Hoofdlamp - Silva 3 Watt luxeon
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Ik vind al die getallen en termen vreselijk moeilijk.
De ene spreekt over over wattage, de andere spreekt over lumen.
En ik heb net een lamp gekocht met slechts 1 led (die nooit zou stuk gaan) en daarvan wordt gezegd dat ze 15 lux geeft.
http://www.kinetics.org.uk/html/battery_lights.shtml
Die 15 lux is in ieder geval zeer zichtbaar.
Maar ik kan langs geen kanten vergelijken met wat jullie hebben want al die termen zijn Chinees.
Kan iemand mij een "simpele" uitleg geven?
Oh ja, nog andere mensen spreken over x aantal "candle lights".
(of is dat misschien mijn Lux of Lumen of zoiets???)
En blijkbaar is er ook een verschil tussen 20 watt of 20 watt halogeen!
De ene spreekt over over wattage, de andere spreekt over lumen.
En ik heb net een lamp gekocht met slechts 1 led (die nooit zou stuk gaan) en daarvan wordt gezegd dat ze 15 lux geeft.
http://www.kinetics.org.uk/html/battery_lights.shtml
Die 15 lux is in ieder geval zeer zichtbaar.
Maar ik kan langs geen kanten vergelijken met wat jullie hebben want al die termen zijn Chinees.
Kan iemand mij een "simpele" uitleg geven?
Oh ja, nog andere mensen spreken over x aantal "candle lights".
(of is dat misschien mijn Lux of Lumen of zoiets???)
En blijkbaar is er ook een verschil tussen 20 watt of 20 watt halogeen!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Die KR14 batterijen van Varta waarover je het hebt, zijn dat de zogenaamde babybatterijen (3000mAh, 1,2V)?Johan Clerx schreef:Ik ben blij dat hij je bevalt eeuwige. Heb die lamp nu een maand of twee en heb me die (toch wat prijzige) aankoop nog geen moment beklaagd. Ik gebruik tegenwoordig enkel nog de bijgeleverde powerpack waar je 4 KR14 batterijen in kan steken (je weet wel, van die ronde die een maatje dikker zijn dan de AAkes). Via een collega heb ik een setje van Varta met een "vermogen" van 3000mah te pakken kunnen krijgen. Het verschil met de "gewone" oplaadbare batterijen uit den Aldi is toch opmerkelijk. Lamp lijkt nog meer licht te geven. Bovendien zijn die Nimh batterijen, dus zonder geheugen effect.
- Bijlagen
-
- VARTA BABY.jpg (9.88 KiB) 2868 keer bekeken
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Bedankt Willem, toch bleef het moeilijk en heb ik zelf ook nog wat gezocht. Deze site legt het voor mij al iets duidelijker uit en heeft nog een mooie schematische samenvatting onderaan
http://www.veilig.nl/techniek/lumen.htm
http://www.veilig.nl/techniek/lumen.htm
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- Willem
- Helper
- Berichten: 470
- Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
- Postcode: 9000
- Fiets: Challenge Hurricane
- Locatie: 9000 Gent
- Contacteer:
Inderdaad zeer duidelijk uitgelegd!Proes schreef:Bedankt Willem, toch bleef het moeilijk en heb ik zelf ook nog wat gezocht. Deze site legt het voor mij al iets duidelijker uit en heeft nog een mooie schematische samenvatting onderaan
http://www.veilig.nl/techniek/lumen.htm
Willem Van Besien
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Johan Clerx schreef:..... Het verschil met de "gewone" oplaadbare batterijen uit den Aldi is toch opmerkelijk. Lamp lijkt nog meer licht te geven. Bovendien zijn die Nimh batterijen, dus zonder geheugen effect.
Een tijdje terug kocht ik in de Lidl (speciale aanbieding) oplaadbare batterijen type AAA. Betreft Ni-MH batt met 1,2 V out en 800 mAh. Een groot verschil met de normale Ni Cad van 240 mAh die ik ervoor had.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
- nestofdragons
- Public Relations
- Berichten: 785
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
- Postcode: 2640
- Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
- Contacteer:
Hey, Marini, ge lanceert een idee. Wat als we een houder zelf maken waar we grote batterijen in plaatsen. Hetzelfde aantal Volt, maar ... een grote capaciteit (mAh). We koppelen dan dat sstappeltje batterijen met een fiche aan de plaatsen waar normaal de batterijen zitten en ... we kunnen veeeeeeel langer met dat licht fietsen.
is het echt zo eenvoudig ????
Of ... zijn we weeral een dodelijke factor vergeten?
is het echt zo eenvoudig ????
Of ... zijn we weeral een dodelijke factor vergeten?
Keep that brain creative,
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Momenteel zijn er al oplaadbare types batterijen van het formaat AA of AA (ook wel penlites genoemd) van 2500 mAh. Hoe hoger deze mAh waarde, hoe langer ze meegaan op 1 lading.ma go schreef:Een tijdje terug kocht ik in de Lidl (speciale aanbieding) oplaadbare batterijen type AAA. Betreft Ni-MH batt met 1,2 V out en 800 mAh. Een groot verschil met de normale Ni Cad van 240 mAh die ik ervoor had.
Tihamér -gaat wss ook overschakelen op oplaadbare penlites voor zijn FAW
i ride my bikes to ride my bikes
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
nest, past wel op, der is altijd ene de zwakste en deze is het eerste ontladen, helaas krijgen de andere het op het laatste dan zwaarder te verduren,
alee ja op zich geen probleem, maar waarom prutsen als ge anders choon oplossingen hebt.
alee ja op zich geen probleem, maar waarom prutsen als ge anders choon oplossingen hebt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
Duckjibepete schreef::roll: gewicht 8)
naafdynamo en enkele reservelampjes zijn de enige oplossing...
ah! dan u peter dank u
ik begon me al eenzaam te voelen in mijn
drang naar zelfbedruipende lichtsystemen
mensen toch, al die accus en oplaadbare batterijen, groter en groter
en groter...
das allemaal goed en wel, maar een alternator met een aangekoppelde
kleine en lichte accu is toch de enige echte oplossing?
altijd licht, nooit opladen... ik vind dat er daarveel te weinig aandacht wordt
aan besteed, vooral in de VM wereld, ik vind het frappant dat geen enkele
VM-fabrikant daaraan aandacht besteed
via eeuwige reizeiger weet ik dat SON een achterwielnaaf zou hebben
gebouwd voor de Thorax, wat me zeer intrigeert
het zou toch veel beter zijn van zoiets in te bouwen (een son voel je dus
echt wel niet zulle) en een klein onnozel accutje als buffer te plaatsen
ipv al die massas AH accus enzo?
dan kan je overal naartoe, zonder dat je aan je accus moet denken
want zie dat je ergens op een berg een schoon meisje tegenkomt, dan wil
je toch niet zeggen "sorry, mijn accus gaan leegraken, ik moet weer weg" ?
fietsen gaat toch om vrijheid?
of niet soms?