sinds het begin van de winter en dus donker 's morgends en 's avonds nog geen enkele controle gezien op fietsvelichting... kom elke dag fietsers tegen zonder licht... die vinden dat doodnormaal... ik heb twee lichten voor en één op de helm, en twee achter... ben ik de onnozelaar? Stuur maar eens een paar lidkaarten naar de politiediensten van Mechelen en Haacht, want denk dat ze daar al maanden zitten te wachten op nieuwe levering van de drukkker...
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Vandaag één van de hoofdartikels van een nieuwssite :
LONDEN - De kans dat inwoners van ontwikkelde landen omkomen door een auto-ongeluk is bijna vierhonderd keer groter dan de kans op overlijden als gevolg van internationaal terrorisme. Dat blijkt uit een studie waarover het blad Injury Prevention donderdag bericht.
Elke 26 dagen overlijden er op Amerikaanse wegen evenveel mensen als door de terreuraanslagen van 11 september 2001, aldus Nieuw-Zeelands onderzoek.
In tien bij de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) aangesloten landen zijn tussen 1994 en 2003 door terrorisme iets meer dan 3000 doden gevallen. In dezelfde tijd vielen door auto-ongelukken 390 maal meer slachtoffers.
Verder commentaar overbodig lijkt me ....
Tihamér -schrok hier toch wel ff van
LONDEN - De kans dat inwoners van ontwikkelde landen omkomen door een auto-ongeluk is bijna vierhonderd keer groter dan de kans op overlijden als gevolg van internationaal terrorisme. Dat blijkt uit een studie waarover het blad Injury Prevention donderdag bericht.
Elke 26 dagen overlijden er op Amerikaanse wegen evenveel mensen als door de terreuraanslagen van 11 september 2001, aldus Nieuw-Zeelands onderzoek.
In tien bij de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) aangesloten landen zijn tussen 1994 en 2003 door terrorisme iets meer dan 3000 doden gevallen. In dezelfde tijd vielen door auto-ongelukken 390 maal meer slachtoffers.
Verder commentaar overbodig lijkt me ....
Tihamér -schrok hier toch wel ff van
i ride my bikes to ride my bikes
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
en ook een boete?Wij doen het wel. En meer zelfs, iemand met een defekte verlichting krijgt direkt (in bruikleen) een setje (voor- en achterlicht) om zijn weg reglementair verder te zetten. Als hij (of zij) hunne fiets komen tonen dat hij in orde is, recupereren wij het setje. Als da gene service is.
marini, heb een boete gekregen zonder licht te rijden toen ik 17 was en ik weet het nog.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
Dag beste mensen,
ik zal me, als dagelijks woon-werk verkeer fietser van 40 km heen-terug, maar aansluiten bij het hoopje dat gemiddeld 2 maal per week bijna omver gereden wordt, ware het niet dat ik defensief rijd.
Een klein voorval :
Ik rijdend op het fietspad, 2 voorlichten, een achterlicht, een met ledjes bezet reflecterend bandje aan mijn linker kuit, twee reflecterende strips op mijn overtrekjes voor mijn schoenen, een achterlicht, een reflecterende strip op mijn fietsjas en mijn helm voor en achter bezet met reflecterende strips geleverd door mijn schoonzus. (aan zichtbaarheid zal het zeker niet liggen). Langs een file auto's aan het rijden die net ietsje trager is dan mijn gemiddelde snelheid.
Een auto, BMW jeep met een opgestoken ventje in van rond de 50 (waarschijnlijk mid-life) komt naast me rijden als de file stilletjes vooruit gaat, meneer was waarschijnlijk te druk bezig met het kijken naar zijn flikkerende lichtjes op zijn GPS om te zien dat er een fietser naas hem reed. Dus wat doet meneer, lekker naar rechts beginnen schuiven, niet oplettend dat er een fietspad is, neen meneer!!! Ik zie hem naderen en denk, nu hij zal het wel gauw gaan zien, aangezien ik super verlicht ben.
Maar neen hoor meneer blijft schuiven, dus zie ik me genoodzaakt om met het vlakke van mijn hand lekker hard op zijn auto te slaan. Zonde van mijn trouwring, want dat zal waarschijnlijk wel een krasje nalaten. Meneer hoort de klap, maar rijd lekker verder, dus ik maar in de remmen gaan.
Dit gebeurt geregeld eens en meestal met van die lekker grote jeeps, bmw's, mercedes, enz. Met meestal een vette rijke stinker in of iemand die een te dikke nek heeft om nog in zijn spiegels te kijken of links of rechts, laat varen dat ze hun signaalgevers gebruiken.
Dan zijn er nog de voorvallen, ik rij met een wagen en haaietanden hebben geen kracht bij mij.
Mijn auto is te groot, dus moet ik eerst maar 3 meter vooruit op het fietspad en half op de weg om te zien.
Ik heb zowel voorrang van rechts als van links, vooral als het op fietsers aankomt
Ik parkeer op het fietspad, want het is anders te ver wandelen naar de slager of de bakker.
ENZ.
Ik kan nog honderden dingen neer gaan schrijven en wekelijks maak ik het mee. Het is een schande dat dit zomaar kan gebeuren.
Gelukkig kan ik 15 van mijn 20 km langs het kanaal Kortrijk-Bossuit afleggen en heb ik meestal geen last van koning/keizer auto. Maar soms wel van schoolgaande kinderen of jongeren die het niet nodig vinden om plaats te maken voor een fietser, na een 5-tal keer beleefd vragen om plaats te maken, die sneller rijdt dan hen.
Dus het is niet alleen koning/keizer auto, het is ook de jeugd die er zijn laarzen aan veegt qua respect. Wat zal dat geven als die jongelui achter een autostuur zitten????
Een vrolijke toekomst gaan we tegemoet.
MVG,
Kevin
ik zal me, als dagelijks woon-werk verkeer fietser van 40 km heen-terug, maar aansluiten bij het hoopje dat gemiddeld 2 maal per week bijna omver gereden wordt, ware het niet dat ik defensief rijd.
Een klein voorval :
Ik rijdend op het fietspad, 2 voorlichten, een achterlicht, een met ledjes bezet reflecterend bandje aan mijn linker kuit, twee reflecterende strips op mijn overtrekjes voor mijn schoenen, een achterlicht, een reflecterende strip op mijn fietsjas en mijn helm voor en achter bezet met reflecterende strips geleverd door mijn schoonzus. (aan zichtbaarheid zal het zeker niet liggen). Langs een file auto's aan het rijden die net ietsje trager is dan mijn gemiddelde snelheid.
Een auto, BMW jeep met een opgestoken ventje in van rond de 50 (waarschijnlijk mid-life) komt naast me rijden als de file stilletjes vooruit gaat, meneer was waarschijnlijk te druk bezig met het kijken naar zijn flikkerende lichtjes op zijn GPS om te zien dat er een fietser naas hem reed. Dus wat doet meneer, lekker naar rechts beginnen schuiven, niet oplettend dat er een fietspad is, neen meneer!!! Ik zie hem naderen en denk, nu hij zal het wel gauw gaan zien, aangezien ik super verlicht ben.
Maar neen hoor meneer blijft schuiven, dus zie ik me genoodzaakt om met het vlakke van mijn hand lekker hard op zijn auto te slaan. Zonde van mijn trouwring, want dat zal waarschijnlijk wel een krasje nalaten. Meneer hoort de klap, maar rijd lekker verder, dus ik maar in de remmen gaan.
Dit gebeurt geregeld eens en meestal met van die lekker grote jeeps, bmw's, mercedes, enz. Met meestal een vette rijke stinker in of iemand die een te dikke nek heeft om nog in zijn spiegels te kijken of links of rechts, laat varen dat ze hun signaalgevers gebruiken.
Dan zijn er nog de voorvallen, ik rij met een wagen en haaietanden hebben geen kracht bij mij.
Mijn auto is te groot, dus moet ik eerst maar 3 meter vooruit op het fietspad en half op de weg om te zien.
Ik heb zowel voorrang van rechts als van links, vooral als het op fietsers aankomt
Ik parkeer op het fietspad, want het is anders te ver wandelen naar de slager of de bakker.
ENZ.
Ik kan nog honderden dingen neer gaan schrijven en wekelijks maak ik het mee. Het is een schande dat dit zomaar kan gebeuren.
Gelukkig kan ik 15 van mijn 20 km langs het kanaal Kortrijk-Bossuit afleggen en heb ik meestal geen last van koning/keizer auto. Maar soms wel van schoolgaande kinderen of jongeren die het niet nodig vinden om plaats te maken voor een fietser, na een 5-tal keer beleefd vragen om plaats te maken, die sneller rijdt dan hen.
Dus het is niet alleen koning/keizer auto, het is ook de jeugd die er zijn laarzen aan veegt qua respect. Wat zal dat geven als die jongelui achter een autostuur zitten????
Een vrolijke toekomst gaan we tegemoet.
MVG,
Kevin
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
ja ontspan u , kijk tijdens het fietsen af en toe eens naar de schone natuur die ge passeert,laat u scharmeren door schone dames in dikke winterjassen(denk maar dat ze schoon zijn) doe aan zen technieken om die ijzige wind je niet te laten deren. probeer ook joga op je fiets maar schakel dan wel over op een flevo, dan heb je je armen al vrij ,droom weg van die ligger die je altijd al hebben wil maar nog niet hebt....
marini, stel dan een 10stappen plan op om hem zo snel mogelijk te hebben .excuseer dacht dat ik in de babelhoek zat.
marini, stel dan een 10stappen plan op om hem zo snel mogelijk te hebben .excuseer dacht dat ik in de babelhoek zat.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
Ik heb het niet over de ordehandhavers, ze kunnen idd niet overal tegelijk zijn en volgens mij verrichten ze toch knap werk (toch waar ik rijd, ik zie geregeld controle, maar mag steeds verder rijden). Maar over de solidariteit van de automobilisten en in het bijzonder van de rijke automobilisten. (niet dat iedere rijke automobilist zo'n "klootzak" is natuurlijk)
verder ook het besef van de jeugd dat niet alles hun terrein is en dat er ook nog andere mensen met fietsen en wagens rijden (solidariteit dus).
Mvg,
Kevin
verder ook het besef van de jeugd dat niet alles hun terrein is en dat er ook nog andere mensen met fietsen en wagens rijden (solidariteit dus).
Mvg,
Kevin
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Eens gerecupureerd ga je toch ovr tot boete inning, want dan hebben ze weer geen licht;-) (grapje, MAAR het zou kunnen he)ma go schreef:
Wij doen het wel. En meer zelfs, iemand met een defekte verlichting krijgt direkt (in bruikleen) een setje (voor- en achterlicht) om zijn weg reglementair verder te zetten. Als hij (of zij) hunne fiets komen tonen dat hij in orde is, recupereren wij het setje. Als da gene service is.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Tja, het is hetzelfde als met vliegtuigen. Gaat daar iets verkeerd, dan zijn er direct veel slachtoffers. Bij een fikse aanrijding is dat aantal beduidend minder. Wanneer hoor je écht iets over aanrijdingen? Als het een kop-staart-aanrijding is in veelvoud.allewedertje schreef:In tien bij de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) aangesloten landen zijn tussen 1994 en 2003 door terrorisme iets meer dan 3000 doden gevallen. In dezelfde tijd vielen door auto-ongelukken 390 maal meer slachtoffers. [/i]
Verder commentaar overbodig lijkt me ....
Net als dat terrorisme; goed, daar zit nog de 'bewust veroorzaakt'-factor bij waardoor het meer in het nieuws springt. Maar het aantal doden in het verkeer is inderdaad niet gering.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer:
Ik heb al eens opgemerkt dat infeite veel van de ongevallen met fietsers kunnen vermeden worden. Veel fietsers zien meer naar de grond dan voor zich uit. Wij, liggers, hebben daar geen last van. Hoeveel keer heb ik niet gezien dat er iemand schrok als ik drie meter voor hen ben.
OK, je moet gezien worden. Maar, je moet ook kijken, he.
OK, je moet gezien worden. Maar, je moet ook kijken, he.
Keep that brain creative,
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
in antwoord op bjiwke zijn bericht zou je kunnen stellen dat ze gerust meer agenten kunnen de straat opsturen voor alle soort controles, de boetes die ze jkunnen uitschrijven zullen in het begin dikwijls al voldoende zijn om die jongens van een vet maandloon te voorzien,
maar is het niet zo dat er agenten te kort zijn en dat er ook niet genoeg vinden, of heeft dat er nu echt nieks mee te maken.
het idee is wel juist, dacht ik?
maar is het niet zo dat er agenten te kort zijn en dat er ook niet genoeg vinden, of heeft dat er nu echt nieks mee te maken.
het idee is wel juist, dacht ik?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Neen, aanvankelijk niet.marini schreef:..........
en ook een boete?
marini, heb een boete gekregen zonder licht te rijden toen ik 17 was en ik weet het nog.
Maak wel het verschil tussen een defekt licht en gewoon te lui om je dynamo aan te leggen.
Gedurende de ganse donkere periode wordt er regelmatig controle gedaan en worden er lijsten opgemaakt; zijt ge twee keer te lui om je licht aan te steken hebt ge prijs. Voor defecten krijgt ge altijd de kans om die te herstellen; niet herstellen is prijs.
@ PP
Ik dacht altijd dat er twee woorden waren met "te" voor die goed waren
met name :
te-vreden en te-pels.
Hoe Waar is PP zijn bericht naar toe :-k
Laatst gewijzigd door marksje op vr 02 dec 2005, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...