hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#1 Bericht door Wouter D »

Omdat ik de laatste tijd merk dat er iets minder gepost wordt, zit ik me af te vragen of we iets kunnen verbeteren om het forum aantrekkelijker te maken. en waar kan je daarvoor het beste terecht? Bij de gebruiker zelf natuurlijk.

dus zijn er zaken die jou of een ander afschrikken of dingen die je zelf anders zou willen zien, wees dan zo vrij uw mening even achter te laten. indien je dat liever niet publiek doet, mag je dat steeds in pb of op mail naar mij doen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#2 Bericht door paulheyndrickx »

spruitje schreef:Omdat ik de laatste tijd merk dat er iets minder gepost wordt,.
Dat is ook mijn indruk. Ik denk dat ik zelf ook minder post. Ik gooi het op mijn blog en deel via Google+ maar ik vergeet er op dit forum melding van te maken. Er is trouwens nogal wat activiteit op verschillende blogs, merk ik. Ik vermoed dat er meer zijn die andere kanalen gebruiken om te lezen en te delen. Er zitten bvb op G+ communities voor velomobielen, ligfietsen enz.

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#3 Bericht door Bram Mouton »

mss doordat het winter is dat het wat kalmer is... en ik post wel niets meer, lees wel dagelijks maar eerst andere prioriteiten...

1: Huis, sinds vandaag check.
2: Nieuwe vm, in progres...
3: Veel meer tijd, euh...
4: ...

Je kent dat wel... :?

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#4 Bericht door dmd »

Ik heb sowieso de indruk dat ligfietsen in het algemeen minder populair zijn de laatste tijd. Zou de revailval van de (koers)fiets daar voor iets tussen zitten?

Bij mij is het ligfietsen helaas wat minder na de geboorte van mijn zoon, maar de zin om te fietsen is gelukkig stillaan aan het terug keren ;-)
Bram Mouton schreef:1: Huis, sinds vandaag check.
Proficiat he Bram!!! Waar heb je een huis gekocht?
Quest 581 - M5 CHR

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#5 Bericht door Bram Mouton »

Aalter, Bert, terug van waar ik gekomen ben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#6 Bericht door Rich »

Ik ben nog redelijk nieuw hier en als Nederlander val ik net niet in de catagorie: "ligfietsers uit Vlaanderen" al geloof ik niet dat dit uitmaakt.
Ik gebruik het forum om info te halen daar ik in feite nog een beginnend ligfietser/ velomobielrijder ben.
Ofwel ik reageer weinig maar lees wel.

Mijn blog daarintegen schrijf ik wel geregeld wat weg en doe dit niet dubbel plaatsen.
Mijn blog was min of meer voor me zelf als geheugensteuntje neergezet maar wordt toch goed gevonden blijkbaar.

Op zich functioneert het forum prima naar mijn idee. De groep mensen ook niet zo groot in vergelijking met het Ducatiforum in Nederland waar ik moderator van ben.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#7 Bericht door Peter J »

Naar mijn bescheiden mening is dit een fenomeen wat zich zo’n beetje overal voordoet, allicht was ligfietsen een paar jaar terug
ineens heel erg "in” en is dat ondertussen iets verminderd, maar er blijft steeds een "harde kern” over dus zorgen zou ik me daar
zeker niet over maken.
Binnen een bepaalde termijn zal je weer een piek zien in het aantal posts en nieuwe leden veronderstel ik, dus gewoon verder doen
zoals je bezig bent. :wink:
Wat allicht een negatieve invloed heeft op het aantal posts is het gegeven dat bijna iedereen heden ten dage een blog heeft en daar
zijn dagelijkse belevenissen in neerpent maar ik denk dat je daar niet echt veel aan kan doen en dat is, naar mijn bescheiden mening,
ook niet de bedoeling van een forum.
Persoonlijk kom ik hier zeer regelmatig een kijkje nemen, posten doe ik enkel als mijn bijdrage enig nut kan hebben voor andere leden
van het forum of als ik denk dat ik iets kan opsteken door de ervaring die anderen misschien al hebben.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#8 Bericht door bicky »

Blogs en andere sociale media zullen inderdaad een goede reden zijn waarom er hier minder verschijnt.
Er is overal zoveel info te vinden dat er minder wordt gevraagd op forums.

Het blijft wel het beste medium om af te spreken voor toertochten. Wat dan ook de kern is van de gentse liggers.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#9 Bericht door aiai »

Het verschil tussen een forum en een blog is volgens mij ongeveer het verschil tussen aan de toog zitten in een café of op een zeepkist staan in het park c.q. email en Twitter.

