Aanbod te vertrouwen?

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#16 Bericht door Martin »

Nog telefonisch contact gehad. De fiets zou nog degelijk moeten gemonteerd worden daar deze provisoir ineen is gezet voor de foto. Ondertussen heb ik beslist om door te gaan voor mijn eigenlijke keuze en dat is een 26 inch achterwiel. Ik ben dan niet meer verder gegaan met deze verkoper. Naar mijn mening is deze wel te vertrouwen en als je handig bent kun je een koopje doen.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#17 Bericht door SCORPION »

Hey Martin,

Ik kocht mijn Scorpion fs 26" bij de Ligfiets in Gent, Lange Violettenstraat,49. 09/225.07.77 http://www.ligfiets.be
Filip Vanhelsuwe kan je misschien vertellen of er nog ergens een Scorpion fs 26" te koop staat ?

Ik belde zoëven met de" Ligfiets " ! Hij heeft wel een Challenge met 26" achterwiel, maar enkel achtervering, wat al een stuk beter is dan die Scorpion fx ! Verdere uitleg moet je hem zelf vragen.

Je keuze zou eigenlijk moeten naar de " fs "versie gaan " Full Suspension " ivm met je rug. Na drie dagen Vennbahn heb ik daar helemaal geen last van !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#18 Bericht door Martin »

Dag Scorpion,

Van al de trikes die ik reeds kon testen was de Scorpion voor mij de beste. Het is misschien niet de allerbeste maar ik voelde er mij goed in. Gezien de aankoopprijs en de lopende projecten die ook wat kosten wacht ik even af.
Hoe doet je ondersteuning het? Het is een krachtige ondersteuning, heb je de achterbrug en de padden extra verstevigd?
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#19 Bericht door SCORPION »

De ondersteuning is helemaal Crystalyte en is er naderhand op geplaatst door Crystalyte Europe in Bornem. Met de aanhanger van Radical Design erbij waar mijn rollator insteekt, en wat bagage, kwam de bemande sleep op zowat +-160 kg. Als je daarmee onderweg zijt en gezwind de Kluisberg of Kwaremont wilt oprijden heb je al een heel serieuze ondersteuning nodig. Normaal zonder aanhanger of bagage is die op 6X de input aan de trapas ingesteld. Uit stilstand vertrekken zonder ondersteuning is heel limiet en verondersteld daarbij dat je in een heel lage versnelling staat. Maar er wordt geregeld niet daarop geanticipeerd, en dan gebruik je de duimgas die je behoorlijk lanceert. Geeft ook een prettig gevoel dat je het aankunt spijts de handicap !


@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#20 Bericht door Martin »

Ik zou dezelfde configuratie gebruiken als jouw fiets omwille van gelijkaardige reden.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#21 Bericht door SCORPION »

Hallo Martin,

Er komen slechts zelden Scorpion's fs 26" voor op de tweede handsmarkt. Nog een tijdje de kat uit de boom kijken dus.
Als je er een kunt vinden voor 'n prijsje, komt de ombouw naar e-trike totaal incl. BTW op 2.742,48 € bij Crystalyte Europe in Bornem ! Factuur van 20/08/2013, wat nu waarschijnlijk iets meer kan zijn !
In die prijs zit ook voor 446,31 € werkuren + 21% BTW, die je zou kunnen uitsparen (?) door enkel de stukken te kopen. Als er dan iets fout gaat sta je er wel alleen voor en " uitsparen (?)" wordt wellicht een groot probleem ? Ik zou Crystalyte Europe aan het werk zetten, dan heb je minstens een aanspreekpunt !
Om zo een trike goedkoop te kunnen op de kop slaan, moet je eigenlijk " de stommiteit " van een ander kunnen kopen. Ik kijk intussen mee uit naar dat zeldzame exemplaar !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#22 Bericht door SCORPION »

Hey Martin,

Ik was vandaag bij " De Ligfiets " in Gent, waar jij een goeie week (?) geleden bent gaan kijken naar een e-Scorpion fs 26" uitgerust met een Zwitserse topclass elektromotor en dubbele batterijen ! Echt de droomtrike die nog niet gereden heeft, tenzij voor een paar demo's. Jij waart toch op zoek naar een prima e-Scorpion en voor 7.000,00 € is dit zeker een buitenkansje. De mijne kostte 6.532,48,00 € twee jaar geleden. Afslaan doen ze zeker niet, dat mag je gerust vergeten. De lanceersnelheid vanuit stilstand is geregeld op 20 km/u. Topsnelheid is 45 km/u, en vergt een inschrijving, verzekering en helmplicht. Dit is trouwens de reden waarom de originele koper hem weigerde. Is dat voor " je vriend " ook een afknapper ? Ik vind het eerlijk gezegd een prima " okkazie " die je niet meer zo gauw zult tegenkomen ! De enige werkelijke hindernis zou de prijs kunnen zijn, maar een steengoede e-trike voor onder de 3.000,00 € bestaat jammer genoeg niet. Nog eens over nadenken kost geen cent, wie weet misschien vindt jij toch nog een oplossing ?

Ik las ook net je bijdrage in " Laat je niet vangen ! ". Dit geval is dan het tegenovergestelde van hierboven, met als klap op de vuurpijl je goeie geld kwijt en geen trike. Om je geld te recupereren gaat het daarenboven nog een pak geld kosten ook, als je er al in slaagt het te recupereren. In 99.99 % niet dus. Als het te goedkoop is om waar te zijn, is het NIET waar ! Bij een bonafide fietshandel heb je al die trammelant niet, kost het wat het moet kosten, en als er een probleem is, dan heb je een aanspreekpunt !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#23 Bericht door Martin »

Hoi Scorpion,

Een week terug ben ik daar inderdaad geweest.
De Scorpion staat daar met toeters en bellen en kost in die staat 9000€.
Om te kwijlen maar die 7000€ heb ik niet zomaar om te rapen. Ik zou dit wel kunnen maar de centjes zitten momenteel in andere zaken. Wie weet als Peter tijd heeft van wachten.
Hij ging mij nog mailen met de specificaties van die Scorpion en van de andere tweedehands trike die in zijn etalage staat.
Ik wacht nog zijn mail af en maak hier ondertussen wat ruimte zodat er wat centjes binnenkomen. Wie weet wordt die ruimte groot genoeg en kan de Scorpion in de plaats komen.
Ondertussen heb ik alle fun met mijn Sinner die ik vorige week voorzag van een Crystalyte ondersteuning. De Scorpion komt net iets te vroeg om het haalbaar te maken. En eerlijk, ik had die graag zelf voorzien van een motor omdat dit deel is van mijn hobby. Niet enkel het rijden maar ook het sleutelen hoort bij het geheel voor mij.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#24 Bericht door SCORPION »

HELABA Martin ! ! !

De prijs WAS 9.000,00 € overeengekomen met de eerste koper ! Nu op vandaag 10-06-2015, van Filip Vanhelsuwe zelf vernomen, 7.000,00 €, ik heb het zopas nog eens gevraagd aan mijn vrouw die erbij was, of ik wel juist hoorde !
Je kunt nog zoveel rond de pot draaien, tot die trike plots verkocht is aan iemand anders ! Als je echt een steengoede e-Scorpion wilt, that's it man !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#25 Bericht door Martin »

Ik weet het, nu is het moment. Maar ik heb niet de 7000€ in contanten liggen!
Hoe graag ik die ook wil, ik werk mij niet in nesten voor 3 wielen.
Die Scorpion komt er wel, is het die niet dan is het een andere.
Er zijn nog andere verplichtingen waar ik niet onderuit kom zoals alimentatieplicht voor mijn dochter die ik al 6 jaar niet meer zie, huur en andere kosten. Ik ben alleenstaand en kan de vaste kosten niet delen.
Had ik de centen dan sleurde ik mij niet te pletter om die Sinner elke dag over de trapleuning op mijn trap veilig te kunnen stallen.
Als ik het in de juiste volgorde speel dan kan ik alles hebben maar dan op zijn tijd. Heb ik geen geduld en geef ik toe aan mijn grillen dan eindig ik met niets.
Ik draai niet rond de pot, ik probeer alles te hebben door te rekenen en te tellen en te verdelen. Het is niet simpel maar het lukt!
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#26 Bericht door SCORPION »

Hey Martin,

I read you 10/10 !

Je komt er wel, waar een wil is een weg !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#27 Bericht door Mugtango »

Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Aanbod te vertrouwen?

#28 Bericht door Martin »

Mustangs, niet mijn kleur, lol.
Nee, een 20 inch kon ik al regelmatig op de kop tikken, ik wil een 26 inch.
Ziet er wel goed uit op foto :)
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Plaats reactie