Afscheid nemen doet pijn...

Bericht
Auteur
Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#16 Bericht door Frank II »

1 woord Ward: Beterschap!






2e woord: succes!

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#17 Bericht door Brechtix »

peter schreef:defensief rijden is een must... spijtig genoeg beseffen de meeste autobestuurders dit niet. :(
Het zet me toch ook wel aan het denken. Zolang je in de bebouwde kom of op de jaagpaden rijdt is er geen probleem en heb je het nog redelijk in de hand, maar eens je in de tussenzone van provinciebanen en steenwegen zit, ben je toch min of meer overgeleverd aan het gedrag van de automobilisten.

Je kan wel defensief rijden, ja, maar je kan toch ook niet voor elke oprit en zijstraat vertragen voor het geval er ene geen voorrang geeft. Veertig is daar te traag om op de weg te rijden en te snel voor het fietspad. Ikzelf rij voor de fun en dus waar het lekker fietsen is, maar iemand zoals Ward die al zijn verplaatsingen met de velo doet kan niet ontsnappen aan zo'n situaties.

Er ligt dus inderdaad een fout bij Het Systeem. Maar het is zoals met de motor, hoe goed je ook kan rijden, als je ieder jaar eens een accident hebt, in je recht maar met gebroken botten, dan zet je daar op de duur ook een punt achter terwijl je nog min of meer heel bent.

Anderzijds, er zijn ook een aantal mensen die nooit iets tegenkomen. Wat zijn jullie strategieën?

@ Ward: alles gaat voorbij. Misschien is een chill-out periode niet slecht. Bemoedigende schouderklopjes en hartelijke groeten.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#18 Bericht door Recumby »

ook van mij het allerbeste toegewenst!
veel moed
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#19 Bericht door Willem »

Dat lijkt mij een juiste analyse, Brecht.
Ik ben zelf nog nooit iets tegen gekomen, en waarschijnlijk is dat omdat ik bijna nooit op provinciewegen rij.
Ik rij wel relatief veel door de stad (Gent), maar daar kan je gemakkelijk je plaats opeisen op de weg. Sommige chauffeurs worden daar wel eens ongeduldig van, maar gevaarlijk wordt het nooit.
Mijn rijstijl is (volgens mij) een gezonde mengeling tussen defensief en assertief: ik eis mijn plaats op, maar ik ga er toch zoveel mogelijk vanuit dat ik onzichtbaar ben. Maar zoals je zegt, Brecht, op provinciewegen is dat praktisch zeer moeilijk...

Grote fiets-autostrades, met een eindje daarnaast misschien nog een klein strookje voor auto's, het zou mooi zijn...
Minder lintbebouwing, 't zou misschien ook al een oplossing zijn...
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#20 Bericht door tom peeters »

Ik heb nog niet het genoegen gehad om Ward te kunnen ontmoeten. Maar o.a. de bijdragen van Ward op dit forum hebben mijn interesse voor velomobielen aangescherpt. Ik voel mij niet geplaatst om hier nu een mening te uiten over iemand die ik niet persoonlijk ken, maar ik wil wel mijn respect uiten voor een moeilijke beslissing die vader en zoon hebben moeten nemen. Veel sterkte.
Tom Peeters
tom peeters

Gebruikersavatar
Jwn
Neo Prof
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 21:32
Fiets: Hurri
Locatie: Hoboken (Antwerpen)
Contacteer:

#21 Bericht door Jwn »

Ward,

Ik moet eerlijk zijn dat ik de opmerking wel eens durfde geven dat we ooit wel eens naar je begrafenis zouden kunnen. Ik vond je enthousiasme rond het ligfietsen altijd opmerkelijk, maar idd dikwijls ten nadele van je gezondheid. De "verkeersmaatschappij" is nu eenmaal afgestemd op auto's, en er rijden er veel te veel rond, en iedereen maakt daardoor continue fouten. Altijd voorlaten dus, die domme andere weggebruikers, want ze zijn wel de sterkste en kunnen je je leven kosten.

