Ligfietsers en wielrenners.

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#31 Bericht door Edje »

Peter J schreef:En wielrenners, voor zover ik weet is wielrennen een beroep, peren en appelen vergelijken
draait meestal uit op het trekken van verkeerde conclusies :wink:
Je hebt ook amateur-wielrenners he Peter, maar ze blijven wel rijden op een afgesloten cirquit, waar ze enkel moeten trappen en stoten, verkeer in het oog houden is niet dadelijk aan bod, dat bewijzen de vele accidenten met wielerteroristen die denken dat ze het verkeer voor hun tegenhouden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#32 Bericht door marksje »

Edje schreef:....
zoals: "Mij is het persoonlijk opgevallen dat ligfietsers altijd hard fietsen, net alsof ze moeten bewijzen dat ligfietsen altijd heel erg hard gaan. Natuurlijk is dat niet zo, als je hard wilt gaan moet je óók op een ligfiets stevig doortrappen." En dit concludeer ik uit het feit als je in groep rijdt en er komt een wielertoerist (die niet ziet tijdens zijn rit) voorbij, er altijd wel iemand zijn ketting opspant en erachter moet.
....
Ik zou dit toch ook willen doortrekken naar wielertoeristen; als ik (alleen) op toer ben, heb ik wel altijd hier of daar een wielertoerist die achter je aan komt om dan toch eens te kijken hoe hard je nu wel gaat; ik heb hier geen probleem mee...alhoewel, ge hebt er dan die gewoon vrolijk in je wiel komen hangen en hun bek niet open doen :evil: ik heb dan altijd zin om, of keihard te remmen of hem efkens mee te nemen naar de graskant 8) maar het gezond verstand zegt mij dan dit toch maar niet te doen. Er zijn natuurlijk ook andere die wel een babbeltje doen, altijd plezant.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
raylow
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
Postcode: 7412jp
Fiets: Nazca Fiero
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#33 Bericht door raylow »

heb ik wel altijd hier of daar een wielertoerist die achter je aan komt om dan toch eens te kijken hoe hard je nu wel gaat; ik heb hier geen probleem mee...alhoewel, ge hebt er dan die gewoon vrolijk in je wiel komen hangen en hun bek niet open doen
1 wielerterorist :) is geen probleem zelfs. Maar de hele bende ala.. ik kom 1 en dezelfde wielertoerist al 3 maanden tegen op mijn (oefenparcour) . Vaak hangt die gast in mijn wieltje soms ik in zijn wieltje... moet zeggen is wel plezant.

De bende , is wel een probleem. Ze rijden hier dus zondags wel eens midden! op de autoweg te beroerd om aan de kant te gaan en claxoneren helpt niet dan maakt de bendeleider een wijzend gebaar naar het voorhoofd. Als dezelfde bende mij ( op de trike , had toen pas een trike ) inhaalt op het fietspad krijg ik te horen 'ga eens aan de kant jongen (wijzend naar de berm alsof ik in de berm moet gaan rijden)'.
Die gasten denken dus dat autoweg+fietsbaan van hun is...

t'zal wel testosteron zijn ;)


Goetjes
RayLow

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#34 Bericht door Jan.E »

Ik spreek ook over de gemiddelde ligfietser. Die wielertoeristen draaien hun hand niet om voor 150 km tegen 30 a35 km/h. Hier zijn veel ligfietsers die dat niet kunnen. En Peter J, ik rij ook dagelijks 30 km of meer en ik rij ook wedstrijden, maar het gaat maar om gemiddelden. Ga in de week 's avonds eens meerijden op Zolder. Dat peleton komt de hele avond niet onder de veertig km/h. Maar ik merk dat er hier net zoals een aantal wielermannen onredelijk fanatiek zijn dus ik ga me uit de discussie houden.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#35 Bericht door marksje »

