Herfst volop aan de gang.

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

Herfst volop aan de gang.

#1 Bericht door GeertJ »

Hoi,

Vandaag eindelijk eens een klein afstandje weesten rijden (±30km) lang het kanaal van schipdonk. Ging totaal niet vooruit maar swat. Wat me wel opviel was dat er enorm veel eikels op de baan lagen als ge in vinderhout (bierstalbrug) richting deinze rijdt, tot aan de splitsing met de andere kanalen. Opletten dus daar.
Grtz
Geert - Vind gem. van 25km/h enorm traag, wat een maand stil liggen kan doen :? -Joos
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

eikels

#2 Bericht door Wouter D »

die eikels vliegen enkel weg als je erover rijdt, hebben er deze week al eens over gefietst, is helemaal geen probleem, vraag maar aan marc
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#3 Bericht door wost »

Ik heb het niet zo voor eikels, eikels zijn vaak gevaarlijk. Maar even serieus, op fietspaden vind je dikwijls stenen, glas, blikjes,... hebben jullie daar ook last van?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

glas en stenen

#4 Bericht door Wouter D »

stenen niet zo direct, wel steengruis dat van de wegen is afgereden, zand en modder en idd vooral glas, hoe het daar ook verzeild geraakt, je komt het niet graag tegen.

weet je dat er een soort van vereniging of dienst bestaat die de staat van de vlaamse fietspaden bijhoud en zo nodig de betreffende fietspaden laat ruimen op herstellen. Deze organizatie heet "de fietswacht" hierover zal wel iets te vinden zijn op het net, het telefoon nr heb ik heir al eens achtergelaten, als je het nr wil, geef ik het nog wel eens door.

wouter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#5 Bericht door graddus »

Er zijn soms ergere eikels die je kunt tegenkomen op het fietspad...

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

eikels

#6 Bericht door El Stino »

inderdaad, Marc ... :wink:
Stijn VDM

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: glas en stenen

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:weet je dat er een soort van vereniging of dienst bestaat die de staat van de vlaamse fietspaden bijhoud en zo nodig de betreffende fietspaden laat ruimen op herstellen. Deze organizatie heet "de fietswacht" hierover zal wel iets te vinden zijn op het net, het telefoon nr heb ik heir al eens achtergelaten, als je het nr wil, geef ik het nog wel eens door.
Inderdaad, maar "Fietswacht" is een vrijwilligersorganisatie dat problemen op de fietspaden aan de bevoegde diensten doorgeeft. Zelf herstelt het niets.

http://www.fietswacht.be/

Plaats reactie