Velomobiel huren voor de maand december 2014

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Velomobiel huren voor de maand december 2014

#1 Bericht door fietserik »

Ligfietsland,

Vanwege ingrijpende veranderingen in woon werk verkeer is het hoog tijd grondig na te denken over de aanschaf van een velomobiel. Maar dat wil ik wel doordacht doen. En dus niet eerst kopen, dan niet vaak genoeg rijden en een half jaar later uit schaamte weer verkopen.

Dus, ik zoek een mogelijkheid om van iemand voor de maand december (jaaa dat is overmorgen...) een velomobiel te huren.

Wie ziet dat zitten?

Meteen ook een vraag, is zo iets te verzekeren? Een gehuurde fiets van meerdere duizend euro's wil ik toch liever kunnen verzekeren...

Groet!

Fietserik.
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#2 Bericht door bicky »

een volledige maand #-o das wel heel hoog gegrepen. met geluk vind je iemand voor een paar dagen.

en hoeveel "huur" geld ben je hiervoor bereid te betalen? anders kan je ook eentje huren bij fietser

Een 2dehands kopen en dan na half jaar terug verkopen kan ook interessant zijn.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#3 Bericht door Wouter D »

gewoon eens bij fietser langsgaan;
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#4 Bericht door Lex »

December... dat is wel erg kort op de bal. Ik kan erin komen dat je geen miskoop wil doen omdat het nogal wat kost. Dat is te begrijpen. Ikzelf heb eerst uitgekeken voor een tweedehands velomobiel. Had zelfs nog nooit op een ligfiets gereden, laat staan een velomobiel. Maar ik heb geen spijt dat ik het gedaan heb. Je hebt met een velomobiel de kans om elke dag met de fiets te gaan werken. Regen, kou, wind... het maakt allemaal niet uit. Alhoewel de laatste het wel spannend maakt. :)
Ik zou zeggen, "gewoon doen!". Ikzelf zou niet meer zonder kunnen.

fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#5 Bericht door fietserik »

Heren,

Dank voor jullie reacties. Akoord, niet de meest voor de hand liggende route, maar niet gevraagd is zeker gescoord.

Wat het me waard is, tja, in overleg met de eigenaar komen we vast wel tot een overeenkomst. 5 eurto per dag? 10? Geen idee wat redelijk is.

Ik heb reeds met de waw van fietser gereden, een week lang, erg leuk en zeker een hebbeding. (Ik heb een aar lang geroepen de geilste onder de velomobielen, maar zo publeik op een site waar ook kinderen komen kan ik dat natuurlijk niet luidop zeggen....)

Mijn favoriet van het moment, voor het gebruik dat ik voor ogen heb is de sunrider. En zeker de electrische versie ervan. Ruime bagage, handig in gebruik, niet de lichtste, en zeker ook niet de snelste. Maar voor mij ideaal.

We zien wel. Als er nog iemand een heeft staan schimmelen in de schuur hou ik me aanbevolen!!!

Groet, en fiets ze.

Fietserik.
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#6 Bericht door aiai »

Zelf ben ik zonder enige ligfiets ervaring direct in een velomobiel gestapt, maar..... ook ik dacht na over de mogelijkheid dat ik dat ding niet zo veel zou gaan gebruiken als oorspronkelijk de gedachte was.

Mijn oplossing was het aanschaffen van een ouder type tweedehands velomobiel en om ook in winter te gaan starten. Dat is ook een optie.

Mijn overweging was dat ik die velomobiel altijd weer zou kunnen verkopen, met eventueel een licht verlies. Met een nieuwe of modernere variant is de eerste investering hoger en het risico op meer verlies groter. Bij mij werd het dus een Flevobike Alleweder.

Starten in een "oud barrel" in de winter maakt je in korte tijd duidelijk of een velomobiel iets voor je is. Want als je in een oudere velomobiel tijdens de winter met veel plezier woon-werk verkeer weg trapt, dan weet je zeker dat je goe zit. En kan je of doorrijden in je "oude barrel" omdat je daar inmiddels aan gehecht bent of je kan je verkneukelen op het sparen voor die ene die je in je dromen steeds tegen komt.

Lagere investering, lager risico op verlies en als je het in die omstandigheden al leuk vindt, dan is het in een modernere velomobiel vast een nog groter feest.

fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#7 Bericht door fietserik »

aiai schreef:Zelf ben ik zonder enige ligfiets ervaring direct in een velomobiel gestapt, maar..... ook ik dacht na over de mogelijkheid dat ik dat ding niet zo veel zou gaan gebruiken als oorspronkelijk de gedachte was.
... als je het in die omstandigheden al leuk vindt, dan is het in een modernere velomobiel vast een nog groter feest.
Ik ben ook niet bang dat ik het niet leuk ga vinden. Ik ben eerder bang dat ik in dat ding ga wonen. En de week rondrijden in een Waw staat nog steeds in mijn geheugen gegrift.

Wie nog iets 2ehands weet staan voor redelijke prijzen: hou me op de hoogte. Met veel werk aan ook goed, kan alles zelf.

Groet,

Fietserik.
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#8 Bericht door CapoJan »

Ik had eerst een oude Alleweder gekocht. Dat is relatief goedkoop en prima om te ervaren of het je ligt.
Op basis van die ervaringen maakte ik een checklist op, legde die naast de bestaande velomobielen en ging toen testen. Dat is een moeilijke zaak: van de drie waarmee ik reed, kon ik enkel met de WAW mijn dagelijkse route rijden. Daarnaast moet je opletten dat je emoties niet de bovenhand halen (anders had ik zeker met een WAW gereden).

Mijn velomobiel verhuren is al helemaal uitgesloten, want het is mijn dagelijkse transportmiddel.

Als je er vanaf vandaag mee wil rijden, wordt het moeilijk, maar uitkijken voor een betaalbare tweedehandse kan anders een prima oplossing zijn. Hou ligfiets.net en marktplaats in het oog.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

highway_patrol
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
Postcode: 2880
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#9 Bericht door highway_patrol »

Mijn nieuwe WAW 4.0 wordt eind januari geleverd. Normaliter zou mijn huidige tot dan nog tussen woon en werk pendelen. De aanstaande komst van enig nieuw leven in het gezin lijkt het forenzen even overbodig te maken. Ik heb de huidige WAW emotioneel nog niet losgelaten :mrgreen: maar eigenlijk zou ik eens stilaan aan de verkoop moeten denken. Twee waws is net iets te decadent.

Ivm het huren sluit ik me aan bij bovenvermelde posts. Je wil tot 10€/dag betalen voor de huur, een maand aan een stuk + nog een verzekering = een dikke €300. Als je een oudere waw zou kopen om te proberen en je verkoopt hem een maand nadien met "een dikke €300" verlies, geraak je er zeer waarschijnlijk vanaf. Je kan dan ook veel geruster fietsen, op maat zetten en personaliseren. (nuanceer gerust mijn argumenten, want ik moet dan ook stilaan eens aan een verkoop denken...)

Als je interesse hebt om elektrisch te fietsen, ik heb de WAW ooit voorzien van een 250w 48v Cristalytesysteem met autonomie van 100km. Niet direct mijn ding, dus terug eraf gehaald na enkele ritten. Staat nu ingebouwd in een mtb met de idee om, indien te moe om te wawen, me daarmee te laten voeren. Aan de blinkende achterband te zien nog nooit te moe geweest :wink: Dus ook daar stilaan eens aan verkopen denken mss.

Laat maar weten moest het je interesseren. Voornoemd aanstaand nieuw leven kan tot enige internetafwezigheid leiden.
ex-WAW017
ex-WAW235

fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Re: Velomobiel huren voor de maand december 2014

#10 Bericht door fietserik »

Hoera! Ik heb een tijdelijke velomobiel gevonden. Veel werk aan, zo ongeveer opnieuw opbouwen, in ruil voor het lenen.

Bedankt voor jullie support.

E.
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

Plaats reactie