Ik wens je heel veel beterschap, en hopelijk krijg je de kneepjes van het defensief rijden onder de knie, en kan je vader daarna je ook weer met een gerust hart het pad opsturen. Uiteraard wil ik je graag terug tegenkomen met je ligger op een of andere volgende gelegenheid... want je ging ervoor met je hart en ziel.

Succes en hopelijk tot zeer binnenkort.

Groeten,

Jwn

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#22 Bericht door Ward De Meyer »

Gisteren was het dan zover, mango op de aanhangwagen om hem wat later bij Tim binnen te rollen. Achterwiel staat blijkbaar ook helemaal krom. Hier stopt het dan...

Ik begin me toch af te vragen voor wa ik nog leef :(

Ward- Ik heb er geen woorden voor -De Meyer

Gast

#23 Bericht door Gast »

Kop op Ward. Lees alle commentaren van de anderen nog eens goed, er staat veel wijze raad in.

Ik ben er van overtuigd dat we je nog "liggend" terug zien.

Veel beterschap en hou de moed er in.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#24 Bericht door Johan Clerx »

Hoofd omhoog Ward.

Je weet dat je hier heel wat vrienden hebt gemaakt die je altijd zullen steunen en waar je altijd op kan terugvallen. Je komt hier wel door. Probeer je nu op je examens te concentreren. Das al een eerste stap. :wink:

gert
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 20 jun 2004, 10:22
Postcode: 9450
Fiets: gele hurri sport
Locatie: haaltert
Contacteer:

#25 Bericht door gert »

Ward, ik zou nog effe wachten om de velomobiel te verkopen. Je vader heeft emotioneel gereageerd ( wat op da moment begrijpelijk is). Emotie is een slechte raadgever. Laat er een goede examenperiode over heengaan , toon je ongelukkig zonder je velomobiel ... en wie weet draait je vader wa bij. Dat ligfietsen is als sommige virussen, dat blijft in je bloed hangen en op een bepaald moment vertoont dat zijn symptomen en zie .... daar rijdt Ward weer met zijne Mango :wink:

Tot straks , een goed herstel en dikke groeten \:D/

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#26 Bericht door de bakker »

effe bijkomen ward.

zo'n verzekeringsgeval kan makkelijk twee jaar duren als beide partijen een andere mening hebben (go-one). in dit geval zal alles wel sneller gaan. laten we hopen dat het toch traag genoeg gaat om de gemoederen te sussen en zo de Mango te kunnen behouden.

als het toch op verkopen aankomt vooral niet vergeten de mogelijke koper te vertellen dat deze Mango een flink ongeval gehad heeft, overal piept en dat je blij bent ervanaf te zijn. als je de prijs dan ook nog heeeeel hoog houd kan je er in afwachting van de verkoop nog zeer lang mee rijden. :lol:

ondertussen traagjes vader inlichten dat je nu denkt aan een opgefokt brommerke. misschien ziet ie de velomobiel dan toch in een ander licht en mag die blijven.

groeten

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#27 Bericht door Frank II »

'k zie dat Ward reeds terug op het forum zit. (zie ligfiets(t)er spotted)

Tja 't bloed kruipt waar't niet gaan kan.

Gast

#28 Bericht door Gast »

Afkicken van dit forum zou zijn dood betekenen. :wink:

Best is dat hij hier blijft. Zal hem nog meer stimuleren om goeie examens te doen en dan eens zijn oor te luisteren te leggen bij vader Demeyer

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#29 Bericht door Ward De Meyer »

ja kheb het geprobeerd om het zonder forum te doen, maar daarin ben ik dus gefaald. Het nieuws of geroddel is veel te verslavend om te missen.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#30 Bericht door wost »

Wat een kort afscheid, welcome back!!!!!
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Plaats reactie