Aankoop tweedehands velomobiel

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

Wim -de roetsende schreef:Zelfs een Quest/Strada van 2008 brengt dat geld waarschijnlijk niet op.

Ik zag een Quest (erg mooi, geen schade, weinig km) van 10 jaar voor €3500,- Dat vind ik een redelijk bedrag. Ik zou voor een VM van die leeftijd geen €4500,- uitgeven.

Er staat er trouwens 1 te koop voor dat geld. Vraagprijs €4500
Quest 567 afleverdatum december 2011
Die is dus pas 4,5 jaar
Vraagprijs schommelt ook flink door wat er op de tweedehandsmarkt te vinden is. Waar is de tijd bijvoorbeeld dat je een tweedehands Quest van meerdere jaren oud nog bijna aan de aankoopprijs kon slijten? Nu lijken de snelle jongens in Nederland meer voor een DF te gaan, wat ook zo z'n gevolgen heeft voor de prijszetting van de Q.

Veel hangt ook af van de haast waarmee de eigenaar van zijn velomobiel wil scheiden. Er zijn in het verleden nog velomobielen over de toonbank gegaan voor belachelijk lage prijzen. Ik herinner me een alleweder die voor een paar honderd euro van de hand werd gedaan. Als ik het me goed herinner, ging het om een erfenisstuk en de verkoper wist schijnbaar niet goed wat hij er mee moest aanvangen.

Ook bij de WAW zie ik soms heel uiteenlopende prijzen. Een WAW van de eerste generatie zonder bepaalde latere verbeteringen zal je beslist wel in huis kunnen halen voor tweeduizend euro, maar voor een latere in goede staat zal je onvermijdelijk wel wat meer moeten bieden.

Maar goed, alles is vraag en aanbod. Een boeiend spel van durven, toehappen of weigeren.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#17 Bericht door rik »

eeuwige reiziger schreef:Vraagprijs schommelt ook flink door wat er op de tweedehandsmarkt te vinden is. Waar is de tijd bijvoorbeeld dat je een tweedehands Quest van meerdere jaren oud nog bijna aan de aankoopprijs kon slijten? Nu lijken de snelle jongens in Nederland meer voor een DF te gaan, wat ook zo z'n gevolgen heeft voor de prijszetting van de Q.

Veel hangt ook af van de haast waarmee de eigenaar van zijn velomobiel wil scheiden. Er zijn in het verleden nog velomobielen over de toonbank gegaan voor belachelijk lage prijzen. Ik herinner me een alleweder die voor een paar honderd euro van de hand werd gedaan. Als ik het me goed herinner, ging het om een erfenisstuk en de verkoper wist schijnbaar niet goed wat hij er mee moest aanvangen.

Ook bij de WAW zie ik soms heel uiteenlopende prijzen. Een WAW van de eerste generatie zonder bepaalde latere verbeteringen zal je beslist wel in huis kunnen halen voor tweeduizend euro, maar voor een latere in goede staat zal je onvermijdelijk wel wat meer moeten bieden.

Maar goed, alles is vraag en aanbod. Een boeiend spel van durven, toehappen of weigeren.
En wat was nu precies het probleem??? :roll: :roll:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#18 Bericht door Peter J »

Effe off-topic...
Eeuwige, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat jij een beetje blind bent voor de gebreken van de oude WAW, nu spreekt men inderdaad van een heel ander voertuig in versie 4.0. Telkenmale er een opmerking wordt gemaakt over een gebrek aan de WAW ben jij er als de kippen bij om dat te vergoelijken of weg te lachen... Heb jij aandelen van fietser ofzo ? ? ?
Sans rancune... een beetje realiteitszin kan nooit kwaad hoor. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

Peter J schreef:Effe off-topic...
Eeuwige, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat jij een beetje blind bent voor de gebreken van de oude WAW, nu spreekt men inderdaad van een heel ander voertuig in versie 4.0. Telkenmale er een opmerking wordt gemaakt over een gebrek aan de WAW ben jij er als de kippen bij om dat te vergoelijken of weg te lachen... Heb jij aandelen van fietser ofzo ? ? ?
Sans rancune... een beetje realiteitszin kan nooit kwaad hoor. :wink:
Peter, je vergist je, hoor.

En niet een beetje...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#20 Bericht door rik »

Ik heb anders ook heel sterk die indruk, Peter!
DF 269
Ice sprint1 26"

Andy b.
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 11:12
Postcode: 8400
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#21 Bericht door Andy b. »

Bij bestand foto van de te repareren waw. Kostelijk?
Uw reacties zijn welkom.
Groetjes Andy.
Bijlagen
IMG_1821.JPG

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#22 Bericht door trikelover »

Het eerste wat ik me af vraag is wat zit er onder die bestickering en waarom is die aangebracht. Als daar basten of kraken onder zitten dan zal de te herstellen prijs snel oplopen tenzij je dit zelf kan herstellen.
als je hem dan nog wilt terug laten goed zetten( verf) mag je nog rond de €500 rekenen je kan hem natuurlijk ook altijd laten praydippen zie Heleen haar topic
Verder zie ik dat het zich nog om een oudere versie betreft. Dit maakt dat de prijs al iets lager zou moeten zijn. De vraag is natuurlijk hoe ziet hij er van binnen nog uit? Is de aandrijving nog OK of is er daar ook werk aan.

In ieder geval zou ik volgens ik nu zie niet meer dan 2500€ rekenen voor de aankoop van deze want volgens mij zijn er nog redelijk wat kosten aan deze om hem terug te laten goed uit zien. Als je er natuurlijk niet in zit met het uiterlijk kan je natuurlijk ook zo verder rijden in zover al de rest van de mankementen niet te groot is.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#23 Bericht door Lex »

Voor een idee van de reparatieprijs te krijgen gewoon Etienne contacteren http://emvelomobiel.be/
Die mens doet wonderen met gecrashte velomobielen.
Heeft wel verlof van 6 tem 22 augustus.

Andy b.
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 11:12
Postcode: 8400
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#24 Bericht door Andy b. »

onder de folie zouden deuken zitten, door iemand die er op gevallen zou zijn en de folie dient ter versteviging.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

Andy b. schreef:Bij bestand foto van de te repareren waw. Kostelijk?
Gewoon het huis van vertrouwen opbellen, fietser.be, vanwaar de WAW komt.

De nieuwe telefoongegevens zijn:
Nieuw telefoonnummer

Het atelier (Ben) is voortaan rechtstreeks bereikbaar op nummer +32 468 / 10 10 13 (woensdag tot vrijdag).

Het vaste nummer +32 9 330 49 12 is in transit en zal binnen een paar dagen terug actief zijn. Dit nummer wordt doorgeschakeld naar één van de mobiele lijnen.

Natuurlijk kan u indien noodzakelijk nog steeds terecht op Brechts privénummer +32 476 / 238 000.
trikelover schreef:Het eerste wat ik me af vraag is wat zit er onder die bestickering en waarom is die aangebracht. Als daar basten of kraken onder zitten dan zal de te herstellen prijs snel oplopen tenzij je dit zelf kan herstellen.
als je hem dan nog wilt terug laten goed zetten( verf) mag je nog rond de €500 rekenen je kan hem natuurlijk ook altijd laten praydippen zie Heleen haar topic
Verder zie ik dat het zich nog om een oudere versie betreft. Dit maakt dat de prijs al iets lager zou moeten zijn. De vraag is natuurlijk hoe ziet hij er van binnen nog uit? Is de aandrijving nog OK of is er daar ook werk aan.

In ieder geval zou ik volgens ik nu zie niet meer dan 2500€ rekenen voor de aankoop van deze want volgens mij zijn er nog redelijk wat kosten aan deze om hem terug te laten goed uit zien. Als je er natuurlijk niet in zit met het uiterlijk kan je natuurlijk ook zo verder rijden in zover al de rest van de mankementen niet te groot is.
In zoverre de foto weerspiegelt hoe de velomobiel eruit ziet, heb ik inderdaad ook de indruk dat hij een beetje slordig bij staat. Zoals al eerder aangestipt, is deze WAW er een die slechts met folie onderaan werd bekleed en waarbij de aramide bovenaan bloot werd gelaten.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#26 Bericht door Wouter D »

folie om een deuk te ondersteunen vind ik al twijfelachtig op zich. stel dat ik deze waw zou willen komen, zou ik eerst willen ziet wat er onder die folie zit.
dat kan een deuk zijn, maar dat kan evengoed een dikke scheur zijn of zelfs een gat.
Ik vind het verhaal op zich redelijk twijfelachtig. (neen, geen aandelen) Ik liet me altijd al vertellen dat de waw op die plaats zo sterk was dat je er makkelijk kon op zitten zonder dat de kap meegaf. Om daar dan deuk in te krijgen door een val moet betreffende al van een paar meter hoogte gevallen zijn, lijkt me.

Maar goed, de handel laten blootleggen en dan beslissen hoe diep je in de buidel tast. Blind kopen zou ik niet doen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Andy b.
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 11:12
Postcode: 8400
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#27 Bericht door Andy b. »

Hartelijk dank voor de hulpverlening tot op heden, ik heb een reservatie lopen bij Brecht van fietser.be voor een meer betrouwbare second hand laagvlieger en laat bijgevolg de twijfelaar staan in de Limburg voor de klusjesmannen onder ons.

blackarmor
Public Relations
Berichten: 983
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#28 Bericht door blackarmor »

je kan die natuurlijk wel makkelijk langs de binnen kant bekijken .
en alles is daaraan te repareren . enkel gaat dit ten koste van het gewicht .
en die folie als versteviging :shock: :) zal dan eerder zijn om waterdicht te maken
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Andy b.
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 11:12
Postcode: 8400
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#29 Bericht door Andy b. »

Gisteren de speedfire RAW WASP gekocht bij fietser.be
Blijkbaar een nostalgische, volledig eigen productie met kevlar en carbon stukken, met lichtgewicht onderdelen... :D
Laatst gewijzigd door Andy b. op do 11 aug 2016, 8:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#30 Bericht door bicky »

Andy b. schreef:Gisteren de speedfire RAW WASP gekocht bij fietser.be
Blijkbaar een nostalgische volledig eigen productie met kevlar en carbon stukken, met lichtgewicht onderdelen... :D
dikke proficiat, zal je veel plezier aan beleven.
welkom in de wondere wereld van de velomobielen.

welke regio mogen we dit scheurijzer verwachten?

Plaats reactie