actie Fietsersbond Gent

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

actie Fietsersbond Gent

#1 Bericht door CapoJan »

Hoi,

aangezien we hier ook allemaal fietsers zijn: bij deze de link naar de aankondiging van een actie van Fietsersbond Gent.
http://www.fietsersbondgent.be/blog/201 ... mber-2010/
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#2 Bericht door ward »

Volgens mij is dit eerder een zaak voor het Gentse stadsbestuur en voor de Gentse politie die foutparkeerders meer zouden moeten verbaliseren en waarschijnlijk ook van te weinig parkeer gelegenheid.
Welkom in de 21st eeuw. :D

ward

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#3 Bericht door CapoJan »

Dat is nu net de kern van actie voeren: we willen het bestuur wakker schudden aangezien er niets gedaan wordt, om wat voor reden dan ook. En net onder die bewuste plaats is er een ruime parkeergarage, maar parkeren op de stoep is nu eenmaal makkelijker.
Is het dan niet logisch dat we zelf actie voeren, gewoon om te laten zien dat (hopelijk) veel mensen het niet eens zijn met dat beleid ?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#4 Bericht door ward »

capojan als gij denkt dat ge daar iets gaat mee veranderen denk dan gauw iets anders,dat intereseerd die gasten gewoonweg niet want als ze tegen dergelijke toestanden wat te veel ondernemen zullen ze dat gauw gewaar worden bij de volgende gemeente of stads verkiezingen, die mannen die komen liever op TV verkleed als Elvis Presley om sympatiek uit de hoek te kunnen komen,das het enige dat die mannen intreseerd stemmetjes winnen en een dikke préé opstrijken.

Ps: het zou nog goed kunnen dat ge daar zelf opgepakt word voor openbare orde verstoring en misschien nog een rammeling op de koop toe :lol:

ward

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#5 Bericht door CapoJan »

Tja, als je er niet in gelooft, dan doe je gewoon niet mee. Zo simpel is het. Denk je dat het wel iets kan opbrengen, dan kom je maar af :wink:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#6 Bericht door ward »

Ik wil hier niet de negatieve uithangen,en ik was vroeger ook ne rebel in hart en nieren maar wat ik intussen al wel geleerd heb is dat als het er op aankomt ge maar op twee personen kunt rekenen en dat is op uw eigen en op uw moeder. :lol:

Ik wens je veel sucses met jullie actie.

Groeten,

ward

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3862
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#7 Bericht door bicky »

Ik kan dit soort initiatieven niet meer dan toejuigen.
Het wordt tijd dat de automobilist meer stilstaat bij het autogebruik en vooral misbruik.
Net zoals autoloze zondag koning auto doet nadenken over de plaats in het stadsverkeer.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#8 Bericht door rik »

ward schreef:Ik wil hier niet de negatieve uithangen,en ik was vroeger ook ne rebel in hart en nieren maar wat ik intussen al wel geleerd heb is dat als het er op aankomt ge maar op twee personen kunt rekenen en dat is op uw eigen en op uw moeder. :lol:

Ik wens je veel sucses met jullie actie.

Groeten,

ward
Om te protesteren moet je geen rebel zijn. Je kan ook gewoon op een fatsoenlijke en waardige manier opkomen voor je rechten!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#9 Bericht door ward »

Bicky versta me niet verkeerd ik ben ook voor zulke actie en initiatief maar ik ben ook een autogebruiker en waarschijnlijk wel de meeste onder ons zeker, en ik moet de eerste automobilist nog tegen komen die nog nooit iets verkeerd gedaan heeft bewust of onbewust. En omdat we allemaal graag fietsen moeten we daarom terug naar de middeleeuwen gaan,ik liever niet hoor. :D

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#10 Bericht door ward »

rik schreef: Om te protesteren moet je geen rebel zijn. Je kan ook gewoon op een fatsoenlijke en waardige manier opkomen voor je rechten!
Wel Rik dan weet jij alvast waar je op 24september naartoe kan.
sucses.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#11 Bericht door Filip »

ward schreef:En omdat we allemaal graag fietsen moeten we daarom terug naar de middeleeuwen gaan,ik liever niet hoor. :D

ward

Paard en kar in de middeleeuwen gingen wel sneller vooruit dan de auto's in 't stad.
Anders moet je nu eens komen kijken op de Gentse kleine ring...
Ernstig: Fietsgebruik bevorderen in plaats van autogebruik, dit is in de huidige stand van zaken inderdaad echt wel vooruitgang (alles in zijn context samen gezien).
Bedenk dat de ambulance die in de file vast zit wel eens te laat kan komen voor jijzelf en je moeder ...