Op een forum kan je echt in gesprek raken, met meerdere mensen tegelijk, terwijl een blog toch meer "zenden" is en veel minder in gesprek gaan.

Zelf vindt ik dit een heel prettig forum waar een prettige sfeer "hangt". Dat komt denk ik ook omdat de "harde kern" elkaar persoonlijk kent en zo af en toe met elkaar een tocht fietst. Voor mij is de mix tussen "babbelen" en geintjes maken aan de ene kant en praktische informatie delen aan de andere kant ideaal.

Ik lees hier dan ook alle nieuwe berichten en plaats regelmatig wat. Soms wat meer serieus en vaak wat meliger.

Volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken over de hoeveelheid berichten zolang de kwaliteit van de berichten goed is. En dat is volgens mij nog steeds het geval.

Groet vanaf de meeste noordelijke ring van Gent,
Aiai

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#10 Bericht door Ronnius »

Ik deel --> aiai <-- zijn mening.
Liever een rustig(er) forum, dan een chaotisch en/of scheldend geheel.
Ik ben al van enkele andere fora (hadden niets met ligfietsen te maken) verdwenen vanwege scheldpartijen, machogedrag of een zodanige chaos dat het onleesbaar werd.

Of de "harde" kern elkaar persoonlijk kent/elkaar regelmatig ziet levert niet perse een positieve bijdrage.
Dat heb ik op een ander forum ondervonden, we kenden elkaar persoonlijk, zagen elkaar zeer vaak.
Maar toch, op het forum bleken nogal wat leden plots een andere, zeer onaangename, persoonlijkheid te hebben.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#11 Bericht door Brechtix »

Tijdsgebrek... zoveel informatie, weinig structuur of wegwijzers, duuzend blogs, facebookgroepen,...
We hebben geen full time moderator zoals BROL, en wat als een trol zelf moderator is... Daar ben ik persoonlijk wel op afgeknapt een paar jaar geleden.
En je hebt bijvoorbeeld een enthousiaste nieuweling die over alles en nog wat zijn mening laat horen, hoewel die gewoon de memes herkauwt die hij elders op het 'net gelezen heeft. Ballast!

Twee manieren om het forum de 21st eeuw binnen te schoppen:

1) Upvoten / downvoten van posts.
Goede vragen en antwoorden krijgen een thumbs-up of thumbs-down klikje van de lezers. De gewaardeerde threads komen bovendrijven, de gewaardeerde posts ook. Scheelt allemachtig veel tijd als je niet alle onzinantwoorden en grapjes moet doorploegen en de nuttige posts eerst krijgt. Voorbeeld: reddit.com. Voor phpBB: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2095240

2) Hierarchie van bijdragers.
Naargelang de upvotes die de bijdragers verzamelen (karma) krijgen ze een hogere rang bv. van 5 km/u tot 50 km/u. Trollen, of mensen die een eigen oorlogje aan het voeren zijn tegen andere leden, krijgen weinig waardering voor hun destructieve posts, dus weinig karma / lage rang, en kunnen minder schade aanrichten. Je vindt veel sneller goede info als je een thread kan scannen op bijdragen van hooggewaardeerde bijdragers (zie je aan hun avatar links).

groetjes,
Brecht
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: hoe ziet het forum er in mijn ideaal-beeld uit?

#12 Bericht door CapoJan »

Af en toe lees ik ook buitenlandse fora. Ook daar merk je dat de toon heel verschillend kan zijn. Het Franse Vélorizontal kan ik wel smaken: er wordt soms ver afgeweken, maar de toon blijft luchtig. Zure oprispingen zijn erg zeldzaam (vind ik). Op het Duitse forum gaat het er ernstiger en bitser aan toe, maar dat kan natuurlijk te maken hebben met wie erop meeschrijft.
Dit forum valt er zowat middenin.

Van buitenstaanders hoor ik dat de structuur ver te zoeken is. Soms staat een rit onder "evenementen" en soms onder "toerritten", bijvoorbeeld. Fijn voor wie erin thuis is, maar een kluwen voor de anderen.
Fora raken m.i. stilaan gedateerd. Dat merkte ik ook bij een andere groep: daar is het forum zowat stilgevallen sinds een facebookgroep gestart is. Instant response, makkelijk linken, makkelijk beelden toevoegen... Da's simpelweg toegankelijker, maar de historiek raakt dan snel op de achtergrond.

Dit ligt niet aan de Gentse Liggers, maar aan het medium en de ingebouwde beperkingen.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie