Afscheid nemen doet pijn...

Bericht
Auteur
Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Afscheid nemen doet pijn...

#1 Bericht door Ward De Meyer »

Ik weet niet goed hoe ik het schrijven moet, maar ik doe toch een poging om te verduidelijken waarom ik verplicht uit het ligfietswereldje moet stappen.

Vrijdag 27mei, ik rij naar school. Ben net vertrokken thuis, 2km verder rij ik frontaal in op een auto die zonder kijken het fietspad kruist en vlak voor me dus de straat in rijdt. Na de klap draait mijn mango 90° om nog eens met de achterzijde de Saab te raken.
De man van de wagen springt uit zijn wagen, en komt op me afgelopen, vraagt of alles met me OK is, maar ik kan niet meer antwoorden van de schrik. Als ik uit mijn velomobiel kruip voel ik een helse pijn aan mijn been, en dit blijkt 20cm te zijn opengereten, niet niet tot op het bot.
Ik ga met de man mee naar zijn huis iets verderop om een doek te halen om het bloed te deppen. De ambulance wordt gebeld en 5minuten later ben ik op weg naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis wordt ik meteen verdoofd en mijn been genaaid.
3uur later verlaat ik het ziekenhuis met krukken. Buiten dat been heb ik mijn pink verstuikt, en heb ik op mijn armen en benen wat schaafwonden.

Als mijn vader dit verhaal hoort is hij woest, wat ik wel begrijpen kan.
Zondagmorgen komt de politie langs voor een PV en weet me te zeggen dat ik volledig in mijn recht was.
Van mijn vader krijg ik een totaal velomobiel-ligfiets verbod en ook stopzetting van wedstrijden, evenementen,… Hij zegt me wel dat ik aan de laatste twee ongevallen geen schuld tref. Een magere troost voor me.

Mijn mango is in beslag genomen door mijn vader. Ik mag hem wel laten herstellen als de verzekering van de tegenpartij zou uitbetalen, maar erna moet ik hem verkopen. Dat is voor mij heel pijnlijk. Ik heb drie jaar gespaard om een velomobiel te kunnen financieren en nu wordt mijn fiets van me afgenomen.

Ligfietsen was voor mij een deel van mijn leven geworden. Ieder weekend viel er wel iets te doen. Ik stak er veel tijd in, maar genoot van de vele kilometers.
Het is dan ook heel pijnlijk voor me om mijn hobby en vervoersmiddel van de ene op de andere dag te moeten opzeggen.

Ik stop hier met typen, want heb een krop in de keel.
Ik wil jullie bedanken voor de leuke herinneringen, sfeer, gezelligheid, en vele kilometers…
Het zal steeds een pijnlijke leegte blijven.
Ik zal met jaloezie naar iedere voorbijkomende ligfiets zien…

Ik meld me dan ook bij het forum af, want het zal me enkel nog meer heimwee geven.

Misschien tot kijk, maar niet tot liggens,


Ward- Met tranen in de ogen wil ik afscheid nemen… -De Meyer

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

lap, ward, idd een zeer pijnlijke stap in je leven,
ondanks het feit dat we je regelmatig moesten wijzen op je fouten en je weer op het rechte pad moesten dragen, is het toch jammer je op die manier vaarwel te moeten zeggen, ik wens je hierbij veel sterkte en misschien als je eens afstudeert en werkt, kunnen we je opnieuw verwelkomen in je kennismaking met de ligfiets.

het ga je goed en misschien komen we mekaar nog wel eens tegen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
stijnqc
Belofte
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 21:08
Postcode: 2650
Locatie: Edegem
Contacteer:

#3 Bericht door stijnqc »

Moed houden Ward. Op een dag rij je me weer eens voorbij en dan zal de lach op je gezicht des te groter zijn.

Zou zeggen, sluit je thuis niet op. Blijf contact houden...wees blij, je leeft en dat wil je vader nog graag even zo houden.

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#4 Bericht door Willem »

Dit is inderdaad heel jammer...
Maar ik heb ook zo wel het vermoeden dat we je nog gaan terugzien op/in de ligfiets. Hopelijk zo snel mogelijk.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#5 Bericht door wost »

Ward een gouden tip: Goede examens stemmen vaders gunstig, ga ervoor.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#6 Bericht door lmoens »

Als "oudje" begrijp ik je vader. Ik mocht destijds ook niet koersen van mijn pa.

Maar waar het hart van vol is... daar is de tijd bondgenoot van.

Sterkte

Louis
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#7 Bericht door renaat »

Beste Ward,

hopelijk herstel je snel.
Je gaat in ieder geval ook tijd hebben om na te denken. Hopelijk kom je tot het besef dat defensief rijden een MUST is in het verkeer. Ongelukken zijn helaas niet altijd te vermijden maar de impact kan vaak sterk verminderd worden. Het heeft dus niets te maken als je in je recht bent of niet maar wel dat je ten alle prijze ongelukken probeert te voorkomen.

Als dat besef gekomen is dan ben ik zeker dat je vader bijdraait want d'er is geen enkele vader die zijn kind zijn levensvreugde ontneemt. (en ik kan het weten want ik ben zelf een vader)

Tijd voor reflectie Ward, ik ben zeker dat je er sterker uit komt.
Good Luck,
CU soon,

renaat
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#8 Bericht door graddus »

Wijzere woorden dan Renaat kan ik niet spreken. Tot de volgende!!!

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#9 Bericht door marksje »

Ward de tip van WOST is inderdaad goud waard, ga nu voluit voor een goed examen en bedenk : " de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend ".
Kop op, we zien mekaar zeker nog al liggend weer.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#10 Bericht door Frank D »

Ward, het ga je goed. Hopelijk komt het met dat been in orde en hou je er niks aan over.

Greet
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 03 mei 2004, 10:01
Fiets: Challenge hurricane mini
Locatie: Antwerpen/ Nijlen
Contacteer:

#11 Bericht door Greet »

Lap Antwerpse ligger uit het spel :( maar inderdaad wie weet kom je er snel terug bij!

Genees ze goed en succes met je examens

Groetjes Greet

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#12 Bericht door Luc Willaert »

Veel beterschap gewenst,

Ga inderdaad maar voor die examens (beeeuuuuuuuuhhh) en dan zien we je binnenkort terug op de ligger.

Groeten

Luc - ik was al 32 toen ik de ligfiets ontdekte - Willaert

Gebruikersavatar
babl
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 jan 2005, 14:13
Postcode: 2800
Fiets: Optima Orca
Locatie: Mechelen
Contacteer:

#13 Bericht door babl »

Veel beterschap, Ward!

Bart
-- Bart
Optima Orca, Thys 222CVT

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#14 Bericht door Johan Clerx »

Jong toch. Wij gaat ons nu volgende keer van bij Tim tot aan het Albertkanaal gidsen.

Lees de berichten van renaat ed nog maar eens na... meer kan ik daar denk ik niet aan toevoegen.

Ik ga je in ieder geval missen en hoop eigenlijk dat je (misschien na een korte afwezigheid) dit forum toch regelmatig blijft bezoeken en lekker meetettert.

Zoals hierboven al vermeld: de soep zal uiteindelijk wel niet zo warm gegeten worden al heeft ze deze keer misschien wel wat meer tijd nodig om af te koelen...

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#15 Bericht door Duckjibepete »

:cry: mensen in auto's beseffen nog steeds niet dat ze met moordwapens rondrijden... gelukkig kom je er goed vanaf! Maar idd, defensief rijden is een must... spijtig genoeg beseffen de meeste autobestuurders dit niet. :( Als je kan bewijzen aan je papa dat je je wel kan gedragen in het verkeer rij je binnenkort wel terug met de ligger! :wink:
ride to live, live to ride

Plaats reactie