Groetjes en oprecht vriendschappelijk bedoeld
Filip, autogebruiker, maar langs om minder

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#12 Bericht door CapoJan »

Het gaat ook niet over wel of niet gebruik van de auto, maar over het consequent en in groten getale stationeren en parkeren op een stoep. Erger nog: op die manier een gevaar vormen voor voetgangers en fietsers, voor wie die specifieke plaats in eerste instantie bedoeld is. Wie het Zuid in Gent kent, weet wel waar ik het over heb. Zo niet: hier kun je je een beeld vormen van waarover het gaat http://fietsbult.wordpress.com/2009/11/29/ecologie/
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#13 Bericht door ward »

@ CapoJan ik ken die plaats niet in Gent maar dat probleem doet zich zelfs voor in een boeren gemeente als Stekene dat ze de kinderen van school afhalen met een dikke 4x4 en dubbel geparkeerd en op het voet en fietspad staan,vroeger gingen de kinderen te voet of per fiets zelf naar de school maar nu moeten ze weg en terug gebracht worden, en kan je die mensen ongelijk geven ik dacht het niet.Als ge als volwassene nog niet meer de straat opkunt ga je dan je kind deze jungle insturen :?: Dit is nu eenmaal een verschijnsel van de moderne tijd en daar zal niets meer aan te verhelpen zijn vrees ik.
Als we op iedere plek waar men dubbel of op fietspaden geparkeerd staat moeten gaan manifesteren dan gaan we daar een full time job aan hebben en gaan we Gentse liggers te kort komen vrees ik. :D

@Filip ik kan tegen een stootje hoor trouwens een stevige discusie ga ik niet snel uit de weg democratie is ieder zijn mening mogen zeggen zowel jij als ik. :wink:

ward

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

ward schreef:Bicky versta me niet verkeerd ik ben ook voor zulke actie en initiatief maar ik ben ook een autogebruiker en waarschijnlijk wel de meeste onder ons zeker, en ik moet de eerste automobilist nog tegen komen die nog nooit iets verkeerd gedaan heeft bewust of onbewust. En omdat we allemaal graag fietsen moeten we daarom terug naar de middeleeuwen gaan,ik liever niet hoor. :D
Eerlijk gezegd begrijp ik je niet goed. De actie is gericht tegen een scheefgegroeide situatie die voor een toegenomen onveiligheid voor de zwakke weggebruiker zorgt. Je kan er toch niets op tegen hebben dat mensen veiligheid voor iedereen willen. Al heb ik al eerder flink wat kritiek geuit op het fietsbeleid van de stad Brugge, toch moet ik zeggen dat het stadsbestuur al een tijdje werkt aan een fietsvriendelijke schoolomgeving waar de zwakkere weggebruiker beschermd wordt tegen al te opdringerig gemotoriseerd verkeer. En al lijkt Brugge op een stukje middeleeuwen, toch gaan we door dergelijk beleid dat autoverkeer ontmoedigt niet terug naar de middeleeuwen...
ward schreef:... dat probleem doet zich zelfs voor in een boeren gemeente als Stekene dat ze de kinderen van school afhalen met een dikke 4x4 en dubbel geparkeerd en op het voet en fietspad staan,vroeger gingen de kinderen te voet of per fiets zelf naar de school maar nu moeten ze weg en terug gebracht worden, en kan je die mensen ongelijk geven ik dacht het niet.Als ge als volwassene nog niet meer de straat opkunt ga je dan je kind deze jungle insturen :?: Dit is nu eenmaal een verschijnsel van de moderne tijd en daar zal niets meer aan te verhelpen zijn vrees ik.
Je verwart overduidelijk de ziekte met de remedie.
ward schreef:Als we op iedere plek waar men dubbel of op fietspaden geparkeerd staat moeten gaan manifesteren dan gaan we daar een full time job aan hebben en gaan we Gentse liggers te kort komen vrees ik. :D
In Brugge moet je dat bijvoorbeeld niet proberen... En als je het toch doet, word je onverbiddellijk op de bon geslingerd. Wat mij betreft, mogen ze tegen dergelijke zaken keihard optreden.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: actie Fietsersbond Gent

#15 Bericht door ward »

Eeuwige jij hebt waarschijnlijk oogkleppen op en kekijkt alles maar langs één kant namelijk die van de zwakke weggebruiker, ik heb nooit gezegd dat ik tegen dergelijke acties ben en moedig dat zelfs aan, maar ik bekijk de zaken wel van de twee kanten en sta open voor de dagelijkse realiteit en daar ga jij en Brugge niets aan kunnen veranderen nu of nooit.

ward

Plaats reactie