Oproep, zeker aan alle bereidwillige Oost- en West-Vlamingen

Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Oproep, zeker aan alle bereidwillige Oost- en West-Vlamingen

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Ongetwijfeld hebben de meeste Oost- en West-Vlamingen wel al eens gehoord van het provinciaal domein Lippensgoed-Bulskampveld. 't Is het grootste PD van de provincie, heel bosrijk en heel uitnodigend. Alleen wordt de fietser er bijzonder stiefmoederlijk behandeld. Er zijn een aantal dreven geasfalteerd (die bijvoorbeeld van de twee ingangen naar het kasteel), maar die zijn verboden voor fietsers. Wel loopt het knooppuntennetwerk door het domein, maar dan wel door een uithoek en heel summier aangeduid. Als je geen netwerkkaart heb, merk je het gewoon niet op. Daarnaast hebben de dreven waar fietsen toegelaten is, een vrij slechte verharding: een beetje ternair zand, maar voor het grootste gedeelte vrij ruwe steenslag met hier en daar zelfs gebroken bouwafval. Wie met mij de zomertocht van 2011 heeft meegereden, zal zich dat nog wel herinneren (nietwaar, bicky!?)...

De provincie weet van het probleem: al meermaals hebben fietsers aan de bel getrokken. In 2007 werd ons dan beloofd dat men een oplossing zou uitwerken. Ondertussen werd het 2012 en er is eigenlijk nog niets gebeurd. Op de hoofdassen is fietsen nog steeds verboden. De fietsdreven liggen er nog even slecht bij (zelfs nog slechter nu door doordat men bomen aan het vellen is en juist door de fietsdreven het zwaar materiaal rijdt...). De situatie is vrijwel ongewijzigd wat de fietsroute betreft.

Om de provinciale beleidsmakers weer wakker te maken, zoek ik mensen die naar het provinciebestuur en meer bepaald naar de gedeputeerde voor toerisme willen schrijven. Misschien gaat men dan eens nadenken.

Wie dat ziet zitten, krijgt van mij alle gegevens doorgestuurd.

Alvast bedankt!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Oproep, zeker aan alle bereidwillige Oost- en West-Vlami

#2 Bericht door Edje »

Stuur ze in tweevoud ook richting deputé van sport laat die twee het dan maar uitvechten
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: Oproep, zeker aan alle bereidwillige Oost- en West-Vlami

#3 Bericht door Michael »

Vroeger heb ik veel gefietst in het Lippensgoed, omdat het een prachtig domein is en omdat het verboden was, dit domein deels of volledig openstellen voor fietsers moet kunnen ik wil hier zeker aan meewerken.
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Oproep, zeker aan alle bereidwillige Oost- en West-Vlami

#4 Bericht door marksje »

Eeuwige stuur maar door; 'k zal ook eens aan de bel trekken.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie