Onze Naam: Gentse of andere liggers

ik geef de voorkeur aan... als nieuwe naam

Liggers.be
11
37%
Ligfietsers.be
19
63%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Onze Naam: Gentse of andere liggers

#1 Bericht door Wouter D »

Je hoort me al weer komen, open deuren instampen...

De laatste tijd speelt het wel eens door mijn gedachten en praat ik erover met medeliggers. Gisteravond was ook zo een gelegenheid toen we samenzaten met het bestuur van Gentse Liggers, Birger, Rik en ikzelf en nog enkele liggers die in de tegenwoordige tijd actief ligfietser zijn. Onze naam 'Gentse Liggers' staat voor ons als ligfietsvereniging met een forum waar iedereen terecht kan met vragen voorstellen... en als een medium om samen te gaan toeren met onze ligfiets.

Maar als je als beginnende ligger op het net zoekt naar info en je komt Gentse Liggers tegen... denk je bij jezelf: "Gentse? das niets voor mij, want ik woon in Kortrijk, of in Hasselt. " Het is maar een voorbeeld. Veel beginners staren zich blind op de naam, terwijl de inhoud van dit forum net datgene is waar ze achter zoeken, of minstens in de buurt komt. Jammer toch als ze ons dan voorbij lopen. Sommigen vinden ons achteraf alsnog terug.

Laat ons eerlijk zijn. Het forum heeft een publiek dat zich niet in Gent maar ver daar buiten verspreid, We gedragen ons als Vlaams forum met leden die zelfs uit Nederland komen, af en toe passeert zelfs iemand de revue van Wallonië. Daarom lijkt het ons beter dat wij een nieuwe naam kiezen die beter aanleunt tegen ons publiek. De huidige naam zal wel niet van de ene op de andere dag verdwijnen, hij zal zijn tijd uitdoen tot de nieuwe volledig is ingeburgerd.

Als nieuwe naam stelling wij voor VLAAMSE LIGGERS;
uiteraard staan wij open voor andere suggesties.

Laat van jullie horen of jullie voor of achter ons staan.
Alvast bedankt voor jullie opbouwende kritiek.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#2 Bericht door dmd »

Ga je er terug een locatie aan koppelen he ;-) Wat dan met die Waal, of die Nederlander?

Zou je niet gewoon gaan voor "ligfietsforum" of iets in het genre (denk aan velorizontal of bentrider).
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#3 Bericht door Wouter D »

nu mogen we natuurlijk niet vergeten dat gentse liggers eigenlijk meer is dan alleen maar een forum. als een interview heeft voor een krant over ligfietsen en de reporter vraagt in welke vereniging je zit, dan kan je ook moeilijk afkomen dat je lid bent van ligfietsforum. dan klinkt bijna even gek als tegen een limburgse reporter zeggen dat je bij gentse liggers hoort :-)

mocht het enkel om het forum gaan zou je idee natuurlijk helemaal zo slecht niet zijn. ik heb ik mijn bericht wel de verwijzing naar het forum gemaakt, dus het is een beetje mijn schuld. dat pas ik even aan.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3859
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#4 Bericht door bicky »

Voor de duidelijkheid: Gisteren werd er afgesproken dat er niet ging worden gediscussieerd over OF we de naam gingen veranderen maar wel naar wat.

Het forum is een werktool van de gentseliggers. maar gentseliggers is vooral gericht op samen toertochten organiseren en rijden.

vlaamseliggers.be klink duidelijk en wijkt het minst af van de huidige namen. "Gentse liggers" "Limburgse Liggers" "west-en oostvlaamse Liggers"
Een algemenere naam zal al een aanduiding geven dat het groter is dan Gent, maar toch wel een afbakening geven van regio. Vlaanderen is waar we ons op richten, al zijn walen, fransen, nederlanders en andere liggers natuurlijk altijd welkom.

Een andere optie die mijn voorkeur draagt is liggers.be. via de naam zie je ook direct dat het vlaams is.

Graag hadden we paar meningen of voorstellen gehad

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#5 Bericht door crash-quest-dummy »

Liggers.be =D>

kort, duidelijk en eenvoudig
(is er eigenlijk al een fietsvereniging met bukkers in de naam ?)

(want waar ligt het zwaartepunt als je met vlaams begint ... ooit was de hoofdstad van vlaanderen immers rijsel, en als je dan toch over de grenzen heen wil lijkt brabantse liggers zelfs beter :twisted: )
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#6 Bericht door trikelover »

Bij liggers.be sluit je alvast niemand uit.

Bij vlaamseliggers dekt al veel beter de lading dan gentseliggers maar het blijft maar een bepaalde groep mensen aanspreken.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

icarus
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 14:40
Postcode: 4537CB
Fiets: Sparta Icarus
Locatie: Terneuzen.
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#7 Bericht door icarus »

Whats is in a name ?
Toen ik met ligfetsen begon heb ik het hele internet af gesurfd naar forums, blogs etc.
En vanzelf ontstond er een lijstje met sites die ik met enige regelmaat bezoek voor info etc.
En of jullie nu Gentse, Vlaamse, Belgische, of Paarse liggers zijn dit forum zou toch wel op dat lijstje zijn gekomen.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#8 Bericht door paulheyndrickx »

icarus schreef:Whats is in a name ?
Toen ik met ligfetsen begon heb ik het hele internet af gesurfd naar forums, blogs etc.
En vanzelf ontstond er een lijstje met sites die ik met enige regelmaat bezoek voor info etc.
En of jullie nu Gentse, Vlaamse, Belgische, of Paarse liggers zijn dit forum zou toch wel op dat lijstje zijn gekomen.
Terneuzen ligt toch ook in Vlaanderen en is per kanaal te bereiken vanuit Gent.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#9 Bericht door aiai »

Geen discussie of en wie ben ik om er over te discuzeuren......

Is gebleken dat door de naam minder bezoek aanwaait? In dit geval n=1, maar ik ben als beginnende ligfietser (ik had er niet eens een) uit het noorden van Gent toch ook aan komen waaien. Maar, a la, geen discussie, dus off topic.

Liggers.be, prima.
Brabantseliggers zou zeker ook een stuk Nederland kunnen omvatten. Maar wil je dat?

Zo ja, BeNeliggers.eu, denk groot!
BeNeliggers staat voor vrij liggend fietsverkeer in de Lage Landen gedragen vanuit een gedeeld verleden. Denk aan de pacfietsicatie van Gent, de slag bij Waterlig, het gezamenlijk streven naar betere samenwerking tijdens de bezetting in de BeNefiets en zo meer.

Groeien we later wel door tot Liggeurs.eu.

Maarre, liggers.be of eu of net is allemaal prima als de inhoud van het forum en haar leden maar blijft zoals die is.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#10 Bericht door Wouter D »

Ik denk dat ze in Nederland met NVHPV een vereniging hebben die heel goed draait, en dat het om die reden niet nodig is een deel van Nederland te bestrijken met een alles omvattende naam.

ik denk dat we met liggers.be iedereen aanspreken die zich daarin kan vinden. er zijn trouwens ook meer liggers dan gentse liggers :-). Liggers.eu vind ik anders wel geen slechte anekdote. maar laat ons eerst leren stappen voor we gaan lopen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#11 Bericht door rik »

Ik kan mij zelfs nog iets meer vinden in liggers.be dan in Vlaamseliggers.be
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#12 Bericht door Luc Willaert »

spruitje schreef:Gisteravond was ook zo een gelegenheid toen we samenzaten met het bestuur van Gentse Liggers

Hebben de Gentse liggers tegenwoordig een bestuur? Wanneer waren de verkiezingen daarvoor?

Luc

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#13 Bericht door wout »

liggers.be kort krachtig en duidelijk
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#14 Bericht door Wouter D »

sinds Gentse liggers is aangesloten bij sportievak zijn ze een feitelijke vereniging, en een fietelijke vereniging moet die bestuursleden hebben, dus zolang hebben gentse liggers reeds een bestuur.
spruitje is voorzitter
bicky penning
rik conings secretaris

voelt luc zich geroepen om ook in bestuur van (gentse) liggers te komen of liever in het bestuur van WOL?
indien WOL dan liever PB sturen, opdat ik dat in orde kan brengen. indien bij GL kunnen we verkiezing organiseren... nee, ben je van harte welkom. ook PB sturen dan :-)

om diezelfde reden heeft WOL een bestuur en daar ben je wel van op de hoogte, normaal gezien
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Onze Naam: Gentse of andere liggers

#15 Bericht door Luc Willaert »

geen probleem Wouter, was maar een grapje, ik ben akkoord met een naamverandering


Luc

Plaats reactie