Ligfietsers en wielrenners.

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
raylow
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
Postcode: 7412jp
Fiets: Nazca Fiero
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#16 Bericht door raylow »

crash-quest-dummy schreef:elk jaar zie ik meer ligfietsen rondrijden, zelfs velomobielen
Een tijdje geleden was ik in Dronten in de fabriek waar ze Velomobielen maakten. De verkoper vertelde me dat er de vraag nauwelijks aan kunnen. Als ik er een bestelde zou ik 6 maanden moeten wachten !! had daar geen zin in en heb toen een ligfiets gekocht bij een ligfietswinkel die 200 meter verder op stond. Ook die man vertelde mij dat er jaarlijks meer en meer ligfietsen worden gekocht. Het probleem bij het verkopen is echter dat je er op moet leren rijden , dit kost tijd (1uur of meer). De meeste fietszaken beginnen er dus niet aan.

Mijn idee was het dat ligfietsen/Velomobielen altijd een randverschijnsel blijven , het is gewoon te vreemd voor de gemiddelde man/vrouw. Maar na die bewuste dag in Dronten ... Wie weet rijden er over 10 jaar evenveel Velomobielen als autos rond zeker gezien de stijgende olieprijs.

Groeten
RayLow

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#17 Bericht door Edje »

raylow schreef:Wie weet rijden er over 10 jaar evenveel Velomobielen als autos rond zeker gezien de stijgende olieprijs.

Groeten
RayLow
Laat ons hopen van niet, dan worden de wachttijden nog langen, en de fietspaden te smal
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#18 Bericht door WFvN »

Edje schreef:
raylow schreef:Wie weet rijden er over 10 jaar evenveel Velomobielen als autos rond zeker gezien de stijgende olieprijs.

Groeten
RayLow
Laat ons hopen van niet, dan worden de wachttijden nog langen, en de fietspaden te smal
Maar wie weet heb je wel kilometers 4-baans fietsasfalt tussen de grote steden liggen :D. Mogen de auto's op de rode smalle strookjes rijden :twisted:
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#19 Bericht door hugo »

raylow ;

copy

" Elke keer als ik een ligfietser tegenkom en je nietsvermoedend een gesprek aanknoopt, komt het er weer uit: rechtopfietsers, zoals wielrenners, eigenlijk iedere andere fietser dan een ligfietser, door ligfietsers worden genoemd, zijn niet slim. "

dus er staat = rechtopfietsers zijn niet slim

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#20 Bericht door Wouter D »

acht als je vroeger de ligfietsmailinglijst in nederland las, las je ook wel eens ongefundeerde meningen over bukfietsen, ik lees die al een hele tijd niet meer dus ik kan niet spreken voer de tegenwoordige tijd.

ik denk dat ongefundeerde opmerkingen over de meug van een ander een product van alle tijden en meugen is
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#21 Bericht door CapoJan »

"Wat de boer niet kent, dat lust hij niet"

Het vervelende is dat je de meest ongefundeerde meningen kunt verkondigen op het internet en dat die jaren na datum nog te lezen vallen. Zo blijven foute ideeën circuleren. (dit is niet speciaal voor die blog bedoeld)

Voor de rest: vanuit de visie van het amateurwielrennen (zowel zelf rijden als bekijken), heeft die man wel enkele goede argumenten. Als je het leest met de bril van een woonwerkfietser, zit hij er helemaal naast, maar daar heeft hij het tenslotte niet over.
Verder sluit ik me aan bij wat de meesten hier vertellen: ieder zijn meug.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#22 Bericht door paulheyndrickx »

crash-quest-dummy schreef: (Lance Armstrong, was dat niet die renner die per triatlon stuur de ronde van Frankrijk won ? uiteraard ziet die de voordelen van aerodynamica)
Dat was dan weer Greg Lemond. Die overigens de bovengenoemde heer Armstrong slapeloze nachten bezorgt met zijn lastige vragen over andere dan aerodoping.

Gebruikersavatar
raylow
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
Postcode: 7412jp
Fiets: Nazca Fiero
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#23 Bericht door raylow »

Voor de rest: vanuit de visie van het amateurwielrennen (zowel zelf rijden als bekijken), heeft die man wel enkele goede argumenten
Relativerend gezien ja ok ieder zn meug.

blackarmor
Public Relations
Berichten: 985
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#24 Bericht door blackarmor »

het enige wat ik niet echt zie zitten met ligfietsen zijn de echte massa starts :) alhoewel er daar wel extra veel volk naar zou komen kijken .
wel grappig dat hij aanhaalt dat je geen zicht hebt op het verkeer . toen ik met een bukker reed heb ik de neiging dat ik niet veel meer zioe dan 2 meter voor mijn voorwiel .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#25 Bericht door Jan.E »

Het grootste verschil is nog dat de gemiddelde wielertoerist veel meer kms rijdt met zijn fiets dan de gemiddelde ligfietser. Wij praten er wel graag over, hoe geweldig hij wel is, maar we zouden er beter wat meer mee rijden. De conditie van de gemiddelde wielrenner, daar kunnen de meeste ligfietsers alleen maar van dromen. Denk daar maar eens over na en wees eerlijk...

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#26 Bericht door bicky »

Jan.E schreef:Het grootste verschil is nog dat de gemiddelde wielertoerist veel meer kms rijdt met zijn fiets dan de gemiddelde ligfietser. Wij praten er wel graag over, hoe geweldig hij wel is, maar we zouden er beter wat meer mee rijden. De conditie van de gemiddelde wielrenner, daar kunnen de meeste ligfietsers alleen maar van dromen. Denk daar maar eens over na en wees eerlijk...
Ons niet allemaal over 1 kam scheren hé. :evil:
De gemiddelde wielertoerist rijd 2 keer in de week. De zondag met zijn bende een toer van 60km en meestal nog keer in de loop van de week. Dus misschien 100km per week.
Met mijn 60km per dag zit ik daar ruimschoots boven.

Wat je wel kan stellen is dat we nog veel kunnen leren van wielertoeristen hun wekelijkse ritten. Onze toertochten om de paar weken zijn maar peanuts daarmee vergeleken

Gebruikersavatar
raylow
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
Postcode: 7412jp
Fiets: Nazca Fiero
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#27 Bericht door raylow »

De conditie van de gemiddelde wielrenner, daar kunnen de meeste ligfietsers alleen maar van dromen.
:D Als je het gemiddelde bekijkt klopt het wel.
:mrgreen: Ben hard aant werk om conditie op te vijzelen.

Hoop niet dat ik tegen een zeer been trap , denk wel dat gemiddelde wielrenner betere conditie heeft dan ligfietser.

Met mijn 60km per dag zit ik daar ruimschoots boven.
Whooa denk niet dat er veel ligfietsers met dat gemiddelde zijn.

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#28 Bericht door Almereweder »

Ik zit op 216km per week (3x72km) :mrgreen:

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#29 Bericht door Peter J »

Jan.E schreef:Het grootste verschil is nog dat de gemiddelde wielertoerist veel meer kms rijdt met zijn fiets dan de gemiddelde ligfietser. Wij praten er wel graag over, hoe geweldig hij wel is, maar we zouden er beter wat meer mee rijden. De conditie van de gemiddelde wielrenner, daar kunnen de meeste ligfietsers alleen maar van dromen. Denk daar maar eens over na en wees eerlijk...
Voor de spiegel gestaan Jan ? ? ? :twisted: :roll: :wink:
Echte fietsforensen rijden op een week stukken verder dan de meeste wielertoeristen :)
En wielrenners, voor zover ik weet is wielrennen een beroep, peren en appelen vergelijken
draait meestal uit op het trekken van verkeerde conclusies :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Ligfietsers en wielrenners.

#30 Bericht door Edje »

Jan.E schreef:Het grootste verschil is nog dat de gemiddelde wielertoerist veel meer kms rijdt met zijn fiets dan de gemiddelde ligfietser. Wij praten er wel graag over, hoe geweldig hij wel is, maar we zouden er beter wat meer mee rijden. De conditie van de gemiddelde wielrenner, daar kunnen de meeste ligfietsers alleen maar van dromen. Denk daar maar eens over na en wees eerlijk...
Jan ik heb nooit anders beweerd, en toch blijf ik plezier hebben in het ligfietsen ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie