Woon- werk

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#16 Bericht door graddus »

Momenteel 3 keer per week van het werk terug naar huis, zo'n 24 km. Daarnaast natuurlijk de weekendtochtjes.

Bobvroegh
Junior
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 14:34
Locatie: Renkum NL
Contacteer:

#17 Bericht door Bobvroegh »

5x per week 40 km per dag, (naar school :lol: , fietsen is wel leuk maar school niet.)

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#18 Bericht door Recumby »

ik doe dagelijks 2 x 4km op een oude bukker.... :D
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#19 Bericht door Frank D »

Tijdens de schooldagen (ik sta in het onderwijs) 5x per week 2x16km, door weer en wind, uitgezonderd als er sneeuw ligt.
Daarbuiten rij ik nauwelijks met de ligfiets (na de vakanties, zoals afgelopen week, is het telkens weer even wennen).
Dat maakt naar schatting 6000km op jaarbasis woon-werk.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#20 Bericht door wost »

Blijkbaar zijn er nog mensen die hun fiets alleen utilitair gebruiken en niet puur voor het plezier. Dacht al dat ik alleen was.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Bobvroegh
Junior
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 14:34
Locatie: Renkum NL
Contacteer:

#21 Bericht door Bobvroegh »

Maar het is voor mij ook een plezier, dat spoort mij nog enigsinds aan om naar school te gaan.

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

1 tot 2x

#22 Bericht door Cris »

1 tot 2x per week 18km heen, 18km terug langs kanaal Hansbeke - Gent
Cris Claessens

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#23 Bericht door mario »

Reeds 2 jaar tusssen april en september met de hurry van Aalst naar Gent en terug totaal 60 km en dit 4 maal per week en 1 dag met de trein.
Kom onge. aan 5500 km per jaar en een fietsvergoeding van €161 per maand.
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#24 Bericht door Johan Clerx »

Ik rij sinds eind februari dagelijks met de Alleweder naar en van mijn werk (totaal 42km per dag). Tot nu toe 1100km op de teller staan.

Weer maakt daarbij niet echt uit. Natuurlijk is het leuker met mooi weer en een windje in de rug, maar sneeuw en regen hebben soms ook hun charmes.

Zou niet meer met de auto naar mijn werk willen gaan. Fietsen is een ideale manier om een heel deel professionele stress uit mijn lijf te krijgen.

Deze week nog eens met de bukker geweest omdat mijn Alleweder bij Tim staat voor onderhoud, en moet zeggen dat ik mijn Allewederke al na 5km in de regen uit de grond van mijn hart miste. :cry:

Gast

#25 Bericht door Gast »

Dat heb ik ook al gemerkt, Johan. Als je met de fiets thuiskomt van je werk ben je "uitgewaaid". Het lijkt alsof je werk/stress langs de baan is achtergebleven. Met de auto daarentegen heb ik dat gevoel niet.

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#26 Bericht door Mysterio »

Vandaag eerste keer woon-werk gedaan met de Alleweder.
64 km totaal.
Mijn spiertjes zijn blijkbaar nog niet gewend aan de lighouding. Voelde het wat rond mijn kniegewrichten.
Ik kan maar een gemiddelde rijden van 20 km/h bij windstil weer :shock:
Ik moet dus ergens weerstand hebben. Misschien in toe- of uitspoor. Heb nochtans alles uitgemeten met een zelfgemaakt kader.
Wat ik wel heb is dat de velomobiel naar rechts trekt bij het rijden.
Zou er dan toch iets mis zijn, of heb ik gewoon de lighouding nog niet te pakken. Voor 25 km/h moet ik echt abnormale inspanning doen en ben gewend van met een vouwer te rijden :?

Gebruikersavatar
cvvracing
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 22:18
Postcode: 2650
Locatie: edegem
Contacteer:

#27 Bericht door cvvracing »

Mysterio schreef:Vandaag eerste keer woon-werk gedaan met de Alleweder.
64 km totaal.
Mijn spiertjes zijn blijkbaar nog niet gewend aan de lighouding. Voelde het wat rond mijn kniegewrichten.
Ik kan maar een gemiddelde rijden van 20 km/h bij windstil weer :shock:
Ik moet dus ergens weerstand hebben. Misschien in toe- of uitspoor. Heb nochtans alles uitgemeten met een zelfgemaakt kader.
Wat ik wel heb is dat de velomobiel naar rechts trekt bij het rijden.
Zou er dan toch iets mis zijn, of heb ik gewoon de lighouding nog niet te pakken. Voor 25 km/h moet ik echt abnormale inspanning doen en ben gewend van met een vouwer te rijden :?
Dan denk ik dat hij zeer slecht is uitgelijnd, of er moet iets abnormaal slepen aan je fiets.

(Of misschien een gebrek aan training 8) )

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#28 Bericht door Duckjibepete »

Alleweder niet vergelijken met Porsche emmm WAW wou ik bedoelen hé.
Erik komt met zijn alleweder ook geen meter vooruit, tja, de Porsche kan hij ook niet volgen met de lowracer...
Kruissnelheid van een getrainde persoon in alleweder is niet hoger dan 30.
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#29 Bericht door Mysterio »

Nieuwe metingen gedaan vandaag na herafstelling van de sporing gitserenavond.

Traject: 2 x 35 km woon-werk

Eerste 35 km lichte wind in de rug (1-2 Bft): gemiddeld 22,5 km/h, kruissnelheid 23-24 km/h

Tweede 35 km lichte wind op kop (2 Bft): gemiddeld 21 km/h, kruissnelheid 21-22 km/h

Ik vind het echt tegenvallen zo en denk dat de sporing nog beter kan worden afgesteld. Ik rijd eigenlijk sneller momenteel of ongever gelijk met mn vouwfiets :roll: :idea:

Ik doe over een enkele rit 1u30min naar het werk. 1u15min zou ik aanvaardbaar vinden. Maar dan moet ik een kruissnelheid ontwikkelen van ongeveer 27-28 km/h.

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

#30 Bericht door Koster »

Geduld Dimitri

Je spieren zijn nog niet aangepast aan het ligfietsen. Bij mij heeft dat 900 km geduurd. Ik moet toegeven dat ik ook maar 25km/u haal met mijn alleweder, maar daar ben ik tevreden mee. In het begin haalde ik slechts 20/u.

Zijn je banden hard genoeg opgepompt? Dat scheelt wel een paar kilometers/u, 4 bar tegenover 6 bar

Succes nog!

Plaats reactie