Vluchtende fietsers verpesten je dag.

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Vluchtende fietsers verpesten je dag.

#1 Bericht door Ward De Meyer »

Vandaag reed ik s'middags naar Merksem. Was net vertrokken thuis en in de verte kwamen er twee fietsers aan die ten eerste al aan de verkeerde kant van het fietspad reden, en dan nog heel het fietspad bezetten. Ik kwam dichter en dichter, en blijkbaar hadden ze het zo druk met praten dat ze mij niet zagen afkomen. Ik belde, geen reactie, net voor hun wiel moest ik me helemaal opzij werpen, of het werd een pijnlijke aanrijding.
Ik raakte één fietser die overeind bleef, maar zelf vloog ik de grond op. Toen ik eenmaal terug recht kon staan, fietsten die twee er snel vandoor.
Dat was er voor mij toch iets te veel aan. Ik heb daar als een gek, mijn klep open gezet maar niets weerhield hen op te stoppen. Ik ontplofte vanbinnen. Ik wilde terug op mijn fiets stappen. Mijn bagagebak was lelijk toegetakeld, en mijn stuur stond helemaal krom ten opzichte van mijn voorwiel. Nadat dit terug ok was, fiets gedraaid en er achteraan.
Ik kon ze niet meer vinden. Heb blokje rond gereden maar niet gevonden. Misschien maar goed, dat ik ze niet vond, want ik kookte van woede en dan heb je de situatie niet meer onder controle.

Zut, het spookt nog steeds door mijn hoofd, maar ik snap niet dat je zoiets kan doen.
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#2 Bericht door WFvN »

Tettergat? Nee..... Pechvogel
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gast

#3 Bericht door Gast »

Pechvogel? Nee... Mecanicien
Ward, je kunt beginnen met repareren. Je moet blijkbaar nog leren anticiperen. In feite is het beter te voorkomen dan te genezen.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#4 Bericht door Ward De Meyer »

Patrick,

Ik wil geen nieuwe discussie aangaan, van hoe het wel of niet moet, maar dit moest ik gewoon effe kwijt.

Er is een smal fietspaadje van een meter beschikbaar. Dan zijn er twee kl*ten die in de verkeerde richting op het fietspad rijden, en dan ook nog eens naast elkaar rijden zodat er helemaal geen doorgang aan is. Ze letten zelfs niet op of er nu eigenlijk ook fietsers kunnen aankomen.
Op die moment, voel je je echt benadeeld, waardoor remmen tegen je principe is. Het is niet de juiste ingesteldheid wrs, maar zo reageerde ik op die moment.

Ward- In het weekend zal ik dan maar mijn bak herspuiten -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#5 Bericht door Duckjibepete »

naast je rem staat een bel, als je echt niet wil remmen, eerst effe bellen, een beller is sneller :wink:
En je hebt toch stembanden? Roepen helpt ook hoor!
Je moet er echt rekening mee houden dat je lager ligt, jou kennende héél erg snel onderweg bent, en jij wel ver vooruit kijkt. Mensen die aan het keuvelen zijn verwachten dat niet... ook al zijn ze niet in hun recht... jij zit toch met de brokken :roll:
Laatst gewijzigd door Duckjibepete op wo 19 okt 2005, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ride to live, live to ride

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#6 Bericht door Ward De Meyer »

peter schreef:naast je rem staat een bel, als je echt niet wil remmen, eerst effe bellen, een beller is sneller :wink:
Nou die bel werkte, maar blijkbaar waren ze zo in gesprek, dat zelfs dat hun ontging.

Ward- Leve de airzound? -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gast

#7 Bericht door Gast »

Maar Ward, er kan geen discussie bestaan hierover. Ik begrijp je maar al te goed. Je bent het slachtoffer van slecht verkeersgedrag van anderen. Ondertussen zit je wél weeral met repareerwerk. Het is je aangedaan door die anderen, maar jij mag er voor opdraaien. Je kent die anderen niet eens, ze zijn er vandoor. Mijn eerste regel : houd rekening met de stommiteiten van een ander vooraleer je zelf eraan begint.

Plaats reactie