Woon- werk

Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Woon- werk

#61 Bericht door rik »

brit schreef: langdurig sporten is beter voor je lijn, dan kort en intensief, zelfs al verbruik je in die sportsessie evenveel energie. Bij intensieve sportbeoefening ga je relatief meer spiermassa opbouwen, bij comfortabel maar langer sporten gaan de vetrolletjes eraan :lol:
Doen we toch gewoon een combinatie van beiden! 8)
Bedankt voor de uitleg!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Woon- werk

#62 Bericht door Almereweder »

Dit is (ongeveer) mijn route: Almere naar Schiphol-Oost via Muiderberg, Weesp, Driemond, Amsterdam Zuidoost, Ouderkerk en Amstelveen. Ik doe deze route ongeveer 3 keer per week, 2 maal 36 kilometer en hou dat nu al weer een paar jaar vol. Gemiddeld rij ik zo rond de 6000km per jaar en scheelt het mij zo'n 10kg lichaamsgewicht :)

Eerst op een Hybride sportfiets Bulls CL-300 Comp. Daarna op eenzelfde soort fiets, maar iets lichter (Giant Aero RS-2 GTX).

Sinds Maart van dit jaar doe ik het met de Flevobike Alleweder series II (Zie http://almereweder.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; ), mijn eerste velomobiel en ook eerste ligfiets. En ik ben helemaal verkocht; het forensen is er een stuk comfortabeler op geworden.
Bijlagen
Forensroute Almere-Schiphol
Forensroute Almere-Schiphol

brit
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 19:39
Postcode: 8580
Locatie: avelgem
Contacteer:

Re: Woon- werk

#63 Bericht door brit »

hi Almereweder,

't is een mooi traject voor je woon-werkverkeer! Dat vind ik natuurlijk ook van al die andere keresls die alngs afstanden overbruggen.

Eén vraagje: zou het kunnen dat jullie geen kinderen moeten wegbrengen voor je werkdag of ophalen na je werkdag?!
Toch nog een vraagje: op 'attacked by a duck' zag ik jou 2* door het rode licht fietsen. Mag da? met een ligfiets?! Het leek mij wel behoorlijk vroeg op de dag, met allicht nog minder verkeer...

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Woon- werk

#64 Bericht door Almereweder »

brit schreef:Eén vraagje: zou het kunnen dat jullie geen kinderen moeten wegbrengen voor je werkdag of ophalen na je werkdag?!
Ha nee, dat gaat niet goed samen he, kinders wegbrengen/ ophalen en fietsforensen...
brit schreef:Toch nog een vraagje: op 'attacked by a duck' zag ik jou 2* door het rode licht fietsen. Mag da? met een ligfiets?! Het leek mij wel behoorlijk vroeg op de dag, met allicht nog minder verkeer...
Hahahaha. Dat mag niet met een velomobiel. Ben ik ook pas achter - heb op dat stukje de andere kant op pas een prent gehad. Op de bukfiets mag je hier wel gewoon door rood :lol:

brit
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 19:39
Postcode: 8580
Locatie: avelgem
Contacteer:

Re: Woon- werk

#65 Bericht door brit »

Awel, da's nu net mijn punt, ik wil alles: én fietsforensen, én kids ophalen én boodschappen doen én kokkerelen na 't werk...
Ik zie jullie denken 'vrouwen, hé'
Wees jullie vrouwtjes maar dankbaar dat zij het geregel van de kinderen op zich nemen.
Natuurlijk, eens de kinderen wat ouder zijn verplaatsen ze zich alleen.
Maar daar wil ik even niet op wachten...

Hoop dat het een mooi prentje was :(

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

Re: Woon- werk

#66 Bericht door ssj3gohan »

De kids kunnen toch op de aanhangwagen of aanhangfiets mee, en dat deel laat je dan gewoon bij de school staan?
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Woon- werk

#67 Bericht door crash-quest-dummy »

zoiets misschien ? http://www.quattrocycle.nl/quattrocycle.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

vanmorgen in De Panne nog gezien, tehuur als go-car
zet daar 1x hulpmotor van 250W bij op en je blijft een rijwiel.
wel te breed voor op het fietspad.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3859
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Woon- werk

#68 Bericht door bicky »

de tijd die je verliest met woon werk verkeer is relatief.
Het is 30km naar mijn werk, een 35min met de wagen en groot uur met de fiets.
Ik verlies dus maar 2x30 min per dag.

Zelf met de auto kan ik de kindjes niet brengen en terughalen op een deftig uur.
Mijn vrouwke brengt ze smorgens met de fietskar, en ik ga ze gaan halen als ik thuis ben met de fiets.
Boodschappen doen we in het weekend

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Woon- werk

#69 Bericht door slangetje »

Ik weet dat Vital gewoon de fietskar achter zijn alleweder spant en eerst de kleine afzet op 't werk. Als je je kleine kort bij huis kan afzetten, waarom zou het dan niet lukken. 's Avonds fiets ik vaak met een papa, die op een MTB met klikpedalen rijdt, voor hem is woon-werk 15 km enkel. Achterop staat een kinderzitje en hij haalt zijn dochtertje op, op 2 km van thuis.

Zelf doe ik ook al mijn boodschappen met de fiets, woon in Sint-Niklaas centrum en ga echt geen half uur met de auto naar winkel om dan parking te zoeken, wanneer ik met fiets op half uur alles al aan 't uitladen ben thuis. Kids heb ik niet, dus ook niet op de fiets :-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

Re: Woon- werk

#70 Bericht door ssj3gohan »

cqd: ik hoop toch dat met maar 2x de luchtweerstand en 4x het vermogen, die fiets wel harder dan 25 km/h vooruit gaat hè.
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Woon- werk

#71 Bericht door Almereweder »

bicky schreef:de tijd die je verliest met woon werk verkeer is relatief.
Precies. Bij mij is het 2x35 minuten met de auto MITS ER GEEN FILE IS en 2x80 minuten met de fiets. Heb eerverleden week ook wel 105 minuten gedaan over de terugweg met de auto.

Het is momenteel een rotzooi op de A1, precies op het stukje waar ik overheen moet rijden. Ze zijn de weg druk aan het ver-her-verbeteren. Een extra aansporing om meer te fietsen :!:

Mijn route heb ik met groen aangegeven in het tweede kaartje; op de rode delen stond men vanmorgen vroeg al in de rij :shock:
Bijlagen
File pandemie.
File pandemie.
ANWB.jpg (32.74 KiB) 2084 keer bekeken
File A6/A1 maandagmorgen
File A6/A1 maandagmorgen
Laatst gewijzigd door Almereweder op ma 06 sep 2010, 9:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Woon- werk

#72 Bericht door CapoJan »

bicky schreef:de tijd die je verliest met woon werk verkeer is relatief.
Inderdaad: je hebt ondertussen je portie lichaamsbeweging gehad ook, dus moet je nadien geen tijd meer steken in sporten. Wat je "verliest" aan de ene kant (langere verplaatsingstijd) win je dus aan de andere kant. En als je route een beetje mooi is, kun je er tenminste nog van genieten ook op de fiets.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Woon- werk

#73 Bericht door eeuwige reiziger »

brit schreef:Eén vraagje: zou het kunnen dat jullie geen kinderen moeten wegbrengen voor je werkdag of ophalen na je werkdag?!
De voorbije twee jaar nam ik onze oudste mee naar de dagmoeder vooraleer ik naar het werk doorreed. Kar aan de Versatile. Kindje in en uit de kar. En met het kindje liet ik ook de kar bij de dagmoeder staan. Dat was de handigste oplossing.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Woon- werk

#74 Bericht door crash-quest-dummy »

en dan hield je nog geen rekening met de tijd die je moet werken om die outo te betalen :shock: ...
Stop Fueling Around

Plaats reactie