Jan.E schreef:Ik spreek ook over de gemiddelde ligfietser. Die wielertoeristen draaien hun hand niet om voor 150 km tegen 30 a35 km/h. Hier zijn veel ligfietsers die dat niet kunnen........... Dat peleton komt de hele avond niet onder de veertig km/h. Maar ik merk dat er hier net zoals een aantal wielermannen onredelijk fanatiek zijn dus ik ga me uit de discussie houden.
Waar is de discussie ?
Ik ben tevreden dat ik op mijn ligfiets, comfortabel, een goeie afstand kan rijden tegen een redelijke snelheid. Wie harder wil die doet maar, zal mij een zorg wezen :roll:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#36 Bericht door rik »

marksje schreef:Ik ben tevreden dat ik op mijn ligfiets, comfortabel, een goeie afstand kan rijden tegen een redelijke snelheid. Wie harder wil die doet maar, zal mij een zorg wezen :roll:
Eindelijk 's ne nuchtere mens! =D>
Kunnen we nu eindelijk gaan fietsen? #-o
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#37 Bericht door Peter J »

rik schreef:
marksje schreef:Ik ben tevreden dat ik op mijn ligfiets, comfortabel, een goeie afstand kan rijden tegen een redelijke snelheid. Wie harder wil die doet maar, zal mij een zorg wezen :roll:
Eindelijk 's ne nuchtere mens! =D>
Kunnen we nu eindelijk gaan fietsen? #-o
Ja hoor, heb dat gisteren al in de praktijk gebracht, sinds mijn ongeval de eerste
keer weer op de ligger... In het noorden van Nederland gisteren een dagje rond
gereden op Texel =D>
Nog wat last van de schouder maar voor de rest ging het weer picobello :D 8) :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#38 Bericht door eeuwige reiziger »

Jan.E schreef:Het grootste verschil is nog dat de gemiddelde wielertoerist veel meer kms rijdt met zijn fiets dan de gemiddelde ligfietser.
Euh, dat lijkt me een fraai staaltje van veralgemening in de aard van "alle Schotten zijn gierig" (om het eventjes niet over een andere nationaliteit te hebben... #-o ). Er zijn wel overal maten en gewichten, en niet iedere beker is altijd vol. Nu, wat maakt dat eigenlijk ook uit...? Er zijn wielertoeristen die een of andere megadure carbonfiets in huis halen maar er alleen maar op zondag bij goed weer mee rijden, terwijl er dan weer andere zijn die iedere dag een flinke oefenrit op hun programma staan hebben. Ik denk dat de scheidingslijnen niet samenvallen met het soort fiets waarmee we rijden, maar wel met het doel waarmee de fiets gebruikt wordt. En daar komen dan de pendelaars om de hoek kijken: in de twee categorieën vind je dan mensen die iedere dag flink wat kilometers afmalen. Daar heb ik respect voor, iets wat ook wederzijds is. Sedert jaar en dag kom ik op mijn traject drie sportieve bukkers tegen. Meestal 's ochtends. Alhoewel we elkaar eigenlijk nog nooit echt gesproken hebben en we mekaar echt niet kennen, steken we de hand op als we elkaar kruisen. 'n Klein gebaar dat toch tekenend is.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Quest85
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 02 aug 2010, 6:29
Postcode: 4571GS
Fiets: Quest 85
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#39 Bericht door Quest85 »

Ik blijf meestal naast een wielrenner plakken als hij:

a. Hard genoeg rijdt.
b. Notie geeft dat hij mij ziet rijden. (en dan zit ik er naast)
c. Hallo of iets dergelijks terug zegt.

En dan volgt er vaak wel een praatje.

Laatst nog in Belgie richting Antwerpen zo'n fanatiekeling die elke dag een stukje ging rijden. Aan 40 continue. Met 27 het viaduct op etc. 62 jaar. Heeft mij wat bij gepraat over werkzaamheden aan de weg en het was gezellig.

En dan op de weg terug had ik een zwerm haasjes voor me zitten. Dus daar naar toe gereden. Er waren zoals gewonelijk bij het passeren mensen met schrik die dat uiten met een schreeuw of een vloek. Onbekend met een vliegende groene banaan kan ik me dat voorstellen. Er was er 1 die tot een vol zin "Da's gevaarlijk hoor". Daar ben ik toen naast gaan rijden en met hem een gesprek aangegaan. Hem uitgelegd dat het ook maar een fiets is maar dan met 3 wielen (dus stabiel en dus niet half zo gevaarlijk als ze vermoeden). Enfin het werd ook gezellig en toen ze zagen dat het best gaat met zo'n velomobiel in een groep renners mits je de regels wat kent. Was er niemand meer bang van.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#40 Bericht door trikelover »

Vandaag had ik toch een merkwaardig iets tegen gekomen. Net toen ik vertrok staken mij 2 wielertoeristen voorbij. Even later zag ik dat ze niet te snel reden en dat ik even snel reed als hen. een aantal km's later keek een van en achter en nog een paar honderd meters ook nog eens en toen waren ze weg. Ze konden het blijkbaar niet aanzien dat iemand met een ligfiets+ fietskar hen tegen wind kon volgen.

Nu daarna stak mij nog een wielertoerist voorbij en deze zei gewoon goede dag. Dit blijkt nog maar eens dat de ene renner de andere niet is.

Ik trek me niets aan van de effecteive snelheid zo lang ik mij er maar goed bij voel en me niet kapot hoef te stampen om ergens te geraken. Voor mij is het vooral om het comfort te doen snelheid is toch altijd meegenomen als de conditie dit toe laat. voor mij zal het nog een tijdje duren tot de conditie terug op peil is en de kilo's er allemaal af zijn.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
raylow
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
Postcode: 7412jp
Fiets: Nazca Fiero
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#41 Bericht door raylow »

Relativeren :

Het leukste :
Dat mij is overkomen op de Trike is dat ik ineens 5 schoone dames op MTB achter me had rijden die een pittige snelheid hadden :)
Na een icebreaker 'leuk ding zeg'. Bedoel je mij ?' was ik in gesprek met 1 van hen verwikkeld..

Het minst leukste..
Met mijn Trike uit de bocht gevlogen (ja het kan echt). Gelukkig geen schade. Lag toen in de berm.. Wielertoeristen komen langs. 'hoor nog zoiets van die dingen zijn levensgevaarlijk en rijden door'.

Groetjes RayLow

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#42 Bericht door Edje »

raylow schreef:Het minst leukste..
Met mijn Trike uit de bocht gevlogen (ja het kan echt). Gelukkig geen schade. Lag toen in de berm.. Wielertoeristen komen langs. 'hoor nog zoiets van die dingen zijn levensgevaarlijk en rijden door'.

Groetjes RayLow
Voor die mannen ga ik niet op zij, tenzij ze achterelkaar rijden, ik heb zo ooit is een breiwerk gecreëerd (rammelen dat dat deed amai) maar die mannen hebben geen probeem meer met mij ;-) kom ze nog iedere week tegen zonder dat ik ze in de knoop moet leggen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#43 Bericht door trikelover »

Voor zo'n groep ga ik zeker niet aan de kant gaan. De weg is van iedereen en ieder moet de regels volgen. Daarvoor zijn ze gemaakt. Ik heb al meerdere malen een groep de graskanten weten opzoeken nadat ze door hebben dat ik niet van de weg afga omdat zij denken dat de weg van hen is. Het grote probleem is de politie druft er waarschijnlijk niet tegen optreden 1. Omdat ze nu al tijd te kort komen 2. Omdat ze dan ervan zullen langs krijgen dat ze niet bzter te doen hebben dan hen te verbaliseren. Toch zal er eens moeten duidelijkg gemaakt worden aan zo'n groepen dat dit niet kan. Maar zolang de helft van de politiekers ook wielerfanaten zijn denk ik dat er niet veel zal veranderen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#44 Bericht door marksje »

trikelover schreef:.... Het grote probleem is de politie druft er waarschijnlijk niet tegen optreden 1. Omdat ze nu al tijd te kort komen 2. Omdat ze dan ervan zullen langs krijgen dat ze niet bzter te doen hebben dan hen te verbaliseren...
Dat is dan wat u denkt, maar ik weet beter en ik weet waarover ik praat 8)
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

blackarmor
Public Relations
Berichten: 985
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#45 Bericht door blackarmor »

probleem ligt zoals met zoveel dingen niet bij de politie . die mannen zijn het gewoon ook moe dat er niks met hun pv's gedaan wordt .
ze maken ne pv en geven u onder u voeten . en gij krijgt niks in de bus dat ge moet betalen . resultaat gij gaat er vanuit dat ge eigenlijk niks misdaan hebt .
probleem ligt vooral bij de procureurs en de rest van het rechtssysteem . en dit is met zeer veel zo
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Plaats reactie